איזה חומר הדברה יעיל נגד שרביטן?

איזה חומר הדברה יעיל נגד שרביטן?

ניסיתי בראונדאפ התוצאות לא היו חד משמעיות. האם גרלון יעשה את העבודה?
אם למישהו יש נסיון מוכח (ומוצלח) בסוגיה אודה לו/ה
 
אני מצליח טוב עם תערובת של 2% אחד ממוצרי הגיפוסאט

( טייפון , ראונד אפ או אחר הזול מבניהם) + 0.5% טומהוק. אם השיח גדול יש לשטוף טוב. עדיף על גרךלון שהוא מאוד נדיף ומזיק כך לשכנים ולכן עדיף שלא להשתמש בו הרבה בגן.
 

gimel123

New member
מכיוון שהכתבה חסרת האחריות הזאתעולה חדשות לבקרים

גם באתר הזה וגם בפייסבוק, אני מרגיש צורך להביא את הדברים הבאים:
&nbsp
&nbsp
&nbsp
עילם - העמותה הישראלית לצמחי מרפא
June 2 ·
תרופת פלא או הטעיית הציבור? השרביטן המצוי ומחלת הסרטן:
&nbsp
בחודשים האחרונים פונים אלינו, חברי העמותה הישראלית לצמחי מרפא העוסקים ברפואת צמחים קלינית בישראל, מספר לא מבוטל של אנשים שהם או קרוביהם חולים במחלת הסרטן ואשר מבקשים מידע או טיפול בעזרת הצמח שרביטן מצוי ((Ephedra foeminea.
&nbsp
הצמח עלה לאחרונה לכותרות בעקבות כתבה ששודרה בטלויזיה לפני זמן מה ובה סופר על אדם שריפא את עצמו ממחלת הסרטן בעזרת שימוש בצמח.
&nbsp
על פניו גילוי מרעיש, אך בדיקה מעמיקה יותר בחומרים אשר אינם נגישים לרוב הציבור, שכל משאלתו היא רפואה שלמה לו וליקיריו, מראה שהמציאות שונה ודורשת הבהרות וחידוד באופן שלא ישאיר ספק בכל הקשור לשימוש הרפואי בצמח.
&nbsp
מטפלים רבים בצמחי מרפא מדווחים על עליה ניכרת בבקשות למרשמים של שרביטן, והשמועה נפוצה גם בבתי החולים ובקרב חולים ובני משפחותיהם שתרים אחרי הצמח במטרה לקטוף אותו ולהשתמש בו. הפניות הן רבות וומגיעות מכל חלקי הארץ, ולרוב הנן עיקשות וחסרות מידה של זהירות מתבקשת.
&nbsp
מיני השרביטן ברפואה המסורתית והמודרנית על קצה המזלג:
&nbsp
השרביטן נחשב כבר אלפי שנים כצמח מרפא חשוב, הן ברפואה הסינית שם מדובר על מין אחר של הצמח ( (Ephedra sinica, והן ברפואה העממית המקומית. מדובר בשיח מטפס הנפוץ בכל חלקי הארץ ורוב השימוש הרפואי המסורתי בו נעשה בעיקר סביב הטיפול במצבים אלרגיים שונים ולטיפול במחלות במערכת הנשימה. לצמח השפעה מכייחת, השפעה מרחיבת סמפונות והשפעה נוגדת אלרגיה. החומר הפעיל העיקרי בצמח הוא האפדרין, חומר רפואי הנפוץ בשימוש כבר מעל לחמישים שנה והמסייע בין השאר בהרפייה של עווית בדרכי הנשימה במהלך התקף אסמטי. האפדרין מצוי גם במספר תרופות רשומות כדוגמת טיפות אף ותרופות להפחתת גודש. כמות האפדרין בצמח עצמו היא נמוכה במין המצוי בסין, ונמוכה אף יותר בזה המצוי בישראל. עם זאת, וכאן כולנו חייבים להיות קשובים, הצמח אסור לשימוש במדינת ישראל ככל הנראה בעקבות החשש מתופעות הלואי של אותו אפדרין נזכר אשר הנן רבות ומסוכנות. מינון לא מבוקר של הצמח עלול לגרום לשינויים בקצב הלב, הפרעות שינה חמורות, התקפי חרדה, יתר לחץ דם, כאבי ראש ועוד.
&nbsp
אז איך כל זה קשור לטיפול במחלת הסרטן?
&nbsp
ככל הידוע אין לצמח השרביטן המצוי תכונות נוגדות סרטן מוכרות מסורתית ומוכחות מדעית. אין לו השפעות ידועות שמאטות את התפתחות מחלת הסרטן ואין לו השפעות שמונעות אותה.
אין כיום ולו מחקר רציני או עבודה מדעית אחת המוכיחה השפעות שכאלו. העיסוק בצמח בהקשר הזה הנו תוצאה של מידע לקוי שהועבר על ידי התקשורת בצורה מסולפת ובלתי אחראית. בנוסף, מן הראוי לציין שאותו אדם שרואיין בנושא וטען שנרפא קיבל גם טיפול כימותרפי.
&nbsp
האם קיימים צמחי מרפא היעילים בטיפול במחלות ממאירות?
&nbsp
קיימים סוגים רבים ומגוונים של גידולים סרטניים המתפתחים באופן שונה, מגיבים בדרכים שונות ומטופלים כל אחד באופן שונה. אנו בעמותה הישראלית לצמחי מרפא מובילים ותומכים בשילוב של רפואה משלימה וצמחי מרפא בהתמודדות עם מחלת הסרטן, אך מקפידים לעשות זאת באופן מקצועי ובטוח וחשוב לנו להאיר את עיני הציבור בנושא- להזהירו מצד אחד משימוש בצמחים שעשויים להיות מסוכנים ולעודד מצד שני קבלת טיפול משלים תומך על ידי מטפלים שהוכשרו לכך כראוי. קיימים צמחי מרפא רבים שהוכחו כמועילים בשלבים שנים של המחלה, משפרים משמעותית את איכות הטיפול ואת ההחלמה, וכמובן אושרו לשימוש כתוספי תזונה על ידי משרד הבריאות.
&nbsp
לסיום נבקש לציין ולהדגיש כי עמדתנו הרשמית בנושא הנה שעד אשר יופיעו בספרות המקצועית פרסומים מדעיים התומכים בשימוש בשרביטן המצוי לטיפול במחלות ממאירות, ועד אשר הצמח יאושר לשימוש רפואי בישראל, יש להימנע מלעשות בו שימוש.
&nbsp
כתבו וערכו:
אסף קורן R.Na ,MIHA מנכ"ל העמותה הישראלית לצמחי מרפא
גל מ. ראן (RH(AHG, חבר איגוד ההרבליסטים הקליניים ואחד ממייסדי האיגוד.
 
למעלה