לכלנית 1212 : תרשי לי להגיב על הודעתך מזווית אחרת ...

u r i el

New member
לכלנית 1212 : תרשי לי להגיב על הודעתך מזווית אחרת ...

ראשית לכל אני מבקש להדגיש !!! - בדברים שאכתוב להלן אינני מתווכח עם קודמי המקצוענים והמקצועיים. אני לא מקצוען ולא מקצועי בתחום הגינון אבל אני מאד מאד חובב.
ואלה עקרי דברי :
כחובב גינון אינני מחפש תמיד את הפתרון הקבוע הסופי והרנטבילי ביותר. אני אוהב להתעסק בגינה ובגינון ! אני אוהב לשתול ואם לא מצליח לי אני שותל שוב משהו אחר או במקום אחר. לעצם העיסוק בגינה אני מייחס חשיבות עליונה וכמו שיש כאלה שלעולם לא יסכימו לראות בנשירת עלים 'ליכלוך' כך אני לעולם לא מסכים לראות בעיסוק בגינתי בזבוז זמן, כסף או טעות הנובעת מחוסר ידע. חוסר ידע במקרה שלי דווקא מפרה אותי כי אני אוהב ללמוד ולהתייעץ ולעשות מה בא בראש שלי ואם רק הייתי יכול הייתי מתפרע עוד ועוד לאין ערוך יותר ממה שאני מרשה לעצמי כיום ! לעומת זאת יש דברים שכן יש לקחת מהמקצועיים. לדוגמא - תכנון נכון של תשתיות מים, חשמל, שבילים, אדמה, כוונים, גובה, מיקום נטיעת עצים וכד'. אולם אומר לך את האמת : גינה שלא יהיה לי מה לעשות בה כל יום : להרים להוריד לשתול ולעקור לגזום ולדשן ולכסח ולקטוף - סתם תשעמם אותי ועדיף שאלך לגנים הבהאיים שכבר שנים נראים ( חוץ מהעונתיים ) אותו הדבר. אם יש לך כסף לאותן שגיאות אבל יחד עם זאת חדוות העבודה בגינה והזמן והחשק - לכי על זה. פסיכולוג עולה יותר.
 

drorim69

Active member
אהבתי, אבל..

השלד צריך להיות נכון ויציב ולצמוח בהתמדה
זה מאפשר לך לשחק בסבבה עם השאר..
 

u r i el

New member
האם את מתכוונת לשלד של צמחיה ?

אם כן לא ברור לי למה הכוונה. לגבי שלד של תשתיות - כתבתי והדגשתי, כאן אין הנחות וקיצורי דרך. יש ללכת על הטוב וה"נכון" ביותר.
 

drorim69

Active member
תשתיות ברור, התכוונתי לשלד צמחיה

עצים ושיחים עיקריים
 

Guarden

New member
גם כחובב

לצערי ושמחתי אין מצב שאין מה לעשות בגינה.... מגיזום טיפול ובעיקר עישוב שלא נגמרים, דרך שתילה ועידכון - מעולם לא היה מצב שהגינה היתה "מלאה" ולא יכולתי לקפוץ למשתלה להביא עוד כמה צמחים. ובקרוב - טמינת פקעות בקרקע והכנת עציצי פקעות, וכמובן שתילת ירקות חורף באזור האורגני.
זה לחלוטין לא סותר את החשיבות העצומה לתשתית - אם תשתית ההשקייה לא היתה בגינה שלי ברמה גבוהה, עם הפרדה טובה בין קווים, אם המבנה הכללי והאופי היו לא מוגדרים ואקראיים, אם הדשא לא היה מהזן הנכון ומושקה נכון, ואם הדברים הפחות יותר קבועים כמו שבילים, ועצים - לא היו טובים. הדבר היה פוגע רבות בהנאה מהגינה והעבודה בה, וכמובן בפונקציונליות שלה למשפחה והאוירה שהיא משרה.
אני חובב ואי אפשר לחשוד בי שאני מעונין לשווק משהו, ועדיין אני אמליץ לכל מי שמעוניין בגינה, להשקיע בתשתית ובתיכנון נכון. אם אין תקציב - הייתי ממליץ לחכות עם הגינה.... לגדל בנתיים עשבי תיבול או ירקות. ולא לעשות טעות של בניית גינה שלא מתוכננת נכון ובלי תשתית ברמה גבוהה
 

Guarden

New member
אכן -

לפעמים קורה שמסכימים (למרות שזה קצת משעמם.... מבטיח בפעם הבאה לתת גישה הפוכה)
 

tch1231

New member
נכנסתי לפורום הזה בכדי לשאל שאלה

ראיתי את תגובתך ודווקא אהבתי אותה, למרות שאיני מסכים איתך.
גם אני חובב גינון, אך אני מעדיף ללמוד מעצות של מקצוענים על פני ללמוד מטעויות.
כמובן שגם מטעויות אני לומד אך איני ניגש לעשיית דבר שאיני יודע איך לעשותו אלא, כמו שכבר כתבתי אתייעץ קודם.
 

u r i el

New member
אין כל רע בקבלת עצה,

אולם לעתים קו דקיק מבדיל בין טעם אישי לבין אמת מקצועית.

כתבתי והדגשתי חד משמעית - כל מה שקשור לתשתיות חשוב ביותר לבצע ע"פ התקנים וע"פ המלצות המומחים. מה לא ברור כאן ?
מה שקשור לטעם אישי, כגון הערה שהשטח איננו מנוצל או שהוא דחוס וכיוצ"ב - זו כמובן עצה שבאה ממקום טוב ומרצון טוב אולם נודף ממנה ריח של טעמו האישי של המציע. יש באירופה גינות מקסימות שמשורטטות כמו שטיח פרסי מהודר, עם קווים ישרים והפרדה בין צבעים וסוגים וגדלים ועונות של צמחים "הכל לפי הספר" ... אבל יש לא מעט חובבים שתוקעים בכל פינה אפשרית איזה צמח או עציץ וה"באלגן חוגג" אבל זה באלגן צבעוני וססגוני עם פרפרים וציפורים ומה לא - אבל זה מה שעושה להם טוב, ולעתים גם הצמחים מרגישים לגמרי לא רע - וכיף לבעלי גינות אלה לטייל בין קופסאות הפח החלוד והאסלות המנופצות והכדים הנטויים והמריצות המקורקעות, פה ושם להשקות עם משפך עם פיה מחוררת איו קופסא מתפוררת - ולהרגיש גן עדן. זה אולי לא הגן בבית הנשיא אבל בביתי שלי, אם אני אוהב את זה, מה רע ?

והערה מנסיוני .
במסלול הליכה קבוע שלי אני חולף כמעט כל יום ליד גינה ... נו באמת, הדבר האחרון שאפשר לומר על השדה הזה שהוא "גינה" .... יש שם עשבי בר, קוצים ודרדרים ופה ושם גם גרוטאות אבל באחת הפינות, דווקא זו שקרובה למדרכה יש שיח של וורדים, כאילו מצוייר, אין בו אפילו עלה אחד פגוע והוא בגובה 2.5 מ' ופורח בוורוד/צהוב כל הזמן. איש לא גוזם אותו ואיש לא מדשן אותו ואלהים יודע מניין הוא שותה, מעולם לא הצלחתי לראות שם טפטפת או ברז אבל הוא בוודאי מצא את דרכו למקור מים או ביוב - הלוואי עלי עם הדשנים שלי והגיזומים וההוראות של משתלת 'קרן צור'. אז לא צריך להסחף ולחשוב שעצות הן פסולות ושמקצועיות היא פסולה ואותו הורד היפהפה בוודאי שלא יכול לשמש דוגמא אלא לעצמו - אבל אני מזכיר לעצמי כל הזמן שכל עוד שאני לא חקלאי שחייב להניב תוצרת ולהתפרנס כמה שרק אפשר מאותו דונם אדמה - אם בא לי אז בא לי גם אם אני משלם על כך.
 
למעלה