היי, זקוקה לעזרה במיגור מזיקים

C H 4

New member
היי, זקוקה לעזרה במיגור מזיקים

זה קצת מחזור, כי כבר שאלתי בעבר על חלק מהמזיקים האלו. יש לי גינת גג בעציצים (גדולים בעיקר והיא די סבוכה) והתנחלו אצלי המון מזיקים שאני לא יודעת איך להעיף. אשמח לעיצות לפני שהמזוויעים מביניהם משתלטים לי שוב על הגינה.
יש לי כנימות, זה הכי פחות קשה, השתמשתי במעט הקונפידור שהיה לי כדי להשקות את הצמחים הנגועים ולמרות שזו היתה פחות מחצי הכמות המומלצת הן נעלמו מהצמחים הנגועים. אבל קומץ הצליחו להתאושש ולהתנחל על צמחים אחרים. אקנה ואשקה לפני שיהפכו שוב פעם למעצמה.
הכי מגעילים: יש לי עשים עם זחלים שנראים כמו עלוקות וכניראה מגיעים מאחד הגגות מסביב. הזוועה הזו חיה אצלי עד שנה שעברה. אחרי כמה חודשים של הזנחת הגינה ומותו של הבזיליקום הענק שהיה הבית המרכזי שלהם הם די נעלמו. כניראה מהיובש. גם גרפתי את האדמה מהאדנית כי הבנתי שהם מתגלמים שם, והוצאתי את השכבה העליונה. באמת לא ראיתי אותם. עכשיו הם גרים לי בכמויות קטנות בנענע ובבטטה. גנן ששאלתי אמר שהדרך היחידה להפטר מהם היא ברעלים שאני לא רוצה בבית ובטח שלא על צמחי מאכל. יש משהו חוץ מלאסוף אותם? פעולה מיאשת מאוד!
והבא בתור: זחלים ירוקים. לא יודעת מי הטיל אותם שם, אני מקווה שלפחות יצא מהם פרפר יפה כי זה ממש באסה. הם חיים על הבטטה שיצאה רק לפני שבוע למרפסת ולפני הגשם לא ראיתי סימני אכילה, אז זה חדש. הם חיסלו כמעט את כל העלים שלה. אני רואה סימני כרסום גם על נבטי צנון שרק התחילו לגדול ואני לא יודעת אם זה הם או לא- לא ראיתי אותם שם. התחלתי לאסוף אותם עכשיו לכלי עם מים במחשבה שזה יטביע אותם, אבל יש המווון וזה לא נגמר וקצת מיאש. בשלב כלשהו גם הקצב שלי ירד כי התחלתי להלחם בהם שישארו בכלי.
ואחרון- אני לא יודעת מה זה, נראה כמו הצדפות באילת שנדבקות לאבן. חשבתי שאלו כנימות, הן התישבו על הפנדוריאה ועכשיו נדדו לנענע (איך הן עשו את זה?). שתיהן עברו השקיה עם קונפידור וזה לא מזיז ליצורים האלו (בנענע היו כנימות).
אני כל כך מיואשת, אני לא מבינה מה כל המזיקים האלו רוצים ממני! כל כך לא בא לי לראות את הגינה שלי נחרבת שוב פעם ממזיקים, זו הסיבה שהתחלתי להזניח אותה פעם קודמת, כי זה קצת איבד את הטעם. יש דרך להעיף אותם?


שאלה בלתי קשורה- כשזרעתי את ירקות החורף, בטעות השארתי בחוץ כמה זרעים של במיה שנפלו לי. הגשם גרם להם לנבוט אז כבר דחפתי אותם לעציץ. יש סיכוי שהם יגדלו או שהם עדינים מידי לחורף?
 

C H 4

New member
שאלה נוספת לגבי חומרי הדברה

גוגל שלח אותי לאתר של אקוגן ושם ממליצים על שני הדברים האלו:
http://www.ecogan.co.il/?CategoryID=181&ArticleID=205
http://www.ecogan.co.il/?CategoryID=181&ArticleID=178
&nbsp
יש פתרונות דרך השקיה? אני לא רוצה להרוג דבורים, חגבים וחיפושיות. בעבר היתה לי התישבות אדירה של גמ"שים אבל הם נעלמו קצת אחרי המזיקים, ואת השאריות החתולה שלי אכלה
גם היו לי המון חיפושיות וממש אשמח אם הן יחזרו, מה שלא קרה בינתיים.
על תרסיס הזוחלים בכלל לא כתוב כמה זמן אפשר לחכות לפני שאוכלים מהצמחים שוב- יש זמן שבו אפשר לאכול מהם שוב או שזה כל כך רעיל שלא? ובכלל בענייני רעילות- מה המשמעות לגבי החתולים שלי? אני לא רוצה להרוג אותם יחד עם המזיקים

&nbsp
 

Limonium

New member
שני החומרים שצירפת זהים,

אני לא מכיר את החומר הפעיל.
נגד זחלים, אם אין ברירה, אני משתמש בפרוביט, שיחסית אינו רעיל לאדם, ואינו מרעיל בעלי חיים נוספים.
נגד כנימות אפשר להשתמש בקונפידור או תחליפיו, או בחומרים טבעיים. נדמה לי שנימגארג הורג כנימות.
&nbsp
בעיקרון בסוף מגיעים לאיזון, תמיד יש מזיקים, אבל בכמות נסבלת.
אני שמח לקרוא שאת מבינה את הקשר בין רעל, קהילת חרקים מאושרת ומזיקים. עבור חלק מהאנשים גינה זה אגרטל ולא מקום חי.
&nbsp
תחזוקה נכונה של הגינה גם היא עוזרת במניעת מזיקים. ייתכן שההשקיה או הגיזום או התאורה לא נכונים.
צרפי תמונות של הגינה והמזיקים, טוב מראה עיניים מאלף מילים.
 

C H 4

New member
תודה על התשובה

הוספתי תמונות של המזיקים וקצת פירוט.
בגינה שלי החזקים בלבד שורדים, אני לא משקה הרבה, לא כל כך גוזמת שום דבר כי הרוב קטן ממילא ומה שלא קטן הגיע במטרה להסתיר את השכנים (פסיפלורה) או להשתלט על חלל גדול ריק ולתת ירוק במקום בטון חשוף (גרניום ריחני)
זה גג שחשוף לכל הכיוונים חוץ מצפון. יש כל הזמן שמש חזקה, יש הרבה רוח ואין כמעט בכלל צל גם לאורך הקירות. עוד צחקו עלי אחרי שסיימתי להתקין שמשונית קטנה בכניסה לדירה, כשהסתבר שגם היא כמעט ולא נותנת צל
.
&nbsp
 

אבי519

New member
חומרי הדברה עובדים כמו כל סם או תרופה כימית.

זה מועיל בהתחלה אבל אחר כך מתמכרים ההשפעה פוחתת והולכת והמחלה מתגברת.
כך זה בתרופות וכך זה בסמים וכך גם עם חומרי הדברה.
מה שקורה בתרופות הגוף מתרגל לתרופה ומפתח עמידות ומנגוננים שעוקפים את ההשפעה של התרופה, באנטיביוטיקה החיידקים מתרגלים ומתפתחים חיידקים עמידים.
בחומרי הדברה החומר הורג את המזיק ביחד עם האויבים הטיבעיים שלו, חלק מהמזיקים שנשרים בחיים הם כבר עמידים לחומר ההדברה ולכן נוצר מצב שבו גם אין אויבים טיבעיים וגם יש מזיקים עמידים והמצב יותר גרוע.
לכן עדיף לא להכניס חומרים כימיים לגינה בכלל מההתחלה.
 

C H 4

New member
זו טענה מאוד פשטנית לגבי תרופות

בשימוש נכון לא אמורים לפתח עמידות לאנטיביוטיקה או לתרופות (למעט חריגים כמו סרטן, אבל מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על כך שהעמידות כל הזמן שם, פשוט באחוז נמוך מהתאים).
&nbsp
בכל מקרה, אני מניחה שעמידות להדברה נובעת בעיקר מאילוצים, כי אי אפשר להכניס כמויות רעל מטורפות והפשרה בין כמות שתהרוג מקס' מזיקים במינימום נזק לצרכנים הומנים מאפשרת למזיקים ליצר מנגנוני עמידויות.
LOL כמעט עשיתי מסטר אצל חוקר מהפקולטה לחקלאות שחקר את הדברים האלו. אבל הוא אמר לי שהפרויקט הזה כניראה יפסיק בגלל מחסור במימון אז ההתלהבות שלי קצת ירדה.
 

א ב י ב ן

New member
א. חבל שלא צירפת תמונות. היית חוסכת כתיבה רבה ואולי היית

מסייעת ליודעי דבר לזהות טוב יותר.
ב. בכל מקרה, קונפידור הוא רעל לא פחות מכל רעל אחר שמרעיל לך את צמחי התיבול, ואם התחלת (ואת גם רוצה להמשיך) להשתמש בו, את בהחלט תוכלי לומר "שלום"
לצמחי התבלין שלך למשך חודש לפחות, גם אם ייראו הכי טוב ויפה שניתן.
ג. ישנם חומרי "לוחמה ביולוגית" שאיני מתמצא בהם, ובימים אלה, ניתן לחפש
במרשתת מה הולך נגד מי וכיצד, גם אם אינך מומחית בתחום.
ד. השאלה היא אחרת: האם ההתעסקות והמחיר שווים את המאמץ? האם כל כך חשוב לך לדעת,
שאת אוספת את מעט העלים או השורשים מהאדניות שלך, במקום לרכוש אצל הירקן את כל
אלה, ולנצל את האדניות שלך כדי לגדל בהן צמחים עמידים כמו סוקולנטים, רק כדי ליהנות מיופים,
תוך השתחררות מוחלטת מהדברות כאלה ואחרות.
ה. בכל מקרה, גם ה"צדפות" שתיארת הן סוג של כנימות, שנקראות כנימות מגן.
ו. גמ"שים הם אוכלי חי, ולכן, כל עוד היו אצלך זחלים, הם הסתובבו לך על המרפסת.
עד כאן משנתי...
בכל מקרה, 2 הקישורים שנתת בנוגע ל-CH4 הם למעשה קישור אחד.
 

C H 4

New member
תודה גם לך

אני יודעת שאסור לגעת בצמחי התה אחרי ריסוס בקונפידור. זה קצת מה שאפשר לכנימות ממש להשתלט, חיכיתי שהפסיפלורות יבשילו לפני שריססתי.
 

C H 4

New member
תמונות

עכשיו כבר חשוך אז זה מה שיש לי מרגעי הבהלה שצולמו בשעות אור ונשלחו לחברים.
בסרטון, אחד מהזוועות שחיו על הלואיזה. לפני כמה ימים, אחרי צילום הסרטון הזה פשוט השתמשתי בקונפידור שהיה לי. היא חיה בערוגה שעשה דייר לפני, יש בה לפחות 2.5 שקי אדמהה/זה בערך 120-130 ליטר והיא חיה לצד פסיפלורה שגדלה יפה ומשום מה טפו טפו אין עליה מזיקים.
&nbsp
בתמונות, אחת קצת ישנה מהפנדוריאה. היא נראית רע באופן כללי בערך מהיום שקניתי אותה. אני מנסה לאושש אותה והאמת שלאחרונה היא משתפרת והתחילה לגדול- מה שהיא לא עשתה שנתיים. אבל היא גם מוציאה המון פרחים שזה קצת נראה כמו גסיסה וגם צמחו עליה הטפילים בתמונה. אלו כנימות מגן? זה לא הפלאפי מהסרטון?
ובתמונה השניה שצולמה היום רואים עלה בטטה עם 2 סוגי זחלים. אני מתחילה להבין שכניראה הירוקים הם סוג של עש ועדיין לא יודעת עד הסוף מה זה הלבנים, אבל הם העש שכל הגינה היתה נגועה בו.
&nbsp
אחרי ריסוסים במי סבון, חומץ ושום, אלכוהול עם טבק ומי טוניק אני קצת סקפטית לעניין ההדברות הטבעיות שיש ברשת. כמובן שהגמ"שים והחיפושיות שגשגו אצלי בתקופת המזיקים, גם השממיות. אבל הם לא עמדו באויב הטבעי מבית (חתולות די חנוניות שלא יודעות להרוג ג'וקים) והם לא התמודדו לבד עם הכמויות. כמובן שעם מזיק ספוראדי אני מסוגלת להתמודד בלי רעלים.
&nbsp
תודה על התשובות

לגבי גן הנוי, למעשה התחלתי לעבור לצמחי נוי או חצי נוי כשהבנתי שאם אני מרססת זו ממילא בעיה. (מבחינתי גרניום ריחני הוא נוי ויש לי מפלצת ממנו) אי אפשר סוקולנטים משום שהגג באור מלא ויוקד, חום אימים ושמש לוהטת כל היום וגם יש פה רוחות מאוד חזקות. היתה לי ויסטריה שדווקא גדלה יפה והרוח בסוף תלשה את כל עבודת הטיפוס שעשתה וכרגע לא טוב לה. אני מתלבטת אם להעביר לגינה (של חברים) או לתת לה צ'אנס להשתחזר. היה לי עץ ליים שבזמן קצר מאוד איבד את כל העלים וענפים מהרוח. ניסיתי להעביר אותו בין מקומות על הגג לחפש מקום עם פחות רוח ונזק עד שהוא מת. היום הגזע שלו הוא מוקד הטיפוס של שעועית לבלב. הפנדוריאה והיסמין נקנו ביחד לפני כמעט 3 שנים, לשניהם לא באמת טוב פה והם לא גדלו בכלל. לצערי היסמין בכלל עושה סימני גסיסה מאז שרישתתי סביבו כדי שהחתולה לא תחרבן שם. בניסוי וטעיה גיליתי שיש צמחים שרק רע להם פה.
בכל מקרה, חזר החורף ויש לי המון זרעי חורף שרובם ירקות ונורא התחשק לי לשתול כדי להנות מהם. אין לי מקום לגדל צמחי מאכל בכמויות רלוונטיות, זה יותר תחושת המימוש והגאווה שהצלחתי לגדל מישהו לבד ופחות תחלופה ריאלית לשוק. כמו שאני גאה בטירוף ברוזמרין שהשרשתי אפילו ששבוע אחר כך קניתי ב10 ש"ח שתיל יפה יותר של אותו זן והם באותו עציץ אז זרים ממילא לא מבינים מה העניין.
&nbsp
זרעתי גם תורמוסים וכובע נזיר (ומשהו שלא הצלחתי לזהות נכון אז נראה מה יצא). בינתיים כובע הנזיר התחיל לצמוח יפה ואני ממש נרגשת לקראתו. הזרעים נאספו במכון ויצמן, יש שם צבעים משוגעים ובשנה שעברה יצאו גם אצלי צבעים משוגעים.
ונורא לא בא לי שהכל ימות עם כל המזיקים וזהו








 

א ב י ב ן

New member
הקיץ הזה השמש באמת הייתה נוראית והרוחות? נו. לא כתבת

מהיכן את או באיזו קומה את גרה. זהו גורם קובע כנראה.
לגבי שמש, אפשר (בהשקעה) לבנות רשת צל והיא גם מוענת רוח במידה כלשהי.
השאלה היא כמה באמת בא לך להשקיע.
לגבי הזרעים (מהודעתך הקודמת), שהחלו לנבוט, כל זמן שיש שורשון והנבט ירוק, יש
עדיין סיכוי להעתיקו לקרקע ולהצליח בכך.
בתמונת הסרטון רואים כנימה קמחית מנוקדת והיא נחשבת כוכב הקיץ ביכולת ההרס שלה.
ואכן, צילמת כנימות מגן. גם אם הן לא ממש ניידות, הנמלים מסייעות להן לעבור ממקום למקום...
הזחלים, ככל שזהיתי, הדקיק החום הוא המודד הידוע לשמצה, https://www.google.co.il/search?q=ז...7ToY9iRzM:&usg=__MwyYXK0UK75T5NyymcvtDnrvzhg=
והאחרים נראים לי כנראה כלבנין. https://www.google.co.il/search?q=ז...Pl81pe8qM:&usg=__1J1eMptUG3MA-PeXPZMfwHQLl-U=
המודד מצליח להסוות עצמו בצבעי העלה והגבעול ולכן די קשה לזהותו בכלל...
 

C H 4

New member
קירוי הוא לא אופציה

רשת הצל שלי נתלשה ממקומה שעה אחרי ההתקנה. השכן שלי, שהשקיע בכבלים רציניים ממתכת שפרושים לאורך הגג, עדיין מתהדר בקרעים שמלופפים סביב אותם כבלים. אף פעם לא שאלתי איפה שאר הרשת.
הבית (קומה 5) נמצא במן מפרץ, הוא מוקף בניינים גבוהים ממנו חוץ מהכיוון של הכביש הראשי וזה מיצר מן תעלה לזרימת אויר ורעשים. לא משנה איפה בעיר יש מסיבה, בבית שלי שומעים אותה ולפחות פעם ביום יש סשן רוחות חזקות.
חוסר היכולת לחפות את המרפסת משאיר אותי עם צל מינימלי ועם הרבה רוח. זו דירה שכורה ואני לא אשקיע את הכספים הנדרשים בשביל בניית מפרש כלשהו, מה גם שאם כבר הייתי מחפה את אחד מצידי הגג הייתי מתחילה בזה שפונה לבניין הקרוב ביותר כי השכנים מציצים עלי וזה מטריד.
&nbsp
כנימות מגן נראה לי שאני עוד יכולה לאסוף. את הבטטה אני תמיד יכולה לזרוק בכאב לב אבל זה מה יש. מה עושים עם המודד הזה? ברור לי שהם רק מחכים שיהיה תרד ואז בכלל הכל אבוד..
תהיתי אם הזחל לא נראה כמו סוג של לבנין, אבל הם לא נגעו בכובע הנזיר שזה מאוד לא אופייני למין
&nbsp
 

א ב י ב ן

New member
טוב. נו. מה אגיד לך... אם את גרה בשכירות ובאזור בעייתי שכזה,

* נראה שלא אוכל לעעעץ לך הרבה.
* יתכן שהזחלים "עדיין" לא הגיעו לכובע הנזיר, אבל או שהם עוד יגלו אותו, או שתגיע
גברת פרפר נוספת ותוטיל גם שם...
* במצב זה, קצת קשה לי אפילו להציע לך מה כדאי לך לשתול ולגדל. אולי בתחום צמחי הנוי,
הייתי מנסה לגדל פיטוספורום ננסי, ציקס, אגבה, לבנדר ואולי גם ריזמרין..
 

Guarden

New member
לנשום עמוק

סוף הקיץ זו העונה הכי גרועה שאפשר מבחינת מזיקים. גם הצמחים מהקיץ (ציינת בזיליקום) לרוב גם חלשים ועייפים.
אני למשל (בגינה) - ניקיתי ועישבתי היטב. השטח לגידול אורגני של ירקות ריק ומוכן. ועדיין לא התחלתי בשתילת/זריעה ירקות החורף - כאשר אחכה להתקררות, ואני מניח שלקראת סוף החודש אתחיל את המחזור הראשון.

אני מגדל אורגני ולכן זה לא רלוונטי, אבל גם אם לא הייתי מקפיד על גידול אורגני. לעולם אבל לעולם לא הייתי משקה עם קונפידור עשבי תיבול/ירקות/שורשים למאכל. אני חושב שהחודש לפני הקטיף הכתוב בהוראות עבור עצי פרי זו "הנחה" משמעותית. ונגלה עקבות רעל סיסטמי קשה גם לאחר 3 חודשים.
 

C H 4

New member
אולי בסוף אזרוק את הצמחים האלו ואקנה שתילים חדשים :(

אבל הנסיון משנים קודמות מלמד אותי שזה לא משנה, הזחלים תמיד חוזרים. אני פשוט שונאת את הזחלים האלה!
 

drorim69

Active member
זחלים- הכי פשוט לנער קלות את העלווה, לאסוף ידנית ולזרוק

צריך לחזור על זה מדי פעם כי הפרפרים מטילים ויש בקיעה חוזרת, כפי ששמת לב..
הם חוזרים כי זה מזון ובית גידול עבורם.
גם צמח חדש שתקני יהיה בדיוק אותו הדבר - בית גידול חדש..
 
למעלה