איך קוראים לצמח הזה ומהן הוראות הטיפול?

Shamy

New member
איך קוראים לצמח הזה ומהן הוראות הטיפול?

המוכרת אמרה שהוא צריך צל ולהשאיר אדמה לחה או שהוא ימות...עזרכתם בבקשה לא הצלחתי לגלות איך קוראים לו בגוגל.

היא גם אמרה שאין לו שום פרחים אף פעם והוא ירוק עד

 

Shamy

New member
תודה רבה...אז כמה להשקות אותה?

פעם בשבוע זה יהיה טוב? האם היא תוכל לגדול בקיוביקל (אשקובית) ?
 

drorim69

Active member
זה צמח בית די עדין, לא ראיתי כזה צמח בגידול בחוץ..

להערכתי הצמח גם לא ממש מאריך חיים, אני לא בטוחה, כדאי שמי שמגדל כזה יכתוב אם כדאי להשקיע בו לאשקוביות
 

u r i el

New member
כמו שכתבה drorim -

מדובר בצמח עדין ומפונק.

מבחינתי לא כל כך משנה איך קוראים לו במקרה זה כי הצמח מוכר מאד ויתכן ששמו אחר ממה שכתבתי. מדובר בצמח קל לזהוי ונמכר במיכלים קטנים כצמח צל ולדעתי הוא מאלה שלא שורדים בבית זמן רב, כנראה בגלל רגישותו למזג אוויר ו/או לתנאי גידול ולפגיעה של מחלות. היה לי אחד כזה שבתוספת של דשן הפך להיות ממש שיח קטן עם עלים פי 2 או 3 גדולים יותר ממה שהיה בעת הקנייה, ממש מבהיל מה שנהיה ממנו .... אבל הוא נתקף בכנימה והחזיר ציוד ...


אצלי - דאגתי שהמצע יהיה לח אבל לא ספוג במים, זה דורש הקפדה אובססיבית יום יום בבדיקת אצבע ובהתאם לכך השקיתי, בקיץ יותר מאשר בחורף.

אני מקווה שהוא נתון אצלך בכלי עם ניקוז טוב וחשוב שמי הניקוז לא יישארו מתחת לעציץ אלא יפונו מיידית. לעולם לא שמש צהרים ישירה, אבל כן במקום מואר עד מואר מאד, מאוורר וללא רוחות. בתנאים כאלה הוא שרד אצלי כשנה.
 

Shamy

New member
מבינה

אני רוצה צמח קטן וחמוד באשקובית המסכנה שלי שייתן לי צבע ויהיה יפה ויחזיק מעמד...רעיונות? אני בלי חלונות במשרד עם מיזוג תמידי על 23 מעלות ותאורת פלורוסנט מה משגשג בתנאים האלה? יש לי לאקי במבו שמחזיק יפה אבל אני רוצה עוד משהו קטן
 

u r i el

New member
צריך להתייעץ עם בעל משתלה.

בכל משתלה סבירה יש מחלקה לצמחי צל, עליך ללכת למשתלה, להתייעץ עם איש בכיר ואמין ולבחור לך צמח לטעמך. יש לא מעט צמחי צל שניתן לרכוש, וגם אם הצמח לא ישרוד יותר מכמה שבועות - כדאי לקנות ולחדש בעת הצורך. מחירם של צמחים אלה שווה לדעתי לכל נפש ולעתים יש להתייחס אליהם שכאילו קנית זר פרחים לאגרטל. לא כתבת על תנאי התאורה באשקובית חוץ מהפלורסצנט, רצוי שתתארי לבעל המשתלה בדיוק את תנאי התאורה כדי שיוכל להתאים לך צמח לטעמך.
 

u r i el

New member
האם היא יושבת כל היום בחדר אטום ללא אוויר ?

יש אולי אשקוביות שאין להם חלונות אבל יש אולי כאלה עם דלת שפתוחה לאיזו מובאה או דלת זכוכית שקופה ושדרכה נכנס אור שמש.
 

Shamy

New member
כמו שכתבתי אתאר שוב

אני צריכה לשבת בחלל שנקרא "אופן ספייס" עם הרבה אשקוביות צמודות זו לזו, כפי שהבחור למטה הבין מצוין חלל אטום גדול ללא חלונות ומיזוג מרכזי קבוע שממחר את האוויר כל הזמן אחרת באמת נחנקים (היה יום אחד שהמיזוג לא עבד לכמה שעות ואשכרה התחלתי להרגיש סחרחורת אבל זה לסיפור אחר) ותאורת פלורוסנט בלבד מעל האשקוביות לכולם בלבד...אלה התנאים. אני מניחה שאתם יכולים להבין שזה סביבה אפורה ומדכאת במיוחד ואני זקוקה להרגשה של משהו שייתן לי קצת אנרגיה (צמחים הם דבר חי) זה נותן לי תקווה והיות ואני צריכה לעבוד כל יום 10 שעות באשקובית האפורה והחנוקה רציתי צמח. תודה לבחור מתחתיי שנתן לי רעיון לצמח שיגדל יפה...אני אחפש במשתלות :)
 

drorim69

Active member
סליחה, טעיתי בהבנת התיאור

דימיינתי משהו אחר לגמרי, בחוץ, כמו מסלעה..

לגבי צמח כזה במשרד -
תנסי, מה כבר יכול לקרות?
מקסימום יחסר לו אור. בשלב ראשון הוא כנראה ידהה ולא יחזיק מעמד הרבה זמן. אז תחליפי..
 

מיששש

New member
לא קל להחזיק צמחים לאורך זמן בתנאים האלה

אבל אם כל מה שאת רוצה זה צמח קטן, ללא יותר מדי יומרות - יש במשתלות צמחים נחמדים מאוד ב-8-10 ש"ח שיחזיקו לך כמה שבועות, ואח"כ אפשר להחליף.
אם תבחרי צמח צל (פשוט תשאלי במשתלה - הם מרוכזים תמיד באיזור אחד, יחסית מוצל) הוא יחזיק יותר. אבל אם בא לך קצת פריחה מול העיניים - אז את יכולה אפילו לקנות איזה חד שנתי בכוסית שעולה 2-4 ש"ח, והוא יחזיק לך לאיזה שבוע בכיף.

יש המון אפשרויות, אבל אני מציעה דווקא להתחיל בקטנים והחמודים ולראות איך הולך לך.
 

Shamy

New member
רעיונות טובים..תודה רבה חברים :)

אני רשמתי לעצמי למקרה שהפיטוניה תמות לדעת מה לנסות :)
 
למעלה