בקשת עזרה - עלים מצהיבים ונושרים בגינת גג

avihayn

New member
בקשת עזרה - עלים מצהיבים ונושרים בגינת גג

שלום רב, במהלך החודשיים האחרונים החלו מספר צמחים (גדולים יחסית) אשר נטועים באדניות בגינת גג להצהיב (עלים בוגרים לרוב בגובה העץ ובחלק הפנימי, וחלק מהעלים הצעירים), מצ"ב תמונות. יש השקיה מטפטות ודישון, במשך 5 שנים אותו מינון ואותה השקייה..התחיל פתאום, התופעה מחמירה לצערי ויש נשירה מסיבית (התחיל ממש בקטנה). נראה לי כמו מחסור בברזל לפי חיפוש באינטרנט...אבל הייתי שמח לעצת מומחים. כרגע נתתי ברזל נוזלי בהשקיה מקומית לכל גזע והוספתי למיכל דישון לפני 3 ימים , עוד אין שיפור מורגש.
אשמח מאוד לכל עזרה, אני קצת אובד עצות ומאוד חבל לי על הצמחים

תודה!

 
תמונה כללית יותר אולי תעזור. כמו כן גודל צמחים ביחס לאדנית,

גיל מצע הגן, התאמת ההשקיה למזג האוויר והתנהגות המשפחה ובע"ח אם יש
 

avihayn

New member
תודה רבה - פרטים נוספים

1. גיל מצע הגן - להערכתי כ5/6 שנים, רכשנו את הדירה לפני שנתיים ולכן אין לי פרטים יותר מדוייקים.
2. כיום פתוח כ-25 דקות ביום בשעות הבוקר, בימים מאוד חמים קצת מגביר. יש לציין כי בעבר היה משמעותית יותר (כ-35 דקות) , ואני הורדתי עם תחילת ההצהבה, לצערי זה לא השפיע כלל.
3. מצרף תמונות נוספות לגבי הגודל.
4. אין בע"ח, המשפחה לא משקה את הצמחים עצמאית, הכל דרך ההשקיה האוטומטית.

5. פרט נוסף , חודש לאחר תחילת ההצהבה דיללתי את הדישון במיכל השקיה (25 ליטר) בערך בחצי מהכמות כי חשדתי בדישון יתר או חומציות, שוב - כרגע ללא השפעה אלא רק החמרה של התופעה והתפשטות לצמחים נוספים, בתחילה היה רק צמח אחד שמאוד "סבל" והשאר נראו בלתי מושפעים.

תודה רבה!
אביחי



 
כשאתה מדבר על זמני השקייה אין לדעת מה כמות המים שאתה נותן.

אתה לא מדבר על מספר פיות טפטוף ולא על ספיקה ולכן זה לא מעיד על דבר.
אבל הצמחים נראים ממש יפה. נדמה לי שהעלים שאתה צילמת הם של מוריאה מכבדית. הצמחים עצמם נראים יפה ויש לבלוב חדש ויפה. אין חוסרים ואין שום בעיה שניתנת לאיבחון בצפייה בתמונות.
מדובר בנשירה שנובעת מהחלפת עלים בוגרים וזה תהליך טבעי ונכון. אין מה לדאוג.
 
מסכים בהחלט עם דברי העוקר. אם ניתן לרענן חלק מהמצע או ע"י

החלפה או ערבוב הומוס, כדאי לנסות. כמו כן השקיית הדחת מלחים ( השקייה ארוכה) אחת לחצי שנה
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
שטיפת מלחים כנראה מתבצעת ממילא בכל חורף בעזרת הגשמים.
מהצילומים שהוצגו, מצב הצמחייה נראה מצוין, ולכן לא הייתי משתולל עם תוספי ברזל יקרים ועוד מיני שטיפות וכיו"ב. כדאי לבדוק, האם למוריאה (במידה שהעוקר צדק בניסיונו להגדיר) יש כעת ניצני פריחה. במידה שכן, הרי שהכל הכל הכל בסדר ולא צריך להיות מוטרדים מקצת תחלופת עלים.
 

drorim69

Active member
למשה - במיקום על הגג

קשה לי להאמין שמגיע גשם אל האדניות להדיח כמו שצריך
הצמחים נראים כל כך טוב וירוקים, גם אותי העסיק נושא הפריחה כי המוראות עכשיו פורחות בכל מקום או אחרי גל.. (אולי שם גזמו אותן לתחזוקה, אולי קיים עודף דישון שמצמיח נוף ושורשים..)
 

drorim69

Active member
גם לי נשמע שכדאי לבצע הדחת מלחים

באמצעות השקיה ארוכה ללא דשן כלל.
אני מציעה השקיה ארוכה פי 4 מהרגיל, מה דעת האחרים?

הצמחים נראים יפה מאד, בהחלט יש מצב שצפוף לשורשים באדניות לאחר 5-6 שנים של צימוח.. אפשר לבדוק באמצעות בדיקה ידנית, לחפור לעומק כ 15 ס"מ באיזו פינה ולהרגיש אם המצע מלא בשורשים..

המוראה המכבדית פרחה כבר השנה?
 

avihayn

New member
שבת שלום ותודה לעוזרים

המוראה אכן פרחה השנה, ובמהלך הפריחה בדרך כלל אין לה נשירה (וגם לא השנה במיוחד). כרגע אין פריחה.
חשבתי שמדובר בתחלופת עלים אבל :
1. מדובר בהצהבה הן בעלים בוגרים והן בעלים צעירים
2. התחילו תופעות בכל המוריאות (יש 5 בגינה) ברמות חומרה שונות, וגם ביערת דבש - בכולם עלים מצהיבים מכיוון שורש העלים , ועורקי העלה נשארים ירוקים עד שמצהיבים גם כן.
3. אכן המצע מלא בשורשים יחסית, אין המון גשם שמגיע למצע כי הצמחים הם יחסית מסיבים והכיוון הוא צפון, בתחילת שבוע הבא אני מתכנן גיזום מסיבי שאני עושה פעם בשנה , בגובה ובנפח.

חשוב לי לציין, זה אכן נראה יפה במבט ראשונה, אולם אחד הצמחים ממש צהוב ללגמרי בחלק הפנימי שלו, ורק ה"מעטפת" שלו נשארה סבירה. הוא השיר כמות של מאות רבות של עלים בחודש וחצי האחרון, ולכן לא חשדתי בתחלופה טבעית , שאר המוריאות מתחילות להראות סימנים (לאחר שהיה ירוקות לחלוטין ללא הצהבה) ולכן פניתי לעזרה.

הדחה נשמעת כמו רעיון טוב - יש לי שאלה , במקום לפתוח את הטפטפות במשך מספר שעות, אי אפשר להשתמש בצינור השקיה כדי לשטוף את המצע במשך כמה דקות?
לאחר כן, אני מתכנן לבצע גיזום כדי לעודד צמיחה, לפזר הומוס ולחבר חזרה לדישון במינון נמוך + תוסף ברזל נוזלי לדשן (שכבר יש לי - לא אקנה במיוחד)

נשמע לכם נכון?
חשוב לי לציין - הסיבה לפניה היא כי זו גינה שמעולם לא נשר בה עלה... וכבר חודשיים אחד המוריאות נושר בצורה מאוד מסיבית. היות והיא באמת ירוקה מאוד ויפה, ואני רואה התפשטות - פשוט חבל לי שזה יירד לטימיון ואני מנסה לתפוס את זה מוקדם.

תודה רבה!
אביחי
 

drorim69

Active member
ההדחה היא תהליך איטי ויסודי לכן עדיף דרך מערכת ההשקיה

שטיפה מהירה לא תעבוד טוב כמו איטית וארוכה
 
עפ"י הצילומים מאוד צפוף באדנית. שווה לנסות לגזום ולהכניס שמש

גם מיעוט בשמש יכול לגרום להצהבה. הסתייגות- לא מכיר את המוריאה
 
למעלה