אדניות מעץ

naorye

New member
אדניות מעץ

שלום, זקוק לעצה.
בניתי אדניות מעץ (פשוטות) שמיועדות למרפסת. גודל כל אדנית היא 96X30X30. בתוך כל אדנית שמתי אדנית פלסטיק (האדניות של אלמי מי שמכיר). לפני שאני ממלא בצמחים, רציתי להתייעץ:

ניקוז האדנית:
----------------
אני מעדיף שכל אדנית תהיה נפרדת ובלתי תלויה משאר האדניות ולכן איני רוצה לחבר אותן אחת לשניה עם צינור ניקוז. אני מחפש פתרון לניקוז עבור אדנית אחת ללא קשר לאחרות. הבנתי שאני צריך לעשות חור באדנית בגובה של 3 סנטימטר בכדי להשאיר את התחתית רטובה תמיד.
לאן אני אמור לנקז את המים? מה לחבר לחור הניקוז?
אני לא רוצה לפתוח חוות יתושים ולכן מגש מתחת לאדנית לא כל כך יעזור לי.

מילוי האדנית:
----------------
כיצד עלי למלא את האדנית? שמעתי על חומרים כמו טוף או אדמה שמתנהגים אחרת עם מים (טוף לא סופח אליו מים ואדמה כן), איזה סוג אדמה תטיב יותר עם הצמחים?

מצורפים תמונות של האדניות לצורך המחשה.

תודה רבה!



 
כמה דברים

שים לב למשקל שצפוי להיות על האדניות האלה. אם אני מבינה נכון מה אני רואה - המרפסת גבוהה, ויש עומס מסויים שמותר במרפסת כזו (כולל האדמה, השתילים והאדניות). צריך לבדוק את זה. (לא ברור כמה אדניות יש לך).
לגבי מילוי האדנית - בדרך כלל בתחתית שמים חלוקים/אבנים/טוף - כדי להבטיח ניקוז של המים. על זה אדמה עשירה (עם קומפוסט למשל).
לגבי ניקוז המים אין לי רעיון, פרט לזה הפשוט - שאת המגש תרוקן כשעה לאחר ההשקייה, וכך לא תגדל חוות יתושים... (אגב, לא אמורות להיות שם כמויות מים גדולות מדי. אם כן - אולי משקים יותר מדי).
לסיום אסייג - שאני לא אשת מקצוע.
&nbsp
אגב, האדניות שבנית יפות מאוד!
 
למעלה