בוא ונגיד כך:
א. כל מי שמשיב כאן, עושה זאת מתוך רוח התנדבותית. איש אינו "מתפרנס" פה ממתן התשובות, ולכן סיגנון הכתיבה שלך קצת מעליב.
ב. אני כמנהל הפורום, עוקב אתר מה שקורה בפורום, ובמרבית המקרים, אני גם יודע את ה"תשובה הנכונה". אז למה איני ממהר לכתוב? יש לכך מספר סיבות, ואחת מהן, היא כלליות השאלה. ואוריאל ידידנו הסביר לך חלק מהלבטים. איננו יודעים מה אורך הקו. בצינור ארוך, יש נפילת לחץ, דבר שמייתר את הווסת. איננו יודעים האם הקו ב"עליה", דבר שממילא מוריד מלחץ המים, ואם גם כמות הטפטפות גדולה? ואם גם ספיקתן גבוהה? כל אלה ישפיעו על הלחץ שיוותר בצנרת, יחסית ללחץ המים בקו שמזרים לך את המים לחצר. הבנת?
ג. אז אפשר להתקין בהתחלה ללא ווסת ואפשר לבדוק, האם הטפטפות אכן מוציאות X ליטרים לשעה כפי שהן אמורות להוציא. אם הכל טוב, וותר על הווסת. הוא רק יכביד על המערכת, ואולי יתקתק לך ואולי יצפצף, ואז תבוא ותשאל מה עושים כשווסת מתקתק או מצפצף. היו לא מעט שואלים שקדמו לך ושאלו שאלות שכאלה. הבנת את זה ברוך?
ד. גם התייעצות עם המוכר תניב לך תשובה די טובה, אפילו שהוא כ ן ירצה למכור לך כמה שיותר אביזרים...
ה. ווסת "מקובל" במערכות טפטוף הוא של 1.6 אטמ'. ומי שרוצה לקבל את התוצאה הטובה ביותר, רוכש בכלל ווסת מתכוונן, נגיד, בין 1.2 ל-2,5 אטמ'. ואז,,, הוא יכול לשחק עם איזון הלחץ בצורה המיטבית, ובמידה שהווסת מרעיש, הוא יכול 'לשלוט' בתופעה.
ו. ב-3 הימים האחרונים הייתה לנו בעיה עם הרכב שלנו, וחלק מהזמן בוזבז על 'מה עושים כשזה קורה ואנו נמצאים בערוב יום ה', כשביום ו' המוסך אינו פעיל, ואחרי זה יש שבת ויום א' שהוא גם חג'. המתח על הדקי המצבר היה בירידה מתמדת והגענו למצב בו הוא לא יכל להתניע בכלל. וכן. מדובר ברכב די חדש (שנתיים), ואין מצב שנלך לחפש חשמלאי חאפר. אז אתמול, התנענו עם כבלי עזר בעזרת שכן, ונסענו למוסך צ'מפיון בנצרת. הגויים שם כן עובדים בשבתות, אבל הגענו כמעט לקראת הסגירה... ולא ממש חייכו אלינו כשבאנו. בסוף הם כן התחשבו במצב וכן בדקו ומצאו לנכון להחליף מצבר בוש במסגרת האחריות על הרכב. אז כעת מצב רוחי השתפר במעט והנה גם הסברתי לך למה.
אז שוב... הבנת את זה ברוך?
חג שמח!