בחירת עצים לגינה

יאיר1948

New member
OK תודה רבה על כל העצות. כליל החורש ללא ספק מנצח, לגבי התוספ

התוספות, נראה...
תודה רבה לכולם!
 

א ב י ב ן

New member
עוד עץ שאינו גדול ואינו צפוף. כמעט ירוק עד כי נושר רק בתקופת

הפריחה ומחזק את האפקט הוא הטבבויה. פורחת בגוונים די דומים לכליל החורש, אבל
הפרחים הרבה יותר משמעותיים בגודלם. בעיניי, עץ די "מנצח"
 

drorim69

Active member
התמונה לא מספיקה כדי להתרשם מהגינה

אי אפשר להבין את הסביבה, מה יש בצדדים?
קירות?
גדרות?
טראסות?
איפה הבית ואיזה חלק ממנו נושק לגינה?
קיר?
שביל? ...
כל השאלות הללו משפיעות מאד על כמות העצים שיוכלו להכנס במתחם!

בעיקרון - במידות שנתת נכנסים מעט עצים, אבל חלק מאלו שציינת אפשר לגדל כשיחים ולגדל כעצים רק את הגדולים מביניהם.

תשלים פרטים ונראה מה אפשר לייעץ
 

יאיר1948

New member
הפרטים החסרים

אז ככה:
התמונה היא מהפינה הצפונית-מזרחית של הגינה. המבט דרומה.
משמאל הקיר של ביתי (קראוילה), צמוד לגינה. ממנו רצועת הצל הדקה משמאל. אין בקיר הזה דלת או חלון. הבית מצל שבעות הבוקר על חלק הולך וקטן בצד המזרחי (השמאלי) של התמונה.
מאחורי הצלם, הגינה מסתיימת בקיר ענק, כ-8 מטר, שממשיך לגינות והבתים השכנים לאורך כל הרחוב. לידו שתלתי גפנית משולשת, שתצמד ותכסה אותו.
בצד המערבי הגינה מסתיימת בגדר הלבנה בימין התמונה, שבינה לבין בית השכנים (קראוילה) יש כמטר עד שניים, מה שאומר שכמעט ואין צל ממערב, מלבד שעות אחר הצהריים המאוחרות. לידה שתלתי יסמין רפואי שעתיד בעזרת ה' לכסות את הגדר.
ומדרום, מול הצלם - בעצם מלבד המחסן מימין אין משהו שתוחם את הגינה, עד בית השכנים המרוחק כ3-4 מטר סמיום הגינה. שם מתוכנן שביל שיגיע מדלת הבית שלי לכיוון הגינה, ויהווה תיחום של הגינה מדרום, עד הפתח בדרום הגדר הלבנה.
אצלם עוד תמונות, כולל שני העצים שנטעתי - כליל החורש בערך במרכז הגבול הדרומי, ושקד ליד הגדר הלבנה, בערך באמצעה... אני נטעתי עץ בארץ ישראל!
 

יאיר1948

New member
תמונות

אשמח אולי לנצל את הפרטים הנוספים והתמונות לקבלת אעיונות - מה הייתם מוסיפים מלבד הדשר והעצים, להוסיף עניין? יש מסלעה שאפשר לראות, מה הייתם שמים בה? להצמיד משהו לבית?















 

drorim69

Active member
בהמשך לתמונות- הערותיי

את הכליל לא הייתי נוטעת במיקום מרכזי כפי שמיקמת אותו, אלא מעבירה אותו לקו ישר עם בלוני הגז, לא ממורכז כמו המיקום בחרת עכשיו.
את המיקום הנוכחי הייתי שומרת לעץ צל משמעותי יותר מהרשימה, שניתן לשבת וללכת תחתיו, למשל חרוב נקבה.

הקרבה בין הבתים וגודל הגינות (הקטן) גורם לי לחשוב על עצים משותפים:
אם שני השכנים רוצים רימון ותאנה, אחד יקנה, ישתול וישקה את הרימון והשני את התאנה, על קו ההפרדה בין הגינות ותהיו שותפים.. כל אחד יקטוף מהענפים שבצד שלו. זה גם פתח לבלגנים אבל אם מסתדרים- זה סוג של פתרון וחסכון עצום במקום.
במסלעה הייתי שותלת צמחי תבלין וריח בהשקיה מועטה ומוסיפה פקעות ובצלים שיפרחו בעונתם.
 

יאיר1948

New member
תודה רבה! כמה הבהרות:

א. אין בעצם שום גינה של שכנים שגובלת עם הגינה שלי. השכן ממערב - מאחורי הגדר הלבנה יש מטר-שתיים של מעין שביל היקפי, ואז כבר קיר הבית. השכן מדרום - בעצם כל השטח עד הקיר שלו הוא 'שלי' (אם כי בשימוש של שנינו), הגינה שלו בפאה אחרת של הבית שלו.
ב. במחינת מרכזיות הכליל - נדמה לי שעשיתי כמו שכתבת, כי הכליל בעצם ממוקם בקצה הדרומי של הגינה המתוננת. יש שביל חצי ציבורי שעובר מבלוני הגז אל מעבר אל השכנים שנמצא בגדר הלבנה, צמוד למחסן. אני מתכנן לעשות שם שביל טוף או משהו דומה, את השטח הדרומי לשביל להשאיר או אולי לנקות, אבל הגינה היא בעצם מהשביל וצפונה. הכליל יושב צמוד לשביל.
ג. לגבי עץ צל גדול יותר - הוא יכול לחיות בשלום עם דשא, בלי להרוג אותו? הבנתי מכל התגובות למעלה שכליל החורש הוא מצד אחד עץ עם נוף שיאפשר לשבת בצילו, ומצד שני לא גדול מדי כך שהדשא יראה שמש... ניסיתי גם למקם את הכליל והשקדיה ככה שבכל שעה נתונה יהיה אפשר לשבת בצל של אחד מהם או של הבית, ויחד עם זה השמש תמיד תראה חלק מהדשא... לדעתך הצלחתי?
שוב תודה!
ואיזה צמחי תבלין, פקעות ובצלים מתאימים, בדגש על צמחים ארץ-ישראליים?
 
למעלה