כיסוי קרקע של חמציץ (oxalis) באזור עם עציצים

כיסוי קרקע של חמציץ (oxalis) באזור עם עציצים

את הקקטוסים שתלתי בעציצים והצבתי בפינה הכי מוארת בגינה. להלן תמונות מאחת הפינות מתוך ארבע (שתיים בגינה ושתיים על מרפסת רחבה).
אני מחפש כיסוי קרקע לחורף, שימלא את המרווח בין אבני הדריכה. חיפשתי חמציצים שיתנו מופע יפה בחורף ובאביב, אבל מוכרים אותם בעציצים והם עולים הרבה כסף. אני מחפש פקעות של חמציצים ולא שתילים (מחירם עשוי להגיע ל-20 שקל לעציץ ויותר זול לקנות פקעות)





 

Tomer1202

New member
מה עם סיגל קיסוסי? יותר יעיל וגם בטח יותר זול

ויש לו גם פריחה נחמדה
 
סיגל קיסוסי

יש לי כזה באזור של צל. אחד החסרונות שלו הוא היווצרות אזורים חשופים אחרי שהצימוח הישן מת, ואני צריך כל הזמן להשריש שלוחות חדשות באזור שהתפנה. הצמח מתפשט אבל מפנה מקומות עם צימוח ישן והוא כאילו "נודד". בחורף זו לא בעיה להשריש, אבל בקיץ הדבר ידרוש הרבה מים. האם מערכת טפטוף תספיק בהשקיית שטח כזה?
 

א ב י ב ן

New member
כן, בתנאי שהיא מספיק צפופה... אבל ככל שידוע לי, דווקא

הקקטוסים לא ממש אוהבים השקיה אינטנסיבית שכזו, ובכלל, אני בעד חיסכון במים.
הרעיון אם כך לא ממש מוצלח.
 
אני מעריך 4 שעות

השמש חזקה. גם כאשר אין שמש ישירה יש הרבה אור. הקקטוסים עומדים שם כבר יותר משנה וגדלים מצויין. הקיר בהיר ומחזיר מספיק אור כדי שלא יהיה צל כבד מדי שיהווה מקלט לכנימות.
כל העציצים מורמים מעל לרצפה, כך שעקרונית אני יכול להשקות את הקרקע מבלי להרטיב את הקקטוסים יותר מדי אבל אני מעדיף גידול יותר חסכוני במים. ניסיתי צורית (Sedum) אבל גם אלה דורשים מים כי הם קטנים ושורשיהם לא חודרים עמוק. עם הזמן הקרקע מקבלת קרום חימר אטום למים שמונע מן השורשים לנשום. דרך אגב, שתלתי שלוש רקפות בכניסה לפינה, בשנה שעברה והן צומחות שוב החודש. נראה לי שאלך יותר בכיוון של גיאופיטים נמוכים (חמציץ, אולי עוד רקפות) כך שלא יפריעו למעבר ולא ידרשו מים בקיץ.
 

drorim69

Active member
חמציצים זולים

'חמציץ משולש סגול'- בעקרון נשיר חורף אבל בחורפים האחרונים ראיתי אותו בגינות כמעט ללא פגע. מתאים לצל חלקי ולצל, פורח בורוד באביב-קיץ, מגיע לגובה 0.2-0.3מ מתפשט עם השנים ויוצר כיסוי קרקע צבעוני יפה.

'חמציץ ורוד' - נשיר קיץ, מתאים לשמש מלאה ולצל חלקי. מלבלב בסתיו ומתייבש בסוף האביב. פורח בחורף-אביב. גובה 0.2-0.3מ.

'חמציץ ורוד זן לבן' - אותו כנ"ל אבל פורח בלבן..

אלו אינם חמציצים 'מודרניים' מהשנים האחרונות (של יואש) והם בכלל לא יקרים יותר מכל צמח אחר בגודל שלהם.

טיפ - אחרי כמה שנות גידול, כשהחמציצים יתבססו ויתרחבו בקרקע (זה נכון לכל חמציץ, גם של יואש) - לאחר שהעלווה מתייבשת היטב וניתן להסיר אותה במגע קל מהצמח - ניתן להוציא חלק מהבצלצלים מהקרקע ולשתול אותם במקום אחר בגינה באותו עומק ובאותם תנאי תאורה והשקיה שמקבל גוש האם שלהם.

כדי להמנע מהשכבה הקרומית שמפריעה להתפתחות הצמחים הקטנים שלך- הכן את הקרקע (קלטר+ קומפוסט, פרוש השקיה, שתול) וכסה אותה ברסק עץ. החיפוי ימנע התאדות של מי ההשקיה וגם ימנע התחממות של פני הקרקע.
 

drorim69

Active member
גיאופיטים קטנים

הברנתוס חסון - פורח החל מיולי בגלים, קיץ-סתיו (הצילום באדיבות משתלת גילי שגיא)
זפירנתס ( לבן, צהוב, ורוד) - פורח בסתיו
רודופיאלה ביפידה - פורחת אדום בסתיו, עלווה נשירה בקיץ
טולבגיה ריחנית- פורחת חורף-אביב כשהעלווה בתרדמה



 
למעלה