יש לי שאלה, בעיקר לתושבי דרום הארץ, כמו רן ושמוליק.

מיכי 10

Member
אז אולי אני לא אנינת טעם, כי את "דקל נור" ממש ממש לא אוהבת.

וגם לא את ה"מג'הול", אלא את ה"חלאווי", שאותו באמת פחות קל להשיג. אבל קניתי בשופרסל (לקראת ט"ו בשבט) מעמק בית שאן. והתמרים מעולים, אעפ"י שלא הכנסתי אותם בינתיים למקרר. לא ידעתי שהבצל מיובא. הרי מגדלים בצל בארץ. מה שמרגיז אותי, שקיבלתי לפני כמה דקות את הזמנת הירקות/פירות מהדרום, ולמרות שביקשתי אתמול בפירוש שיוסיפו לי גם 2 ק"ג בצל לבן יבש, הם לא הביאו בצל בכלל, אלא רק את כל השאר. ודווקא חשבתי שהבצל שלהם, יהיה טוב יותר מזה שיש בשופרסל.
 

Sanchez

Member
משהו לא ברור לי...
איך זה החקלאים שמוכרים ישירות ללקוח קצה ובדרך זו גם "מוותרים" על כמה ידיים (שוק סיטונאי וסופר או חנות), עדיין מוכרים במחיר גבוה יותר מהחנויות ?
&nbsp
משהו בבוגלטריה הזו לא מסתדר לי...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
א. החקלאים טוענים שהמרכולים עושקים אותם.
ב. חקלאי ששולח אורז כמויות קטנות בנפרד ויש גם עלות של משלוחה.
ג. אולי אני סתם מדבר שטויות. אל תיקח אותי ברצינות יתרה...
 

Sanchez

Member
אז במענה לסעיף א' שלך...
הם כנראה החליטו שמעכשיו ישימו בכיסם את רווח שלהם, של השוק הסיטונאי ושל הסופרים...
נדמה לי שבכך הם הופכים את עצמם לחזירים ?! או שיש לזה מילה אחרת ?
&nbsp
תמיד שאלתי את עצמי אם קילו שסק עלה לפני כמה שבועות 40 ₪ אצל הירקן, כמה המגדל קיבל על הקילו הזה ?
&nbsp
 

מיכי 10

Member
השאלה שלך עניינית מאד, והאמת שהטרידה אותי עוד קודם,

אבל באמת הרגשתי שהעובדה שאני קונה אצלם, ואחרים קונים אצלם, עוזרת לחקלאות הישראלית, החשובה בעיני מאד. אגב, בּוּכְהַלְטֶרְיָה בגרמנית, זאת הנהלת חשבונות, עד כמה שידוע לי. לא אתן דוגמאות. אבל באופן כללי, ראיתי שהמחירים שלהם בחלק מהמוצרים, הם במבצעים בהחלט מרשימים לטובת הלקוח. ובחלק - שאפילו אינם במבצע - המחירים נמוכים לעומת הסופֶּרים וחנויות הירקות. אבל במוצרים אחדים, הם לוקחים מחירים ממש גבוהים, שעוררו אצלי תהייה, למה הם מגזימים, כשאינם צריכים לשלם למתווכים השונים. ובמוצר אחד, הגזימו עד כדי כך, שהחלטתי שלא עוד. הם מבצעים את ההובלה מהדרום לאזור המרכז, עד הדלת. לוקחים דמי משלוח של -.18 שקלים או -.30 שקלים או בכלל לא - בהתאם לגודל ההזמנה. וגם היחס שלהם יפה והוגן. אבל אחרי שלוש פעמים שהזמנתי וקיבלתי מהם ירק, ירקות ופירות טריים וטובים, ושילמתי כנדרש, החלטתי להפסיק להזמין. נראה לי שהמחיר של מוצר אחד יקר, שעולה אצלם יותר מפי שתיים מאשר בקיבוץ מסוים, ששולח אף הוא עד הבית, היה "הקש ששבר את גב הגמל".
 

Sanchez

Member
גם אני נתקלתי ב"תקופת הקורונה" בכל מיני יוזמות...
שקראו לקנות ישירות ממגדלים מקומיים.
זו בהחלט יוזמה מבורכת אם למשל המחיר היה "באמצע".
מה זה אמצע ?
בין המחיר שמקבל המגדל ביום רגיל מהשוק הסיטונאי, לבין המחיר שאני משלם בסופר.
בתחשיב הזה- מרויח גם המגדל וגם הצרכן. נכון שהסופר והשוק הסיטונאי נותרים בצד...אבל אני אישית לא מרחם עליהם ומידי שיסבלו (גם כך הם משלשים לכיסם סכומים משמעותיים יחסית לשאר הצדדים).
אבל כשאני רואה ושומע כל מיני יוזמות שבסופן המחיר לצרכן גבוה יותר מהסופר- אני מוותר, מכיון שזו נראית לי חזירות !!!
 

drorim69

Active member
האם הפירות והירקות שקניתם בשיווק הישיר היו באיכות הרגילה

שאתם רגילים לקנות? אם הם היו יקרים יותר יש אפשרות שהם בסטנדרט שבד"כ נמכר בחנויות שאתם לא רגילים לקנות בהן כי הן יקרות מדי לטעמכם.. קחו בחשבון שלסופרים מביאים איכויות שונות של פירות וירקות שרוב הזמן הלקוח לא מודע להן, מעט שינוי בגודל, בשלמות הצורה, כל מיני דקויות שמבטאות סטנדרטים של איכות. למשל אצלינו בסופר יש קלמנטינות אור (כבר כמה חודשים) שמחזיקות מעמד בבית רק 4-5 ימים ונרקבות. אני מעריכה שהסופר קונה אותן כאיכות ירודה, והאיכות לא משתנה במשך הזמן, הן לא מחזיקות מעמד יותר או פחות..
 

מיכי 10

Member
באופן כללי, האיכות בקניות מהחקלאים, היתה טובה וטרייה יותר

מאשר בקניות הרגילות שלי כאן, בַּרגיל. הם קטפו את המוצרים באותו יום, או בסוף היום הקודם!
 

enigo

New member
הי, את יכולה לחלוק ממי קנית?

רציתי גם, אבל אלו שיצרתי איתם קדר הריחו כמו סוחרים. אגב, לגבי המחירים - שאלתי פעם חקלאי שהיה מגיע עם עגלה לאסור מגורי, למה המחירים אצלו מקבילים לשל הבופר, הרי אין מתווכים. הוא הסביר שמהסיטונאי הוא אומנם מקבל פחות פר קילו, אבל הסיטונאי קונה את כל הסחורה. כשהוא מוכר לאנשים פרטיים, חלק משמעותי מהסחורה נזרק כי אנשים בוררים את הפירות. ואותו מעניין עם כמה כסף הוא סיים את העונה - לא כמה הוא קיבל על כל קילוגרם. לא בטוח שאני מקבל את ההסבר לחלוטין, אבל זו עוד זווית.
 

מיכי 10

Member
בוודאי, ובשמחה. אגב, הם עושים את כל המכירה דרך וואטסאפ, מה

שבעיניי נוח מאד. הם שולחים בכל שבוע בוואטסאפ את רשימת התוצרת שלהם לאותו שבוע, ואת המחירים המעודכנים, כולל מה במבצע. אני רושמת לעצמי על דף מה וכמה מכל דבר אני מעוניינת לקנות, ואז מעתיקה בצורה מסודרת לוואטסאפ שאני שולחת להם. כולל שמי, כתובתי ומספר הטלפון שלי. בהתחלה הייתי צריכה גם לציין באיזה יום אני מעוניינת לקבל את הסחורה, אבל עכשיו הם מביאים רק בימי שלישי לאזור המרכז (מציינים לאיזה ערים/מושבים), וביום חמישי בעיקר לבאר שבע והאזור. השבוע, בגלל החג, בימים שלישי ורביעי, לפי הרשימה המעודכנת מאתמול. את התשלום אפשר לעשות דרך אפליקציות בטלפון, או בכרטיס אשראי בשיחת טלפון. הם נקראים: בורא פרי האדמה - ירקות/פירות עוטף עזה. הייתי בקשר עם שני בחורים, ועכשיו בחורה מהקבוצה שלהם מרכזת את ההזמנות ואת קבלת התשלומים: שמה ליאל. טל' 050-8226150 אם היא לא תענה, תוכל להתקשר אל בארי (במלרע), טל' 050-8226261. (מן הסתם לא ישאלו איך הגעת אליהם. אבל אם כן, תוכל לומר ששמעת ממיכל מרמת גן). את ההזמנות הם מקבלים עד יום לפני המשלוח, בחמש אחה"צ. אחר כך ההזמנות אצלם נסגרות.
 

מיכי 10

Member
שתי הערות:

1. ליתר ביטחון, עדיף להזמין עד ארבע אחה"צ! 2. עכשיו ראיתי שינוי בשם שלהם (לא שזה משנה, לעצם העניין): בורא פרי האדמה - חקלאות ישראלית במיטבהּ
 

מיכי 10

Member
כן, אתה צודק לגמרי בעניין המחיר הממוצע


וכפי שכתבתי אמש, המחיר הכללי, אם אתה קונה גם וגם, היה עדיין סביר. כי אם שילמתי מחירים קצת יותר גבוהים מאשר בשופרסל על ירקות מסוימים, הרי המבצעים שלהם במחירי הירק, החסות והגזר, היו נמוכים בהרבה. והפטרוזיליה שמיר, למשל, היו טריים והחזיקו מעמד זמן רב בהרבה מאלה של הסופר או אפילו של חנות הירקות. ברור שגם אני לא מרחמת על המתווכים הרבים לאורך הדרך מן החקלאי אל הקונה. ובכל מקרה, גם להם נשארו עדיין מספיק קונים.
 

drorim69

Active member
צריך לבדוק ממי קונים!! וגם ממי מתרשמים שהוא "בוגלטריה"

גם לפורומים של השיווק החקלאי הישיר משתרבבים סוחרים, כמו לכל מקום.... אולי עכשיו הדברים מסתדרים לך?
 

Sanchez

Member
יפה...זה היה ברור לי...
אתה מבחין בחקלאי מ 100 ק"מ ובסוחר ממיליון ק"מ.
 

drorim69

Active member
עקבתי בהתחלת עונת הקורונה

והיו פרסומים מטורפים: 50-60 ש"ח לארגז 10 ק"ג ארטישוק 30 ש"ח 10 ק"ג הדרים תפוזים/קלמנטינות תבלינים 5 ש"ח לצרור מינימום 10 חב' מהערבה, מהבקעה.. עד הבית אנשים רק רצו למכור את מה שגדל אצלם בשטח ולא להשמיד, לתת עבודה לתאילנדים שממילא מקבלים משכורת, לעשות עם עצמם משהו ולא להשתגע..
 
למעלה