הצילו - נמטודות עפצים בעציצים

הצילו - נמטודות עפצים בעציצים

גיליתי ממש לאחרונה במספר עציצים (תיאור מטעה, חלקם ממש מיכלים גדולים שאני מגדל בהם עצי פרי או כתחליף לערוגת ירקות) נמטודות עפצים.
ההדבקה כנראה נעשתה בחודשים האחרונים (הרימון, גדול ויפה, הועבר לא מזמן למיכל הנוכחי, ובזמן ההעברה לא היו סימנים לנמטודות. גם העגבניות היו גדולות ויפות בתחילת הקיץ, והתחילו לסבול באופן ניכר רק בסוף יולי/תחילת אוגוסט).

עכשיו, בשל הקשיים (הלוגיסטי והרגשי) בהשמדת מאות ליטרים של מצע ועל כל החומר הצמחי שבו - צעדים לטיפול:
מניעה - מלבד סניטציה של כלי עבודה וצלחת נגר לנוזלים (שלא ידביקו את האדמה בגינה אם עוד לא הייתה הדבקה) - יש משהו נוסף שאוכל לעשות?
השמדה - מבין מהרשת שהכי יעיל זה נמקור, רק מכיוון שמדובר בזרחן אורגני הסבירות שאצליח להשיג אותו נמוכה. מה לגבי ביונם? למישהו יש ניסיון איתו? החיידק יעיל ושווה את ההשקעה?
זבל/דשן - מקריאה באנגלית הבנתי שתוספת נכבדה של קומפוסט יכולה לעזור לצמחים להתגבר על השפעות הנמטודות, ושזבל/דשן עם אחוז אמוניה גבוה (כמו לשלשת עופות או אמון גופרתי) יכול לעזור בקטילת הנמטודות. למישהו יש ניסיון בכך?
צמחים חסינים/מרחיקים- למעט טגטס, האם יש בארץ עונתיים נוספים שמתאימים? מה לגבי רב"שים לאיזור ההר? אני גם מחפש ירקות שהנמטודות לא אוהבות.
הבנתי מחיפושים באנגלית שעכשיו, לקראת החורף, כדאי לשתול ברוקולי ולזרוע שיפון, לפתית וחרדל, ובקיץ תירס. אשמח להמלצות נוספות. אגב, בניגוד לכתוב ברוב המידע שמצאתי, נראה שאצלי פלפל (מתוק וחריף) לא נתקף בנמטודה בעציצים הנגועים (אין סימנים לעפצים על השורשים והצמחים נראים בריאים בסה"כ).
 

drorim69

Active member
ציפורן חתול, עונתי חורפי, נחשב גם כמרחיק נמטודות

 

Tomer1202

New member
לא נראה לי שמשהו מרחיק אותן, רק אולי הן לא מחבבות

אותו, מהרב שנתיים אפשר לנסות לשתול כל מיני שרכים מעניינים שכנראה לא ממש מושפעים מהן והכי חשוב לרווח השקיות
 
אפשר לרווח השקיות בעציצים בקיץ עד גבול מסויים

מה קורה באמת עם הנמטודות בגינה שלך? איך הסתדרת איתן?
 

Tomer1202

New member
משתדל לא לשתול צמחים ״רכים״ כמו בשמת, וינקה, ציניה..

מחליף אדמה באזורים בעייתיים, מצמצם את ההשקיה לחלק מהצמחים, כמעט ולא שותל צמחים עם השקיה מרובה ומבטל טפטפות מיותרות. בזמן האחרון אני מנסה להוסיף לגינה מיקוריזה ולראות אם יש שינוי, שמעתי שחלק מהמיקוריזות מגנות על השורשים מנמטודות אז בנתיים מנסה. קניתי לפני שנה ביונם ואני מטפל איתו רק באזורים קשים בנתיים. השרכים די עמידים אז אני מתחיל להשתש בהם, קירטומיון/ כליין קיפח.
 

Tomer1202

New member
תוצאות טובות אבל צריך לחזור על הטיפול מדי פעם

הנגיעות אצלי בשמש מלאה דווקא פחות גרועה אז שם אני מרשה לעצמי לנסות דברים רגישים יותר, אני יודע שמורן, פיטוספורום, מרווה משולשת, ומרוות אפרים גדלים טוב
גם לוטם ( בהשקיה מעטה) נראה טוב, טולבגיה, אגפנטוס, פלרגון דירוורד לוונדר לס, אירוסים/ דיאטס, ירקה, געדה, מחטניים/ ערערים. זה מה שהצליח טוב. בעיקרון הרבה צמחים בהשקייה מעטה ולא בשרניים מתמודדים. אני שוב אומר שמידת הנגיעות לא גבוהה אצלי ברוב הגינה אז יכול להיות שאצלך זה ייראה שונה.
 
תודה על הרשימה המפורטת

אני מאוד מקווה שהנגע יישאר מצומצם ומוגבל לעציצים
 
למעלה