עשרת הדיברות לסייר בנושא חפץ חשוד

איציק78

New member
עשרת הדיברות לסייר בנושא חפץ חשוד

עשה א. אתר את מקום החפץ ואת המודיע. ב. חקור את המודיע לגבי הח"ח. ג. מסור פרטי התיחקור באלחוט לחבלן. ד. חסום ברכבך את ציר התנועה. ה. בודד את האיזור מקהל סקרנים ברדיוס של 50 מטר לפחות. ו. היעזר במערכת כריזה בחיילים ובאזרחים, לצורך הרחקת קהל. ז. בדוק אפשרות לכיון תנועה עוקפות. ח. בקש מהתושבים באיזור האירוע לפתוח דלתות וחלונות. ט. הקפד לשמור טווח בטחון מהחפץ במשך כל זמן עבודת החבלן. י. המתן להוראות החבלן לצורך סריקות לאיתור מטענים נוספים. אל תעשה א. אל תבדוק אפילו בראייה את תכולה הח"ח ב. אל תזיז ואל תרים את החפץ ממקומו. ג. אל תרחיק את החפץ ממקום הימצאו. ד. אל תמתין לחבלן ליד החפץ חשוד ה. אל תתמהמה באיזור הסכנה בכל הנדרש להרחקת קהל. ו. אל תאפשר לאזרחים לחצות את השטח הסגור. ז. אל תאפשר לכלי רכב לחצות את אזור הסכנה, למעט רכבי חירום בנסיעות חירום . ח. אל תפתח את האזור לפני קבלת אישור ברור מהחבלן המטפל. ט. אל תפנה את גבך לקהל בזמן ביצוע החסימה כדי למנוע כניסת קהל לזירת האירוע. י. אל תעזוב את מקום האירוע עד להחזרת החיים למסלולם התקין.... אם טעיתי אני מבקש שיסדרו אותי
 

Deathatred

New member
אוקיי

>> א. אל תבדוק אפילו בראייה את תכולה הח"ח << בד"כ אף אחד לא מקשיב לנוהל הזה. כולם מנסים לראות אם מדובר באמת בחשד סביר או שזה סתם. הרי אי-אפשר לטרטר חבלן על כל חפץ קטן (בייחוד אם יש יותר מידי ח"ח ופחות מידי חבלנים).
 

שלום30

New member
היה לי ידיד שאהב לזרוק אבן על החפץ

וככה לפי טענתו הוא בודק אם זה מטען חבלה או לא הוא נפצע די קשה במילואים לפני שנתיים בעת ששיחק עם חלק של פגז שלא התפוצץ בשטח האימונים (הוא רק רצה לבדוק אם נשאר שם חומר נפץ)
 
למעלה