חורים עגולים בפלפל חריף

חורים עגולים בפלפל חריף

שלום ושבת שלום לכולם.
היום גילתי שבפלפל החריף אצלי נקדחו חורים עגולים,כאילו נקדחו במקדח,ממש חורים עגולים-בכל פלפל שהבשיל יש חור עגול בקוטר של בערך ראש גפרור אולי טיפה יותר.
מישהו יודע איזה מזיק עושה את זה ובמה משתמשים נגדו?
תודה רבה.
 

omernaharan

New member
תמונות תמונות ותמונות!!!

המזיק כנראה זחל של פרפראי (כנראה עש), אם מדובר בנזק שראית לאחר הבשלה - אין כבר מה לעשות!
אגב, יכול להיות שההבשלה החלה בגלל הנזק...
 

אבי519

New member
לרסס פלפל מניב בקוטלי חרקים לא כדאי מחשש הרעלה

זה קורה גם אצלי לפעמים , אני פשוט מסיר את הנגועים וזורק לפח . (ממילא השיח נותן כמות גדולה מידי של פלפל חריף בזמון קצר מידי )- כמה חריף אפשר לאכול?
אפשר לגדל תחת רשת - אבל אז תצטרך להתמודד עם טריפסים ואקריות זעירות שהם חודרי רשתות ומתחת לרשת מוגנים מהאויבים הטיבעיים שלהם...
 
תודה אבי.

אין לי כח וחשק להתחיל להתעסק עם רשתות,ריסוס יותר קל אבל אינני מבין
מה גרם לזה ונגד מה לרסס,הורדתי את הפלפלים עם החורים והקפאתי אותם,לקראת השימוש אני אפתח אותם וארחץ טוב-אוריד החלק הפגוע ואשתמש בשאר,ובכל זאת אני רוצה לדעת מה עושה את החורים האלו.
תודה לך ולמשיבים האחרים.
הפלפלים יצאו מהקפאה.

 
תודה צפריר,לאחר שקראתי את השרשור המדובר יצאתי לגינה

וחיפשתי על הפלפלים שלי זחלים וחשופיות ושאר מזיקים,חוץ ממעט מאוד כנימת עש הטבק בוגרת בצורת הזבובון הלבן לא נמצאו אחרים,ריססתי מיידית עם נימפאר למרות שהיה מעט מאוד זבובונים,האם בוודאות מוחלטת החשופיות גרמו לחורים האלו בפלפלים? כל הפלפלים שלי הם בעציצים שמונחים על משטח של אבן ובטון לא באדמה.
תודה רבה.
 

צ פריר

New member
האמת, אני לא יודע

החורים נראים דומים לאלה שאצלך ושם דווח בסופו של דבר ע"י השואלת שאכן הרירנים היו הפושעים. בצילום שהיא פרסמה הרירן מסתתר מתחת לעלה.

שים לב שבעברית המונח חשופיות הוא דו משמעי ומשמש באופן כללי חלזון חסר קונכיה וגם סוג מסוים של חילזון כזה. אז הרירן הוא אמנם חילזון חסר קונכיה, אבל זו לא החשופית התמימה שאוכלת עלים רקובים (בעצם גם תותים, אז אולי לא כל כך תמימה), אלא מזיק הרבה יותר בעייתי. קראתי שהוא גם נושא חיידקי אי קולי, אז עד לשלילת האפשרות הזו אולי עדיף לא לאכול את הפילפלים שעליהם הוא (אולי) טייל.
 
תודה צפריר.

אני מודע לכך שהרבה מזיקים מסתתרים מתחת לעלים ובדקתי, אמשיך לבדוק גם בימים הקרובים. כרגע אין לי יותר מדי פלפלים ולכן חשבתי לחתוך החלק הנגוע ולהשתמש בהם,הם נמצאים בהקפאה למשך חודש בערך. לאחר קריאה על החיידק המדובר אני אעביר את הפלפלים טיפול בחום להשמדת החיידק אם ישנו ,אני מקווה שתהיה לי כמות מספקת של פלפלים כדי שאזרוק את אלו עם החורים. אני לא מבין מדוע הפלפלים לא מבשילים ביחד אלא כל פעם אחד או שניים כאשר הגודל שלהם כמעט זהה,הם מתחת לרשת צל ירוקה-האם יתכן שהרשת מונעת את ההבשלה?
תודה רבה.
 
מיואש אני
כל יום חורים בפלפל אחר

חרשתי כמעט עם זכוכית מגדלת ולא מוצא את המזיק

אשא עיניי אל הפורום-אולי יבוא עזרי
 

omernaharan

New member
כנראה הליותיס

אנחנו רואים בשטחי העגבניה המון חורים שנראים בדיוק כך! בעגבניה מדובר בחורי כניסה ויציאה של הליותיס.
כך או כך - אין לך הרבה מה לעשות בנידון, בטח שלא כשמדובר בהבשלת פירות.
 
תודה לך על תשובתך ואכן אני יודע שיש אצלי בגינה

הרבה פרפרי עש,הכיצד אפשר להתגונן מפני המזיק הזה? האם זו גזרה משמיים להפסיד את כל הפלפלים שלי,הוא עושה חור ועובר לאחרים ימח שמו,איך מתגוננים?
תודה.
 
למעלה