שאלה: איזה אלבום/ אלבומים הכי חשובים הוציאה ירדנה?

אביחי300

New member
שאלה: איזה אלבום/ אלבומים הכי חשובים הוציאה ירדנה?

התחשק לי לשאול כאן בפורום מהו האלבומים או האלבומים הכי חשובים לדעתכם הוציאה ירדנה. אני מתכוון לאלבומי אולפן כמובן, היו 11 אלבומים כאלה עד כה. אשמח אם תתנו גם הסבר לבחירה שלכם. אפשר לציין יותר מאלבום אחד.
 

אביחי300

New member
עונה:

הבחירה שלי לאו דווקא האלבומים הכי טובים. אני לא יכול להסתפק באחד אז בחרתי לציין 3 אלבומים: "דמיון מזרחי" משנת 1989, "אנשים זרים" משנת 1992 ו"מתוך שאהבתי" משנת 1995.
1. האלבום "דמיון מזרחי" היה אלבום בסגנון ערבי ומאד עדכני לתקופתו עם הפקה מוזיקלית של ירון בכר והשירים כולם נכתבו ע"י אהוד מנור. הצעד להוציא אותו היה אמיץ ונועז כי באותה תקופה שררה האינתיפאדה הראשונה וירדנה היתה יכולה להפסיד קהל ומעריצים. ירדנה הגיעה אז כזמרת השנה של רשת ג' והיא לא חששה לעצבן את הקהל הישראלי, זה לא פגם בפופולאריות או במעמד שלה כזמרת פופ בכירה. כמובן זה אלבום שבו ירדנה שילבה בין כלים ערביים לבין מוזיקת רוק(למרות שלא רוקיסטי כבד) ובאחד השירים היא אף מסלסלת("יא חביבי") שזה לא אופייני לה. אומנותית זה היה מאתגר ביותר כי ירדנה לקחה את עצמה לקצוות מוסיקליים. גם האלבום הזה פרץ מחוץ לישראל וזכה להצלחה רבה בארצות ערב, ביפן, אירופה ואפילו עבור חיילי כוחות אמריקאיים ששהו באזור המזרח התיכון בזמן מלחמת המפרץ. כמובן יש לציין שזה אלבום שהיה לי אותו בילדותי ושמעתי אותו בלי סוף בזמנו אבל לא רק בגלל זה הוא אחד האלבומים החשובים אלא בגלל שירדנה איתגרה את עצמה באלבום הזה והשקיעה בו כספית מעל ומעבר. שירים חשובים מהאלבום: "מה נתת לי", "דבקה מדורה", "חליל הנצח", "אל תאמר", יא חביבי", "דמיון מזרחי", אלף לילה ולילה"
2. האלבום "אנשים זרים" הוא אלבום שבו יש שילוב בין מוסיקה אתנית בנגיעות יווניות ועם טקסטים מורכבים ועמוקים כמו של יונה וולך, אסתר שמיר, לאה גולדברג ותרצה אתר. האלבום אנשים זרים היה אלבום שיצא לאחר שנתיים שנות שתיקה של ירדנה שעד אז לא היה אופייני לה. את האלבום הפיק יעקב גלעד וגלעד עצמון שימש כמנהל מוסיקלי. האלבום הזה הוא אלבום חשוב מאחר ולראשונה לא הופיע אף שיר של אהוד מנור וכי ירדנה פנתה לכיוון אתני יווני. ירדנה העדיפה שירי משוררות על פני עוד שירים של אהוד מנור שתיפקד ככותב ראשי של מרבית השירים שלה. לא היה בו ניסיון מיחזור של להיטים קודמים והאלבום גם עורר הרמת גבה בתעשיית המוסיקה לאור החיבור ליעקב גלעד. למרות שהוא קיבל ביקורות שליליות מהתקשורת, האלבום הזה היה מושקע מאד מוסיקלית, חסר פשרות. עוד חשוב לציין כי זה האלבום היחיד של ירדנה שבו כל שיר יצא לרדיו כסינגל- שזה דבר טוב. האלבום הזה נרשם כאחד הבודדים שבו כל שיר הוא סינגל למרות שחלק מהשירים לא היו להיטים גדולים. הלחנים של השירים מאד יפים ולא פחות טובים מלחנים של להטיה הגדולים. אומנם ירדנה לא נבחרה שוב לזמרת השנה בעקבות האלבום אבל היא בכל זאת בלטה מאד באותה שנה. האמת זה אלבום שגדל עלי עם הזמן והוא לא אלבום מאד קליט אבל כן יפהפיה ומיוחד.
3. "מתוך שאהבתי" הוא אלבומה האישי ביותר של ירדנה ללא ספק. האלבום עוסק בתכנים אישיים כמו שיר לזכרם של הוריה, שיר על המכתבים הרבים שקיבלה מארצות ערב, שיר על ידידות עם יוצאת להקה הנחל, שיר אהבה לבן זוג שלה, שיר עימות על התדמית שלה בציבור. מה שיפה זה שירדנה שרה באלבום בקול נמוך יותר ממה שהורגלו אליו האנשים ומצד שני היא גם שרה בקול גבוה. ההפקה היתה של ירוסלב יעקובוביץ' והאלבום הוא רוקיסטי. כיפ לשמוע בו את ירדנה שרה בקולה הנמוך וכיף לשמוע אותה בשירים אישיים. זה אלבום מאד חשוב ומיוחד בתקופה לא קלה מבחינה אישית וגם פחות מצליחה מבחינה מסחרית יחסית לשנות ה- 80.
 

קרן ניב

New member
כמובן שאני אוהבת את הכל והבחירה קשה..

אבל מבחינתי "דרישת שלום" הוא ה - אלבום!!
כל שיר ושיר מעולה. כילדה זוכרת את עצמי נשבת בקיסמה של ירדנה באלבום הנפלא הזה.
 
וואו כמה פירטת בתשובה שלך...
טוב, אז ככה


בכללי אוהבת את כולם. לכל אחד קטע שלו. ותלוי במצברוח וכו׳.
חייבת לציין את ״אנשים זרים״ אותו אני הכי הכי מעריכה- מאד חשוף אישי ואמיץ מבחינת התכנים. וממש משובח בעיני. לדעתי עמוק מדי ומתוחכם מדי להבנת ההמון. נורא אוהבת אותו, מפענחת ומתרגשת ממנו עם הזמן, ככל שאני מתבגרת יותר ויותר. יצירה נפלאה.
״בושם על עורי״ - מגוון, מגובש, עדכני, עשיר בצליל... מאד אוהבת אותו גם מבחינת הביצועים.
״דמיון מזרחי״- צבעוני ומרהיב ביותר בעושר צלילי ועיבודי... מרשים מאד. נהדר.
״עוד יום אחד״- היה הראשון שהכרתי. דרכו התוודעתי לירדנה ויש לי אליו סנטימנטים מיוחדים, בעיקר דווקא לשירים הפחות מוכרים משם. השיר ״עוד יום אחד״ ממיס אותי כל פעם מחדש. ביצוע טהור ומלא כוונה. מהמם.

מתוך שאהבתי- אישי, כנה, נוגע ומרגש. מקסים. יש בו כמה שירים שמופלאים במיוחד, כמו ״כמו מים שקטים״, ״מתוך שאהבתי״, ״גנרל החורף״, ״שלושה דורות״ שהאחרון בעיניי הוא יצירת מופת.

בכללי, הכי חשובה לי השירה, יותר מהחומרים עצמם. הצליל של ירדנה, קולית ונפשית/רגשית... כל השדר שלה עושה את השירים בעיניי. וייחודי ויפייפה... זמרת הכי מופלאה שיש.
 
אה, שכחתי לציין את ״הלילה הראשון״ ש.מ.מ


יצירה מרהיבה מכל הבחינות- הצלילים וההרמוניה, המשחק, הכלים, העיבודים... מתפעלת ממנו כל פעם מחדש.
 

Ariel korenn

New member
זה מאוד תלוי באותו רגע

יש פעמים ש'דמיון מזרחי' מוגדר ככוכב, הקצב שלו זורק אותי דווקא לביצועים המקוריים של חלק מהשירים , ומוסיקה ערבית ( לא מזרחית) מאוד עושה לי את זה ... , ולעיתים דווקא ' אנשים זרים' , ששם , בעומקם של הטקסטים , אני יכול לטבוע בים של רגשות מעורבים
שלשום , השלמתי עוד חלק מהאוסף העשיר ( מעל ל-20) תקליטים וסינגלים של ירדנה , בכל פעם שכזאת , אותו סינגל מככב אצלי בהשמעות , כך שהפעם ... קו האהבה
 
למעלה