צמח לו דודא.

מיקהפ

New member
צמח לו דודא.

לפני כחודשיים שתלתי דודאים בשלושה דליים גדולים, (יש בישוב אזור שהולכים לבנות בו, לפני שעלו עליו עם כל מיני כלים כבדים, יצאה קריאה לבוא ולהוציא צמחים),
השקיתי קצת בימים הראשונים ועוד קצת כי החורף היה לא משהו,
עכשיו, כנראה לאחר הגשמים הכבדים מלפני שבועיים, צמח.
להשקות? לייבש? מאד משמח שמראה אות חיים, אבל זו לא העונה ועד החורף יש המון זמן, אם אשקה, אבלבל לו לוח זמנים? (אני יודעת שיש חשיבות לטמפרטורה ושעות אור וחושך), המון תודה.

 
שאל בגן הבוטני בהר הצופים הם מתמחים בצמחיית ישראל.

גם נבאות קדומים וכך גם באורנים

בהצלחה
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הייתי אומר דבר מה פשוט...
א. זרמי עם הצמח. הוא כבר לבלב ונראה טוב? יופי. נראה לי אפילו שיש לו ניצן פריחה. אז אל תפריעי לו לממש את רצונו לשלוח את זרעו כחול על שפת הים. תני לו לפרוח והוא יקמול כבר מעצמו בעקבות החום. צמחים במצוקה (גם בערימות הגזם) יקמלו, אבל לפתע, את כן תראי פרח יפהפה מנץ מתוך הענפים הגוססים. למה? כי זו דרכו של עולם ודווקא המצוקה מעודדת זאת. עדי ראייה טוענים, שגם פצועים בשדה הקטל מתים עם זיקפה.
ב. אז מה כן? שמרי על הצמח באזור קריר ולא תחת שמש יוקדת. זה יגדיל את סיכוייו לשרוד ולסיים את תקופת הפריחה. אני מניח, שאם הוא יתחיל לקמול, יהא זה האות לחדול להשקות. השורש ישרוד, ובבוא הגשמים, הוא ילבלב שוב.
ג. יתכן שאם תשאלי מומחה לדבר, הוא ישיב תשובה אחרת, ואני? כולה מדבר מתוך תחושות ולאו דווקא מתוך ידע וניסיון רב שנים עם דודאים. פשוט כתבתי, מה אני הייתי עושה, אילו היה הדבר בחצרי.
ד. לא פעם הייתי עד לכך, שצמח נבט שלא בעונתו. אבל אם הוא כבר נבט, הברירה היא לייבשו (ועונתי פשוט ימות). או לאפשר לו לסיים את מחזור חיו האומלל...
ואז מה? הוא יצמח למימדי גמד, הוא לא יפתח עלווה ראויה, אבל הוא כן יפרח אחרי שיוציא 3-4 זוגות עלים. הפרח יהיה דל, אבל אולי הוא יצליח להבשיל איזה זרע בודד או שניים (או שלא). כי.. הטבע חזק מאיתנו ועל כן הוא נראה מוזר לעיני מי שאינו חי אותו!
אני למשל, זרעתי פה ושם רקפות. הן לבלבו ולא התייבשו לקראת הקיץ. אז ככל שהיו עלים ירוקים, המשכתי להשקות, וזכיתי גם לראות פרח או שניים, שהנעימו את שעותיי בימי החום. אז נחמד, שצמח גם גומל טוב מול יחס שעוקב אחר צרכיו.
חג שמייח!
 

מיקהפ

New member
תודה רבה, מתאים לי.

גם לי נסיון טוב עם רקפות בעציץ שפרחו באוגוסט,
טענתי אז שהן מבינות את הצורך שלי, אבל זה לא היה רציני.
כבר היו לי כמה צמחים שקיבלתי והעברתי מגינות אחרות ופרחו במועדים משוגעים, וחזרו למוטב בשנה שלאחר מכן.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אכן כך. אבל אם החום הנורא שבא כעת ייבש? אל תיבהלי מזה...
 
למעלה