מידע על צמחי תבלין ?

noachk

New member
מידע על צמחי תבלין ?

שלום,
אני מחפש אתר עם מידע על צמחי תבלין (רמת השקייה נדרשת, התאמה לשמש מלאה/צל, שתלתנות, מזיקים וכו') כדי ליצור גינת תבלינים. הגינה תהיה באדנית גדולה באיזור המרכז בדירה עם מרפסת מערבית.
אודה באם אתם מכירים אתרים המכילים מידע כזה ותוכלו לשתף.
 

גן חיות

New member
חפש בגוגל "תנאי גידול זעתר" ותמצא הרבה אתרים.

סביר להניח שבאותם אתרים תמצא את כל צמחי התבלין. אם לא, חפש לכל אחד בנפרד.
 

jeshu

New member
שאל ספציפית על צמחים שמעניינים אותך ותקבל תשובות
 

noachk

New member
סוגי תבלין רצויים

הרשימה שלי כוללת את הזנים הבאים (מה שהייתי רוצה):
לואיזה
נענע
טימין (קורנית)
בזיליקום
זעתר
אורגנו
זה בתור התחלה.
 

avi5199

New member
סקירה קצרה:

נענע בעציץ נפרד כי הוא משתלט מהר - צריך להשקות כל יום .
לואיזה שתול בעציץ עמוק כי זה עץ קטן להשקות פעמיים בשבוע עד שיוצא מים מלמטה.
טימין , זעתר, שיחים שרצוי לגדל כל אחד בעציץ נפרד משלו. טימין מאד עדין, זעתר די מתפרע.
בזיליקום זורעים וגודל מהר ובקלות , יכול להגיע לגודל של שיחים גדולים בגובה מטר ויותר.

באדנית גדולה אתה יכול לגדל פטרוזילה שמיר וכוסברה וחד עונתיים כאלה שזורעים בצפיפות וקוצרים לפני שיוצאים פרחים (אפשר גם ביזיליקום לגדל ככה).
 

drorim69

Active member
מה גודל האדנית?

הייתי מחלקת אותה לפי גובה וגודל הצמחים וגם לפי צריכת המים, השאלה אם היא מספיק גדולה לחלוקה כזו?

נענע בנפרד - בעציץ או סלסלה תלויה
 

noachk

New member
זה חלק מההחלטה

הי,
כאן בדיוק חלק מההתלבטות האם לקנות אדנית חומה רגילה או גדולה של מטר אחד למשל ולשים צמחים בחלקים שונים שלה. לא החלטתי מה עדיף ולכן אני מתייעץ ואוסף מידע.
 

drorim69

Active member
לדעתי עדיף בנפרד

את כל התבלינים צריך להשקות בעקרון כשתערובת השתילה בעציץ מתחילה להתייבש בסנטימטרים העליונים למגע אצבע. אז- צריך להשקות בכמות מים שתרווה את כל נפח התערובת ולאפשר לעודפים להנגר החוצה ולא לעמוד בתחתית באופן קבוע כי זה גורם לרקבונות ולבעיות נוספות.

זעתר בעציץ בנפח כ 10 ליטר - אף אחד שאני מכירה לא צורך זעתר 'מלוא הצמח', אבל הצמח יפה גם לנוי, גדל בקלות וניתן לגזום אותו כשהוא גדול מדי: לאסוף את כל הענפים לצרור ולגזום ביחד בקו ישר. כשתשחרר את הצרור הצמח יהיה מסודר וכדורי והצימוח יתחדש במהרה. אין לו בעיה עם השקיה תכופה מדי בתנאי שהניקוז טוב ואין מים עומדים בתחתית.
קורנית + קורנית לימונית - צמח מעולה ויפה שרגיש לעודף לחות בקרקע (נדמה לי שמעדיף אדמה על פני שתילה בתערובת בעציץ..). צריך לוודא שהתערובת מתחילה להתייבש לפני ההשקיה הבאה ורק אז להשקות עד רוויה ולתת לעודפי המים להנגר החוצה לפני שמחזירים את העציץ לתחתית. לא אוהב השקיות קטנות מציקות..
לואיזה + בזיליקום + אורגנו יכולים להיות ביחד באדנית - אוהבי מים ויכולים להסתפק בשמש חלקית, גם 4 שעות יספיקו להם. הבזיליקום הוא עונתי ונעלם בחורף אבל חוזר מזרעים באביב הבא וזקוק למקום (גבוה וגם רחב). האורגנו ישמח להיות בפינת האדנית בחזית, כי רוב הזנים שלו שרועים או חצי שרועים והוא לא יפריע ללואיזה והבזיליקום שהם זקופים. אל תניח לתערובת השתילה שלהם להתייבש אבל גם אל תציף אותה - תשמור על לחות לפי מגע אצבע.
לא בטוח שלואיזה תסתפק לאורך זמן באדנית פלסטיק סטנדרטית מכיוון שהיא שיח גדול עם מערכת שורשים שנחוץ לה עומק. מאידך - אולי כדאי לך להתנסות קודם באדנית סטנדרטית ואח"כ להחליט על המשך דרכך..
בהצלחה
 
למעלה