זה רעיון ....

u r i el

New member
זה רעיון ....

השאלה כמובן, כמה זמן יכולה לשרוד השקית הזו מבלי שהיא תתייבש או תחתך מהשורשים. אבל עד אז - רעיון יפה.

 
לא הבנתי. אשמח לפחות לסיבה אחת.

תשובה שיש כמה סיבות היא לא ממש תשובה לשאלה למה?...
למה אתה מתכוון "טעם מוביל"? אם הכוונה היא לא לזרוק סתם עירוב סגנונות אקראי בלי מחשבה - זה מוסכם. אבל בין זה לבין אחידות וסגנון ברור יש מרחק.
מה שקורה בגינון ציבורי פעמים רבות הן שורות אינסופיות של אותו הדבר בלי שום חן...
אגב - אחד המקומות בהם גינון ציבורי תפס מאד את עיניי - אזור קריית עתידים. יש שם גם כלמיני "עציצים" כאלה שמורכבים ממבנים של אדמה מוחזקת ביריעות וצינורות טפטוף. התוצאה המתקבלת מרהיבה.
יש שם גם בחירה בעיקר בצמחיה טרופית. מה שלא ממש אופייני לארץ, אבל מתאים לאזור החם והלח בו היא מוקמה, אמנם עם תוספת השקייה רבה בקיץ.
אז כן - יש שם סגנון שניתן להגדרה, אבל האחידות ממנו והלאה וזה מה שמרהיב.
אין ספק שאם היו מנסים לקלוע לאיזשהו טעם מוביל לא היו מגיעים לזה.
דוגמא אחרת - מרכז קיבוץ סער - מגוון של עצים שפורחים בעונות שונות (קו שלישי מהחוף - לא פשוט!) ושיחים שדורשים מעט השקיה (וגם - פורחים בעונות שונות). ניכר שהמתכנן ידע מה הוא עושה.
בפועל - כיום - יש שם גננים חרוצים מדי שמייד מעיפים כל זכר לשלכת או פריחה צבעונית מהשבילים והסביבה ו"מעניקים" לשיחים כיסוח נדיב מדי (הגעתי לשם בוקר אחד מתפעלת מפריחה משגעת בכתום לוהב - כעבור שעתיים הכתום הזה היה בערימת גזם בדרך לפינוי... :( )
אגב - שם - הסגנון ממש לא ברור ולא אחיד ולא בטעם מוביל כלשהו - אבל פשוט צבעוני ומרשים בכל חודש!
ייתכן שפשוט לא הבנתי אותך אבל כיוון שהתמונה הזכירה לי מאד את מה שקורה באזור קריית עתידים התפלאתי שזה לא נראה לך מתאים לגינון ציבורי.
 
אתייחס בקצרה לכמה נקודות :

'שורות אינסופיות של אותו הדבר' -בעיקרון אלמנט חשוב, הגודל במקרה זה חשוב,זה עובד טוב על חושנו, דוגמאות :הגן הבהאי,הגלויות הצבעוניות של שדרות דובדבן ביפן, מרחבי הרקפות בטבע.....חבל שבארצנו נראה שלא הפנימו העיקרון, כמה שדרות של יותר מ15 עצים אחידים ניתן למצוא ?
'מבנים של אדמה מוחזקת ביריעות וצינורות טפטוף' - יש לנו אדמה, צריך סיבה טובה בשביל מה שאת מתארת, כי קשה להחזיק זאת לאורך זמן, יקר יותר להחזיק,ושאלה עם עובדי גינון ציבורי יכולים להתמודד עם זה בכבוד....בכדי שזה לא יהיה פלצני , צריך מתכנן מוכשר,ומקום מתאים, וזה לא הגינון הציבורי הקלאסי.
'צמחיה טרופית' - בד"כ זו לא בחירה ראשונה של מתכנן טוב, אבל אם יודעים לעשות זאת, ויש מקום מתאים - אין בעיה, וכפי שציינתי - צריך סיגנון, ואם יודעים לייצר חוויה טרופית -מצוין.
'אחידות' - יכולה להיות עם אותו צמח ואותו צבע פרח, ויכולה להיווצר אחידות בשימוש רק בדגניים/עשבוניים, או בשימוש בשדרה של מין עץ אחד,שלרגליהם פרחים חד שנתיים מכל הצבעים. הכוונה לאחידות היא למשהו עם קשר/הרמוני .
זהו לכרגע.
 
הסיבה האחת והיחידה לדעתי היא ונדליזם

שקית תלויה פשוט לא תעמוד בזה...
פרט לנושא התחשבות בונדליזם, לדעתי אין שום דבר שאי אפשר לעשות בגינון הציבורי. הכל תלוי במקום, במטרה, ובפרוייקט.
לדעתי, הכי שגוי זה לעשות "כמו" , להעתיק או לנסות להתאים ל"טעם אוניברסלי". להיפך! צריך לפתוח את הראש, לנסות דברים חדשים.
&nbsp
 

u r i el

New member
נו, ועומדים בזה ?

אתה מזכיר לי את מיכלי המיחזור המכוערים שמציבים בערים השונות. לכאורה היה נכון שתהיה אחידות בסגנון ובקלות התחזוקה. למעשה - לא רק שכל מועצה בוחרת יצרן אחר אלא שלעתים באותה עיר תמצא כמה סגנונות וכל הפתרונות לרעיון המיחזור מכוערים ומכערים, גם אם המניע חשוב ורצוי.
 
איזה רשויות? אתה מתכוון לפקידה של ראש המועצה?

כי אצלנו זו היא שקבעה צבעים לשילוט, ובחיי שזו לא בדיחה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נראה שהתמונה צולמה במתחם מסחרי כלשהו. ראו את השטח המגודר
שמלא בעציצים. את הספסלים וההצללות המקופלות. את העציצים בקטע המרוחק.
אז הנה עוד אטרקציה מהשטח המסחרי. זה לא ממש שייך לגינון הציבורי.
 
למעלה