דעתו של אגרונום מועצת פרדס חנה כרכור:

דעתו של אגרונום מועצת פרדס חנה כרכור:

'אילנתה בלוטית היא מהעצים היותר מוצלחים ויפים [רק חבל כי אין לה פרי]. לגבי כושר הריבוי העצמי- הרי זה מבורך!'... 'אני שמח כי צמחים יוצאים לעצמאות- זה מוריד מאיתנו את הצורך להשקיע בהם כסף'...................................לך תבנה מדינה.....כבר לא מפתיע אותי כלום...
 

חגו סלע

New member
יכול להיות שמדובר בחוסר ברזל או עודף מים

במוח... אולי עוד ניתן להציל עם טיפול דחוף...
 
אני מנסה להציל,

מחכה לפגישה עם ראשת המועצה,ויצרתי קשר עם איש מקצוע שאולי יש לו השפעה.....אך אני סקפטי בקשר ליכולת לשנות באמת.....מי שיש לו עיניים פתוחות ויכולת אבחנה, צריך להבין על מה אני כותב
 

מיכי 10

Member
אולי יספיק אם תפנה אותו לגוגל.

אפילו אם יכנס רק ל"אילנתה בלוטית - ויקיפדיה" ויקרא כל מה שכתוב שם, יתכן שזה יספיק לו כדי לא להיות כל כך מרוצה מהצמיחה העצמאית של העץ הזה.
 
האיש אגרונום , לא צעיר, נראה לי נחמד

ונראה לי לא מתאים לנסות לחנך אותו.....כתבתי לו באתר שלו,וגם על פי תגובתו, או חוסר תגובתו, אני מסיק כי אם אני רוצה שינוי, אני צריך לבחור כיוון אחר....בכלל, על פי דרך ההיקש או הקל וחומר, לך תדע מה הוא עוד חושב/ עושה......לדעתי השינוי צריך להגיע מעליו, מהמעסיק שלו....גם כי אין לי ציפיות רבות מהציבור
 

מיכי 10

Member
הבנתי אותך.

לפי הכתוב בוויקיפדיה, "בעבר ניטעה לאורך רחובות בישראל בתור עץ נוי, אך הפכה למין פולש חמור."
אז הוא כנראה זוכר את אותה תקופה, ופשוט לא התעדכן. והוא גם צודק שהעץ יפה, כמו עוד צמחים פולשים יפהפיים (למשל שיטה מכחילה = או שיטה כחלחלה, חמציצים ועוד רבים אחרים). וגם מיני ציפורים חמודות, כמו המיינות והדררות, למשל.

אז אולי זה באמת צריך לבוא מהמעסיק שלו, אלא אם יש לך אפשרות לספר לו על כך בעדינות, בלי לפגוע בסמכותו.

(לי יצא "לרצוח" לא מזמן צמח צעיר מאד ויפה מאד של אילנתה בלוטית ליד החניה של הבניין שלנו, אחרי שלמדתי כאן בפורום שהצמח פולש מן הגרועים. ממש שנֵאתי את הצורך לעקור אותו ולזרוק לפח. אבל הבנתי שאין ברירה).
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לו אני במקומך... הייתי מציע לו לטפח גם את הצחר המכחיל.
 

מיכי 10

Member
כתבת בציניות, משה, נכון?

ב"צמח השדה" מצאתי בין השאר ש-: "הצחר הכחלחל סווג ע"י ארגון שמירת הטבע העולמי IUCN כאחד מ-100 האורגניזמים הפולשים הגרועים ביותר. בגלל תכונות אלה נכנס צחר כחלחל לרשימת המינים שאינם מומלצים לגינון שפרסמו משרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רשות הטבע והגנים וגורמים נוספים."
 

אבי519

New member
כיוון שהמלחמה בפולשים היא מלחמה אבודה מראש

יש משהו בדברי האגרונום הזה למרות שלדעתי גם הוא כתב את זה בציניות.
משהו בסגנון " if you can't beat them join them"
הרי גם אנחנו מין פולש.

בכלל חוקי האבולוציה \ חוקי הטבע מכתיבים שמינים חזקים ועדיפים מבחינה אבולוציונית יפלשו ישתלטו ויחליפו מינים אחרים ... ומינים חלשים יכחדו.
מלחמה בחוקי האבולוציה זו מלחמה אבודה מראש.
 
ועוד על חוקי האבולוציה....

אין טעם להילחם בחדקונית הדקל, בארבה,בנמלת האש,יתוש הטיגריס האסייאתי, באריתראים, בשבחי"ם, חזירי בר, שפנים....וזה ע"פ אנשים חסרי אחריות היושבים ברשויות, ושאר הדיוטות...עד היום לא נתקלתי בציניות בעניין זה
 

מיכי 10

Member
לצערי לא הבנתי את כוונתך במה שכתבת.

ובהזדמנות זו שכבר הזכרת, האם ידוע לך באיזה תכשיר אפשר להשתמש כדי להיפטר מנמלת האש הקטנה בתוך הבית?
 
אין לי מתכון מוכח למלחמה כנגד נמלת האש.....

העצות ברשת לא אמינות....ממה שאני יודע הכי מקובל להשתמש מחוץ לבית בגרנולר, ובתוך הבית במזרק המכיל ג'ל.....יש דיווחים שונים על הצלחת הטיפול....
 

מיכי 10

Member
תודה רבה! לפני כשנתיים,

היתה לי במטבח מכת נמלים קטנות רגילות. בתי הביאה איזה תכשיר, ושמה כחמש טיפות ממנו בשני מקומות שונים על השיש במטבח, וכמו במטה קסם, הנמלים נעלמו ואינן.
אבל לפני כמה שבועות, הגיעו פתאום נמלים קטנות יותר ועוקצות נורא, לכמה מקומות בבית. התברר לי שאלה כנראה נמלות האש הקטנות. קראתי באינטרנט שבמקרה שלהן, לא טוב לשים את הפיתיון של הנמלים הרגילות. כי בניגוד אל המלכה של הנמלים הרגילות, מלכת נמלת האש הקטנה לא אוכלת את הפיתיון ומתה, אלא מגבירה את קצב ה"ילודה" של הפועלות.

אבל בינתיים הגיעו מים עד נפש, אז היום הלכתי לחנות חומרי בניין בסביבה, במטרה לקנות כזה מזרק, אלא שהתברר שבחוה"מ סוגרים את החנות בשעה מוקדמת יותר, ואיחרתי ברבע שעה. אנסה שוב מחר.
זה נקרא Queen gel - פיתיון להדברת נמלים.
אם זה יפתור את הבעיה, ויפטור אותי מעונשן של אלה, אהיה מאושרת.

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הקווין ג'ל עושה נפלאות עם נמלים רגילות ואין לי ניסיון עם
נמלות האש.
מה שכן, הקווין ג'ל מאבד את יעילותו אם הוא שוכב שנה בארון. מניסיון.
 

מיכי 10

Member
אהה, חבל. כי צריך רק מעט מאד בכל פעם, והבנתי שהוא די יקר.

אבל שווה לי לקנות גם אם הוא יקר, כי שלוות נפשי חשובה לי יותר. :)
רק מקווה שהוא יהיה יעיל גם נגד האויב החדש הזה, שעד לפני כארבעה חודשים, כלל לא ידעתי על קיומו.
 

אבי519

New member
פתיון - בניגוד לנמלים אחריות נמלות האש מתות במקום בו שמים

את הפתיון ולא לוקחות אותו אל הקן ,ולכן כנראה המלכה ממשיכה ליצר נמלים בלי סוף..
מנסיוני הכי יעיל נגד נמלי האש זה ריסוס בK300 על הפנלים של הרצפה , על אדני חלונות ודלתות אחת לשבועיים שלשה.
הנמלים ממשיכות לנסות בלי סוף ומצטברות במקום הריסוס בערמות חומות , אבל הם לא חודרות הביתה.
אני גם מרסס טבעת על גזעים של עצים ואז הם גם לא יכולות לטפס על העץ .

חוץ מזה גיליתי שהן מחסלות כנימות מסוימות אז אולי יש בהן איזו תועלת.
 

מיכי 10

Member
תודה רבה על העצות, אבי.

אם כך (אם הן לא מביאות את הפיתיון אל הקן), אולי זו הסיבה שקראתי איפשהו באינטרנט שבנמלי האש אין להשתמש בפתיונות שבהם משתמשים נגד הנמלים הרגילות.
אז מה שעשיתי עכשיו, תוך כדי הכתיבה כאן, טאטאתי היטב בחדר השירותים ובחדר האמבטיה, ושפכתי את הכמויות הגדולות של נמלי האש לפח האשפה. התזתי עליהן K300 בנדיבות. יש לי מיכל של 630cc כמעט מלא...
ואחרי זה גם ריססתי על הפנלים ומסביב. אני לא יודעת אם נגד הנמלים זה יעיל, אבל את עצמי כמעט גמרתי בזה... אז הלכתי לאזור מאוורר, עם כל השיעולים, ואחרי זה גם שתיתי מעט חלב לניטרול הרעלה, כפי שזכור לי מלימודי הכימיה.

למעשה, יש לי גם תרסיס אחר נגד נמלים, שנקרא Reid. אני לא יודעת מה עם הנמלים, אבל אני, את הריח שלו אוהבת. כתוב על המיכל שהרֵייד קוטל מיידית, ושהשפעתו מתמשכת ל-3 שבועות.
אז אולי אפסיק להשתמש ב-K300, לפחות בחדרי השירותים, ואקנה עוד Reid, שמרגיש לי יותר ידידותי לעצמי. :)


עכשיו נותר לי לחשוב מה לעשות בעניין הנמלים על השיישים והכיורים במטבח. כי לא נראה לי מתאים לרסס שם רעלים כאלה, גם אם אני מפנה מהם את כל הכלים והמכשירים. נראה, אולי אקבל לשם כך עצה טובה בחנות חומרי הבניין.
 
למעלה