שבירת בתולי הבולונז החדש

alonps

New member
שבירת בתולי הבולונז החדש

כידוע אני חובב מאד את דיג הבורי, ועד כה נרתעתי מלרכוש בולונז יעודי.
אז לאחרונה נשבר הטאבו וסוף סוף אני בעליו הגאה של בולונז טיקה select באורך 5 מ'. המקל שוקל קצת פחות מאויר באותו נפח כך שפשוט לא מרגישים אותו.
שידכתי למקל את רולר "הכינרת" שלי Shimano Arenos 1000 שנושא עליו חוט P-Pro של 8 ליברות ועוד כ5 מטרים של פלורוקרבון של Berkeley Vanish.

הריג כולל מצוף של גרם אחד +- ומשקולת אחת, שמתחתיה מחוברים בלולאה וחוט של כ40-50 ס"מ לתלאי שני קרסים בגודל 10 ו 12.

בשעה שבה רק חולי דיג קמים, יצאתי לרידינג והגעתי בסביבות 5:10. התמקמתי על שובר הגז ( הקיר החיצוני של הבריכות הפנימיות) לכיוון צפון.
הים עבד מאד חזק בחוץ, אך עקב ההגנה שמספק השובר החיצוני של רידינג והעדר רוח משמעותית, האיזור שלפני היה מבורבר אבל לא סוער.
הכנתי ריסוס מחלות שנשארו משבת שעברה פתחתי את קופסת הבצק (קמח, מים וכפית סוכר) והתחלתי לדוג.
מכיוון שהתחלת הדיג היתה בחושך מוחלט, לא ידעתי להיכן לזרוק את הריסוס ועל כן חיכיתי לתחילת האור על מנת לראות את כיוון הסחף ומהירותו.
כמה דקות לאחר הריסוס הראשון בהטלה ממש רחוקה (מעל 20 מ' - בסיוע הרוח הגבית) יש שקיעה קטנה של מצוף ובורי ראשון של כ 20 ס"נ יוצר לנשום בדלי.
מספר דקות אח"כ אני שם לב לשקיעה מסיבית של המצוף, ופה מתחילה מלחמה עם יציאת חוט - כמו שכתוב בספרים. לאחר מה דקות הצלחתי לקרב את הברנש ומתגלה בורי מכובד של חצי קילו + שבעזרת החכה שהתכופפה יפה ומשיכה בחוט הבד מעלה אותו אלי. הבורי לא מפסיק להשתולל כיאות לבורי עצבני.
שני בורים נחים בדלי (טמבור 18 ליטר) ואני ממשיך לדוג.
פ ת א ו ם אני שומע רעש מאחורי ומגלה שהבורי הצליח לטלטל את הדלי והפיל אותו ושניהם הצליחו ליפול למים ולברוח
, מילא כפרת עוונות.

בהמשך נתפסו עוד שני בורים יפים (קטנים יותר מהקודם) שנלקחו לצורך הפיכתם לפתיון בסירה - רתמה או הורדה, ועוד 5 סרגוסים בגודל כף יד וארסים רבים שנמסרו לידיד במקום.

החל מ 8:20 החלה רוח חזקה שהרסה את הדיג וגרמה לי לחזור הביתה רטוב בסביבות 10:00. עם כניסת הרוח הפסיקו האכילות כמעט לגמרי. רק במרחק הצלחתי "לגרד" פה ושם איזה אראס.

אין ספק שחווית הבולונז כיפית מאד ומאפשרת דיג באופן שלא הסתגלתי אליו בבוס.
באופן עקרוני חששתי שההוקסטים בבלוונז לא יהיו מספיק מהירים, אולם חשש זה התבדה לשמחתי.

יש לציין שהשתמשתי במצוף ללא המקל שמקבע אותו.
רמי רוקוקון לימד אותי להשתמש בחוט מצופה שעווה (נקנה באיביי 10 מ' ב8 שקלים) שמשמש כסטופר על החוט. הקשר הוא UNI על גבי החוט הראשי (ר' דוגמה)

היתרון העצום בכך הוא מניעת הסתבכויות הקרסים סביב מוט המצוף - תופעה שכיחה ומעצבנת. קשר אחד מעל ואחד מתחת מאפשרים תזוזת המצוף בלי סיבוכים. שאפו רמי!

אין ספק שהיתה לי חוויה מאד נחמדה הבוקר.

מצורפת פנורמה ממקום הדיג שלי. ואח"כ תמונה של הים בחוץ.
 
בולונז וריסוס מנגדים זה לזה ובמיוחד ברוח גבית

שעוזרת להרחיק את ההטלה .
השתמשנו בריסוס בדייג בוס כדי לקרב את הדגים לאזור הדייג שלנו ,ואז כשהבנו שיש מצבים שהם פשוט מעדיפים להשתין עלינו מרחוק הלכנו והבאנו את הבולונז , כדי להתחכם להם ,יעני בתחבולות עשה לך מלחמה , אז מה הטעם לקרב אותם עלידי הריסוס אם אתה זורק רחוק ?
אם כבר , זרוק ריסוס צף קרוב אליך ,ותן לגלים לקחת אותו קצת לבפנים .ככה תוכל לראות איפה הלהקה נמצאת ולאן לזרוק , וחוזר חלילה כל כמה דקות .



תתחדש , קולגה לבורי .
 
תתחדש- איזה כיף לקרוא/ לשמוע את השמחה שלך

לאחר קניה.

שתהנה מהציוד, ותתפוס המון דגים.

שאלה: לא הבנתי מה הקשר הזה עושה לריג כדי שהחוט לא יעבור את המצוף.
זה באמת מעצבן לפעמים.

תודה על התשובה

ושבת שלום לכוווולם

חיים
 

alonps

New member
סטופר

הסרת המקל לא מאפשרת לתלאים להתקע בגוף הקשיח של המקל.
פשוט לנסות ולראות את ההבדל - בעיקר שהמרחק בין המצוף לקרסים קצר (על פני המים).

בהצלחה
 

asia7

New member
תתחדש .

יש ימים שאין ברירה אלא להכנס למרינה או מקום מוגן ולו רק כדיי להיות בים ולא בבית .

תתחדש על הבולונז , מקווה שבדוחות הבאים תעלה תמונה של המקל פתוח בשטח , 5 מטר אידיאלי לבולונז .

יפה הרעיון של רמי , בכל מצב האיש יודע מה הוא אומר ויש לו ניסיון רב , אפשר גם לקצץ את המוט וכך להשיג את אותה מטרה ...

עוד יגיעו ימים של ים פלטה ואז תוכל לבחון אותו על ריפים מהחוף , חווית על לדעתי ובכל אופן זה דיג ללא אפשרות ישיבה .

לגביי הדלי , מילא ברח ושיחק לו מזלו הפחד הכי גדול זה עכברושים שלא מהססים לשלוף לך דג .

אחלה דוח !
 

pitam15

New member
תתחדש על החכה החדשה


יצא לי באחת מחנויות הדיג לבחון בוס קרבון של טיקה, 8 מטר קליל קליל, ויקר מאוד, כך שאני יכול לתאר לעצמי את חוסר המשקל של ה 5 מטר כפי שהיטבת לתאר.
 
לא הייתי דג עם הטיקה 8 מטר גם אם הייתי

מקבל אותו בחינם .זה בכלל לא משנה כמה הוא קל , או חזק או רגיש וכו", בדייג בורי הוא פשוט לא יעיל . הכל טוב ויפה עד התפיסה . הבאת הדג והוצאתו מהמים זה כבר סרט בפני עצמו , וזה הקטע ,שבו הבולונז ,או כל בוס קרבון עד 6 מטר ,יעשו את העבודה הרבה יותר בטוח ,הרבה יותר טוב , עם הרבה פחות סיכונים .

וגם לגבי המחיר ,זה פשוט אידיוטי ולא נורמלי ,לתמחר אותו ב1000 שח לאור כל החסרונות .אבל יש הרבה אנשים שלא מודעים ,וקונים .
לא הייתי רוצה לראות את עצמי עם בורי 1 קילו תלוי על מקל כזה .
 

danyyrs

New member
אלון מאחל לך הצלחה רבה במקצוע הבולונז

עכשיו אתה מבין את יתרונות הבולונז על פני הבוס. אף עפ"י שאני בעליהם של שני בוסים איכותיים ובעלי משקל נוצה, טיקה ADVENTURE באורך 7 ו-8 מטר, אני ממעט לצאת איתם מאז שהבאתי איתי מאיטליה לפני ארבע שנים שני מקלות בולונז של DAIWA TEAM DAIWA באורך 5 מטר ומקל שני DAIWA MEGA FORCE באורך 4.3 מטר, FAST ACTION מאוד עקרוני לביצוע הוק סט יעיל ולהרמה בטוחה,מהירה ונוחה מעל מזחים גבוהים.
בעבר עבדתי בבולונז עם רולר בגודל 1000 אבל נוכחתי שבגודל הזה הפלונטרים רבים, הרולר מגלגל בכל סיבוב מעט מאוד חוט וכל העבודה עם רולר כזה גוזלת זמן רב יותר ועקב כך מאבדים דגים. כיום אני עובד עם SHIMANO SIENNA 2500 וחוט BERKLEY NANOFIL במשקל קריעה 10 ליברה וקוטר 0.18 מ"מ. החוט לא נמתח, זורק רחוק מאוד, מייצר הוק סט מהיר ויעיל ואפס פלונטרים.
קיימים מעצורי חוט יעודיים קטנטנים ונוחים מאוד לשימוש. לחילופין אני משתמש בחוט שעווה המשמש לניקוי שיניים שקושר בקשר יוני על החוט הראשי מעל ומתחת למצוף.
אני נוהג להרחיב בקידוח את החור במצוף ולהכניס עם דבק מהיר את הצינורית של זרחן 4.5 מ"מ שתהיה קבועה תמיד. כאשר אני דג בחשכה ( מעדיף) אני רק תוקע את הזרחן לתוך הצינורית המודבקת על המצוף.
כמעט תמיד אני מרסס גם כשעובד בחושך וגם אם זה בדייג קאראסים או כל דג אחר ולא רק בורי. מנסיון של שנים, הריסוס מאוד אפקטיבי להבאת שלל נאה בדייג הבולונז.
בדייג הבולונז אני נוהג לעבוד עם קרסים בסגנון ISEAMA, CHINU, TANAGO ודומים להם. לא עובד עם קרסים בעלי צואר ארוך לדגים בעלי מפתח פה קטן, מנסיוני הרבה פחות יעילים מהקרסים שהזכרתי.
דרך אגב האם רכשת את שימנו ארנוס PG 5000 לג'יג לייט? המלצתי על הרולר הזה גם לעדי.
בברכת דייג בטוח ומוצלח.
 
למה פלונטר .

אתה שם 2500 על בולונז ? מה הרעיון ? סתם משקל עודף .לדעתי טעית .

אני עובד עם גודל 500 ואין לי ולא היו לי שום פלונטרים , רולר איכותי עם יחס סיבוב של 1ל 5 , מגלגל את החוט יפה ומהר ואין שום בעייה . אפילו מחזיק 2 כאלה , וחלילה לא חושב להשתמש ב2500 בשום אופן .

יש כמה סיבות אחרות לגמרי להיווצרות פלונטרים , הרבה יותר חשובות , מי שיודע לא צריך להחליף גודל רולר .
1. הוכנס כמות חוט גדולה מהנדרש , בהתאם לגודל הרולר , ואולי אף בעובי לא מתאים לשימוש ברולר הספציפה .

2. אי הקפדה על מתיחת החוט לאחר הזריקה ושמירה על המתיחות לאורך ההמתנה . גלים ורוחות מזיזים ומשנים את מרחק המצוף ,ולכן יש להקפיד על מתיחת החוט בהתאם , ולא לישון .

3. אי פתיחת הקשת של הרולר בעת הזריקה , ( יש השוכחים )

4.שימוש במצוף קטן מאד עם עופרת קלה ,תביא גם כן להיווצרות פלונטרים .

5. זריקה כנגד הרוח , נפילה במרחק קצר , גורמת גם כן ליציאת חוט מיותר , וסיבוכים תוך כדי איסוף .

6. מרחק הזריקה עם בולונז , כל עוד מדובר על בוס עם טבעות ולא מקל מסוג אחר , צריכה להיות למרחק של לא יותר מ20 מטרים מקו המזח , ולשם כך אין צורך ברולר גדול .
בדייג בורי בפרט ,אין צורך בגלגול מהיר ואיסוף כמות גדולה של חוט בכל סיבוב , אלא ההיפך . אנחנו מעונינים להביא את הדג אלינו לאט ובטוח , לגרום לו להתעייף כמה שיותר , כדי ששפתיו לא יקרעו ויתלוש את עצמו מהקרס בעת המאבק .
בורי גדול יש לו כח התנגדות עצום , לוקח זמן להתישו , ואם נעשה את זה במהירות ובחופזה ,בריחתו מובטחת .
מניסיון רב שנים ,ראיתי שכל הנחפזים הפסידו . כל מי שמיהר לקרב ולהוציא בורי גדול ממקומו הטבעי בחופזה וללא מחשבה , תמיד הפסיד . אותו כנל אמור גם לגבי שימוש בבוס .
אפשר להתחכם עם הבורי , אבל רק עד לגבול מסוים . יותר מידי תחכום לא טוב .
 

danyyrs

New member
פיראט הזוי לך לישון על הבטן

תגובתי זאת מופנית בעיקר לדייגי הבולונז בהווה ולמתעתדים.
בסעיפים 1-6 המצאת לי את הגלגל וגילית לי את אמריקה, דיבורים כחול אשר על שפת הים.
ציינתי בפירוש שאני מעדיף לדוג בחשכה ולא באור יום. זה ההבדל בין ג'מבורי של הצופים לסידרת השרדות בסיירת.
דייג בולונז בלילה שונה בתכלית, מצוף זרחני גדול יותר ומשקולת גדולה יותר . חייבים לפתח יכולת ריכוז, לשים עין על החוט ובמידת הצורך לגלגל ולמתוח אותו כדי למנוע הסתבכות בסלעים, לכן עובדים עם חוט חזק ולא גמיש.
דייג הבולונז קיים בשיטות, סוגים וגוונים רבים לטירגוט מיני דגים וגם גדולים יחסית והוא נפוץ בארצות מערב הים התיכון ואיטליה בפרט וכן במקומות אחרים ונקרא בשמות שונים.
דייג כזה מגיע מבחינת הקושי ותנאי הים והסביבה לדרגות אקסטרים. הדייג מתבצע בציוד איכותי הכולל מקלות ורולרים לעיתים גם בגודל 4000 וחוטים מתאימים.
הפתיונות שאני משתמש הם בעיקר פלוטה מעשה ידיי ופילה בורי.
לעיתים אני יוצא עם הבולונז בלילה למקומות עם זרמים חוזרים ודג בפתיון בורי מולבש על קרס מתאימה. אני מושך את החוט בזחילה כדי לפתות לברקים מזדמנים שהריח החזק מפתה אותם.
בדיוק בשיטה הזאת אני מג'רג'ר בבולונז לסרגוסים עם תולעת, פילה בורי או פלוטה. דייג לברקים בבולונז בשיטות שונות נפוץ מאוד באיטליה ובמערב הים התיכון.
אני לא עוסק בדייג בורים תגובתך לא רלוונטית.
כבש עם פעמון הראש שלך מלא בורים.
 
אז אם אתה לא עוסק בדייג בורים ,מה אתה

מחרבש לנו בראש ? לך לאיטליה ותתיתבולונז לך שם .
כל הדיון הזה עסק מתיחלתו בדייג בורים בבולונז , כנראה שלא הרכבת את המשקפיים הנכונות , וכל מה שכתבתי ,נוגע ורלוונטי לדייג בורי . אם שעור קומתך ירדה מדרגה , הנהלת תפוז תשלח לך הפנייה לאיבחון .
את נאום הבולונז והאיטלקים , ידעתי עוד טרם נולדת , יפה לך שאתה יודע להחזיק אותו ביד ,לא אתנגד לקבל שעור או שניים איך לנופף איתו מול הרוח , אבל כאן דיברנו על דייג בורים , ובזה אני שולט קצת יותר .
לגבי הכבש עם פעמון ?
יאלה , בלעתי הרבה צפרדעים , נבלע עוד אחד .אז אמרת , מרגיש יותר טוב ?רוצה להגיד עוד עוד משהו ? חופשי , עלי .
 

alonps

New member
תודה דני

אשמח להפגש שוב לדיג לילה בבולונז.
לא רכשתי את הארנוס לג'יג. אני משתמש בטווין פאואר 8000 הישן שלי בינתיים.
 

shragam

New member
מברוק אלון על הספתח לסט הבולונז שלך


בסוף תתמכר לזה ותנטוש לגמרי את הבוס
 
למעלה