זיהוי בעיות באדנית.

erezea

New member
זיהוי בעיות באדנית.

חג שמח לכולם רציתי לעדת מה עלי לעשות לאחרונה הפרחים שני נראים ממש גרוע כמו בתמונות יש דשן אוסמוקוט ל 6 חודשים מה הסיכוי שיש יותר מדי אולי צריך להחליף את האדמה אשמח לעצות ורעיונות בנושא אני ממש רוצה שהאדניות יחזרו לפרוח שוב.
תודה ושבת שלום לכולם.









 

מנחם231

New member
לדעתי

הצמח הוא וינקה וסובל מעודף השקיה.
זה צמח שמעדיף שיניחו לו לנפשו .
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לא וינקה. מנדווילה או סנדווילה. ויש שם פלרגוניום שהתפגר,
כנראה מעודף דשן או עודפי מים או גם וגם.
כדאי לנסות ולהחליף שכבת מצע עליונה ובאותה הזדמנות להיפטר מעודפי הדשן ומהצמחים המתים. .
בהמשך, להשקות במתינות ולחכות בסלנות להתאוששות. .
 

אורגניק

New member
הצעתי לך קודם לזרוק את הפלרגוניום לפח

אבל אתה מוזמן להשאיר אותו אם אתה מתעקש להציל
אין סיכוי שזה מעודף דשנים מפני ששמת לפי ההוראות וזה דשן בשחרור איטי.
אם תרצה להיפטר מהפטריה באדמה זה לא יעזור הרבה להחליף את האדמה וגם יכניס את הצמחים לשוק נוסף - לא יעזור מפני שהפטריה נמצאת כבר בתוך הצמחים.
כדי לטפל מציע לרסס את הסנדווילה או המנדווילה בחמצן נוזלי בריכוז של 3% תרסס עלה או שתיים ותמתין 24 שעות לתגובה אם העלה לא נבל ונשרף תמשיך לרסס אותה בחמצן נוזלי וגם את המצע לרסס ישירות.
אם התגובה חיובית ממליץ להשקות בתמיסה עם חמצן נוזלי בריכוז של 3% בכמות 15 מ"ל לליטר מים ולהשקות. אם זו היתה אדנית שלי הייתי מעלה את כמות החמצן הנוזלי בתמיסה בהתאם לתגובה עד לכ-3% מהתמיסה (=30 מ"ל לליטר מים).

אם אתה מתעקש להציל מציע גם להשקות באקונומיקה בריכוז 5% בכמות של 50-100 מ"ל לליטר מים - למרות ההמלצות המקצועיות נגד הכלור ואולי גם מרסס בתמיסה כזו את הצמחים. חשוב לבדוק לפניכן את רגישות הצמחים ולכן כדאי לרסס עלה או שתיים קודם ולהמתין מינימום 4 שעות לתגובה אם אתה מחמיר תמתין 24 שעות לתגובה ואם העלה לא כמש ונבל אז תוכל לבצע את הפרוצדורה לפי ההנחיות. להתחיל בכמות נמוכה ולהגדיל אותה עד למקסימום המומלץ.

לאחר מספר ימים בטיפול או לסירוגין עם החמצן והאקונומיקה (או במשולב) תראה תוצאות ברורות. שוב להדגיש שיש לבדוק את רגישות הצמחים לכלור ולחמצן לפני היישום לפי ההמלצות.

לפי מה שאני זוכר זיהיתי גם קלויבקטר בפלרגוניום - לזה אין תרופה מלבד לעקור ולשרוף - אם תזרוק לפח אתה עלול להיקנס ב 50 לירות על פי תקנות הגנת הצומח.

ממליץ גם להוסיף למצע קומפוסט או להכין תה קומפוסט ולהשקות
בהצלחה, ותעדכן.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
עם הפיקוח הצמוד של משרד החקלאות. אני מסתקרן לבדוק, מי יקנוס
את משליך הפלרגוניום ב-נ לירות. ננה בננה.
 
למעלה