מה קורה לגינת ירקות שלי?? מצ״ב תמונות.

meninblack4

New member
מה קורה לגינת ירקות שלי?? מצ״ב תמונות.

שלום לכולם, יש לנו שטח של 100 מטר בגינה חקלאית. עיבדנו את האדמה טוב טוב ושמנו קומפוסט כמו שצריך. הכל התחיל לצמוח יפה אבל פתאום נעצר. כאילו לצמחים אין כוח לגדול, והירוק כבר לא נראה ירוק. התחלנו לשחק עם כמות המים אבל ראינו שאין הבדלים ועדיין אין שיפור. אם אני אתן דוגמאות אז לדוגמא התירס התחיל לצמוח, יש קלח אבל הוא קטן מאוד וזהו, לא גודל יותר, כנ״ל לגבי המלפפונים, נתנו חודש ירק וזהו, העלים נראים לא טוב והמלפפונים כנ״ל. כנ״ל לגבי העגבניות והלוביה התאילנדית. הבחור שאחראי על הגינות אמר שזה לא אמור להיראות ככה ושצריך לחשוב על תוספות שייחזקו את האדמה. זה גינה אורגנית אז אשמח לייעוץ ממכם איזה תוספות אפשר לשים כדי שיחזקו את הגינה.
מצ״ב תמונות.







 

gimel123

New member
כמה מים אתם נותנים ובאיזה תדירות?

הצמחים בסה"כ נראים במבט ראשון במצב טוב.
 

meninblack4

New member
הטפטפות עובדות לפי מה שמנהל הגינה הקהילתית

מחליט לכם אני מאמין שזב בסדר. בימים חמים אני מתגבר את זה עם השקייה ידנית וכמו כן אנחנו נמצאים שם 3-4 פעמים בשבוע לכן אין בעיה של זמינות.
יש תוספים שאפשר לשים לעזור לצמחים?
 

א ב י ב ן

New member
איכשהו יש כמה דברים שצורמים לי.

1. בתוך האבטיחים ראיתי עגבניה.. עשבים.. כל מיני שלא ממש אמורים להיות שם.
2. גם בתוך הצמחים האחרים ראיתי עשבים שלא תורמים דבר.
3. נראה שהם סובלים קשה מחוסר מינרלים והעלים כלורוטיים מאד.
אז אם לא בא לך לדשם בכימי, תערבב קומפוסט באדמה ככל שתוכל מבפי לפגוע בשורשים.
ואם אתה רוצה להיעזר בכימי, בדוק איזה דישון מתאים ובאיזה מינון ותשתדל מאד לדייק בכמויות.
 

jeshu

New member
אתם בשרון? ת"א? השפלה?
באזורים הנ"ל יש הרבה קרקעות חוליות עניות ודלות. צריך לדשן. אין דבר כזה "דשן כימי". זה דשן. כל דשן ולא משנה מהו מקורו, הוא מלחים של מאקרו ומיקרואלמנטים שהצמחים צריכים. נראה לי ספציפית שיש לכם שם מחסור בזרחן, אבל קשה לדעת בוודאות ובטח יש עוד חוסרים. אבל מחזור בזרחן בהחלט יתקע את הגידול.
יישום קומפוסט יכול לעזור, כי יש לו הרבה יתרונות, כולל מעט חומרי דישון, אבל רק מעט (אגב, שתן אנושי עשיר בזרחן וחנקן). אחד מיתרונות הקומפוסט היא ששינם חומרים אורגניים שעשויים לעזור בספיגת חומרי דישון. הקומפוסט עשוי לספק מיקרסביבה חומצית שבה יקלטו חומרי הדישון ועוד. אבל אם הקרקע ענייה, שום קומפוסט לא ממש יעזור.
 

drorim69

Active member
גינה מקסימה
כל הכבוד!

אין לי עצות מתחום הדישון
מנסיוני- גידול ירקות בסדר גודל פרטי, במיוחד אורגניים, הוא לא באמת אסתטי.
הקיץ מגיע ואיתו כל מיני וירוסים, מזיקים ומחלות עלים שלא היו בחורף ובבת אחת הערוגות נראות מג'ויפות.. זה לא אומר שלא יהיה פרי מצויין ואפילו הרבה.
 

dudi4321

Member
גם אורגני וגם לגדל לתפארת?

זה לא הולך ביחד.
אבל אפשר בערך.
למשל אצל הערבים הפלחים מגדלים בתוך השקיה מהביוב. לא שבדקתי אבל חושב שזה ככה.
או להוסיף המון קומפוסט כל חודש חודשיים. זה אומר שלהפוך את האדמה ולערבב האדמה עם הקומפוסט. זה יהרוס חלק מהשורשים אז לרווח שאפשר לעבור ולקלטר כל הזמן.
&nbsp
אני בטוח שפשוט תוספת דשן תעזור. מה לעשות שצמח צריך לקבל 3 דשנים ראשיים כדי שיגדל? חנקן כמו מלח חנקני, אשלגן גם כמלח. וזרחן שאפשר כחומצה או גרגרים מגורענים. או שילוב שלהם בדשן מוכן.
היתי מנסה בחלקה קטנה לפזר תוספת דשן ממש מעטה, כמו כפית בדלי מים ולראות תוצאות.
&nbsp
פעם אמרו שההבדל בין אורגני ללא אורגני זה שבאורגני מרססים בלילה וברגיל מרססים ביום.
&nbsp
יש המלצות של מכוני מחקר כמו וולקני או של משרד החקלאות או גננים ומשתלות. שורה אחרונה, אין תוספת דישון תהייה הדלדלות מהם באדמה. הצמח הרי יונק גם מים וגם חומרי הדישון כדי שיצמח. צמח גדל על אור, מים, CO2 והדשנים ועוד מיקרו אלמנטים.
 
למעלה