עץ מנגו צעיר

canadush

New member
עץ מנגו צעיר

האם עץ מנגו נחשב בעל צימוח מהיר ?
שתלנו עץ מנגו צעיר בגינה (גובה 1.7 בערך) לפני כשנה.
הוא לא זז ולא הוציא אף עלה בתקופה הזו. כן הניב פירות (שהורדתי באופן יזום, למעט 2 סימליים).
חשבנו כבר להחליףאותו כי ממש היה נראה שהוא רק מתכווץ מאז שנשתל... ופתאום לפני חודש וחצי החלו לצאת ניצנים ופתאום הוא הוסיף על כל כולו עלווה חדשה. כל זה קרה בחודש האחרון.
מאחר והוא קטן, ואני התכוונתי לעץ גדול יותר (כשהזמנתי), אני מתלבטת אם לחכות שיגדל או להחליף...
השאלה אם זהו עץ עם צימוח מהיר ? או איטי ?

 

צ פריר

New member
המנגו הוא עץ של "התפרצויות"

אם השנה היו לך פירות ולא היתה צמיחה אז תצפי בשנה הבאה לצמיחה כמעט בלי פירות, בשנה שלאחריה להפך, וחוזר חלילה. הצמיחה באה בהתפרצויות של צמיחה מאד מהירה במשך שבועיים-שלושה, ממש אפשר לראות את השינוי מיום ליום, ואח"כ העץ "נתקע" למספר חודשים. כלל האצבע להשגת צמיחה מהירה הוא שהמנגו אוהב הרבה מים, חוץ מאשר לפני הפריחה שאז ההשקיה תעכב את הפריחה ולא יהיו פירות. זמן הפריחה תלוי בזן שלכם, תשימי לב מתי מופיעים הפרחים ובשנה שאחרי תפסיקי להשקות בערך חודש וחצי קודם. ברגע שהפרחים הופיעו אפשר לחזור ולהשקות. בשנה שאת מצפה ליותר פירות ופחות צמיחה אפשר להקטין את ההשקיה ולחסוך מים וכסף, ולהתמקד בהשקיה אחרי חניטת הפירות ועד ההבשלה.

עוד זרז לצמיחה הוא הגיזום אבל אני מציע לך לא להתפתות ולגזום את העץ, כי בקלות רבה את יכולה לקלקל. עץ מנגו עקום קשה מאד לשקם לצורה נורמלית.

כהערה כללית, העץ שלך נראה טוב מאד, ובינתיים רק דורש סבלנות, כמו כל עץ. המנגו יכול להגיע למימדים מרשימים, אבל זה תמיד לוקח זמן.
 

drorim69

Active member
מנגו - העץ נראה טוב

אם התכוונת לשאול מתי תראי עץ מסועף ומרשים? יעברו עוד 3-5 שנים
ממש בוגר הוא יראה יותר מאוחר.. תעשי את השיקולים שלך.
 
למעלה