דישון בקיץ

צחובסקי

New member
דישון בקיץ

בדרך כלל אני מן המקמצנים בדישון ועושה זאת ידני באביב בלבד אך אני סקרן לדעת אם מותר לדשן בימים הלוהטים האלה ב 20-20-20 או שהצמחים עלולים דווקא לסבול בגלל המליחות החום? תודה לעונים.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
עיקר הטענות הן כנגד הדישון בחום. המים מתאדים והאדמה מומלחת.
 

צחובסקי

New member
אז מה דעתך? לדשן או לא לדשן?

החברים שלי חלוקים בדעותיהם. יש כאלה שאומרים שאפשר ואפילו רצוי לדשן כדי לחזק עצים צעירים למשל. אחרים מעדיפים לחכות לספטמבר.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
גם פה בפורום הדעות חלוקות. אם תדשן במינון נמוך מה"רגיל" ותתן
את הדשן בתחילת ההשקיה, כך שיירד לעומק במהלכה. אולי זה יהיה כדאי.
אפשרות שניה היא לרכיש דשן בשחרור איטי (אוסמוקוט לדוגמא), כזה של חצי שנה,
ותצניע בקרקע. יימס וייספג אט אט.
 

drorim69

Active member
ילד צעיר - היית מלעיט בויטמינים לא נחוצים "כדי לחזק אותו"?

או מניח לו לגדול בקצב הצפוי הנורמלי של ילד?
לחזק אותו בפני מה? אם יש מחסור או בעיה מסויימת אז צריך לעזור ולפתור..

הגישה הנכונה לגינון היא למנוע מראש בעיות באמצעות שתילת צמחים מתאימים במקום הנכון ואז לא צפוי הרבה צורך בהתערבות, התחזוקה קלה והגן בריא ומשגשג.
השארתי פתח ("לא צפוי") כי בכל זאת מתרחשים שינויי אקלים כל הזמן ונכנסים לארץ מזיקים ומחלות חדשים שמשנים דברים שידענו, אז ממשיכים ללמוד ולעבוד עם מה שיש
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
כשהיינו ילדים, הלעיטו אותנו ב"שמן דגים מזין".
ותראי איך גדלנו. נהדר!@
 

אבי519

New member
היום מבינים דווקא ששמן דגים מאד חשוב לילדים

היום יודעים שהשומן של הדגים מכיל שומן מסוג אומגה 3 שחשוב להתפתחות המוח ויעיל מאד נגד HDD ( הפרעות קשב וריכוז) , וגם נגד מחלות קרדיו וסקולריות , ונגד אלרגיות ודלקות בגוף. בגלל זה אנשים היום לוקחים תוסף אומגה 3 , אוכלים ביצים אומגה3, משתמשים בשמן קנולה ושמן זית במקום שמן סויה ושמן תירס .. וכן הלאה...
דבר נוסף שיש בשמן דגים זה ויטמין D וזה היתה הסיבה שבגללה נתנו פעם שמן דגים כי ויטמין D חיוני להתפתחות העצם וילדים שלא נחשפים מספיק לשמש היו חולים ברככת עצמות ושמן הדגים היה פותר את הבעיה .
 

אבי519

New member
אני מדשן צמח שנראה לי שחסר לו דשן , בכל השנה

ואני עושה את זה בדשן מהיר 202020 +מיקרואלמנטים, וכמובן דואג להשקייה בהתאם.
כל היתר מקבלים דישון בדשן לשיחרור איטי "אוסמוקוט" , דשן כזה ממילא מתפרק לאט במהלך כל השנה כולה, ולכן ממש לא משנה מתי אתה מישם אותו .
(ולמי שיש מדשנת הכל אוטמטי אצלו כל הזמן . רק צריך לדאוג למלא את המיכל).
לדעתי - כיוון שאנחנו לא חקלאים ולכן לא אמורים לעמוד בלוחות הזמנים של החקלאים שמיועדים לקבל מקסימום פרי במינימום השקעה וכ"ו וכ"ו , אנחנו רוצים שהצמחים בגינתנו יראו יפה. ולכן צריך לעקוב אחרי הצמחים כל השנה ולטפל בהם בלי קשר לעונה. - צמח שנראה לא טוב ואני חושב שיש לו בעיה של חוסר בדשן, אטפל בו , לא משנה מה העונה, לא משנה לי מה יקרה לפרי, ולא הכדאיות הכלכלית ויתר השיקולים של החקלאי.
 
למה לדשן בקיץ ? עונתיים אין צורך, רב שנתיים אין צורך בהנחה

שנעשתה תשתית ראויה. תמיד נחזור לשפת הגוף של הצמח אשר תגיד האם טוב לו אם לאו, מה חסר ומה צריך להשלים. אם לבעל הגינה יש בעיה פסיכולוגית, בהקשר הדישון בלבד, עדיף שיתמש בדשן איטי תמס ולא בדשן מסיס כ-20-20. הקיץ נגמר בעוד כחודשיים ולכן נכון יותר לדשן בתחילת הסתיו כדי להכין את הצמחים לחורף ובאביב לדשן כדי להכינם לקיץ.
בקיצור, אני לא בעד דישון קיץ אלא בעד השקיה נכונה
 
למעלה