קלמטיס

Tomer1202

New member
יש לך צמח? גם אני מצור הדסה ורציתי לדעת אם הצמח מסתדר עם

האקלים כאן ובאילו תנאים
 

drorim69

Active member
הצמח מעדיף בגדול את האזורים הקרירים של הארץ

אוהב שתילה של "רגליים" בצל עם חיפוי רסק עץ ולאפשר לנוף לחפש שמש: למשל למרגלות עץ ולתת לו לטפס על הגזע לכיוון השמש.
מתחיל עכשיו לפרוח
 

צחובסקי

New member
תודה דרורים 69

אני מכיר את קלמטיס עוד מהתקופה שהתגוררנו בחו"ל. השאלה שלי אם ניתן לייחר אותו או שצריך לקנות שתילים. אני שואל זאת משום שלשכנים שלי יש שני קלמטיס בצבעים יפים. ניסיתי לייחר לפני שנה בערך אבל לא הצלחתי. אולי כי אני מייחר בלי הורמון השרשה ובלי חממה.
אשמח לשמוע אם ניתן לייחר.
 

צחובסקי

New member
המטפס הזה

המטפס הזה גדל בכמה גינות באזור שלנו והוא מוצלח מאד בהרים.
 

צחובסקי

New member
בענין קלמטיס

קלמטיס יצליח בעיקר במקומות קרים. "שמש משקרת" היא אידיאלית בשבילו. אני גם יודע שרצוי לדשן אותו בתקופה הזאת בדשן חומצי. באנגליה ובאירופה הוא מופיע בכמה צבעים. אין לי מושג באילו צבעים אפשר להשיגו בארץ. צלצלתי למשתלה בירושלים והבטיחו לי תשובה. בחורף הוא נראה גרוע כמו הרבה מטפסים נשירים אחרים אבל כשהוא פורח, יש שפע פרחים. דרך אגב, שכנים שלי קנו את שני הקלמטיס שלהם במשתלה בחיפה ככה שיכול להיות שהוא מצליח גם בכרמל. היכן אתה בארץ?
 

צחובסקי

New member
בהצלחה

קראתי במגאזין גינון בריטי על קלמטיס ואזיליאה. נכתב שם שקלמטיס עם הפרחים הלבנים הקטנים חזק ועמיד יותר מן האחרים. קלמטיס עם הפרחים הגדולים בצבעים שונים זקוק לתנאים אירופאים. עכשיו באביב כדאי שוב לנסות עם המטפס היפה הזה ולמקם אותו במקום אוורירי ומואר. אם יזכה בכמה שעות שמש גם מצויין. לצערי עדיין לא מצאתי תשובה אם אפשר ליחר קלמטיס בתנאים ביתיים בלי הורמונים וחממה.
 
למעלה