אירוע נדיר אתמול בערב שוטר משתולל בניידת :

TheChessMaster

New member
אירוע נדיר אתמול בערב שוטר משתולל בניידת :

אתמול זה היה 20:30 לערך בערב אשתי ואני יצאנו במכונית מפתח תקווה לכיוון כביש 5 דרך אם המושבות או מה שידוע כמחלף התקווה . כשיוצאים לכיוון מזרח קרי הוד השרון ראש העין ולשטחים על כביש 5 במחלף התקווה אז כביש האצה מתחיל כשני מסלולים ואחר כך מתמזג למסלול אחד ואז צריך להשתלב בתנועה שנוסעת על כביש 5 . אנחנו נכנסים לכביש האצה הזה בכוונה להשתלב בתנועה כשלפתע 7-8 מכוניות לפנינו מאיטות בפתאומיות כמעט עוצרות ופתאום אני שומע צרחות ברמקול ! לא מגזים פשוט צרחות היסטריות ברמקול . אני פותח את החלון ורואה מקדימה ניידת משטרה את האורות שלך ושוטר צורח מבפנים על כולם : " אתם לא עוקפים אותי ". הניידת על 15-20 קמ"ש לא יותר . והוא ממשיך כל 3-4 שניות לצרוח : " לא עוקפים אותי שלא תעיזו לנסות לעקוף " . כול השיירה על 15-20 קמ"ש צרכים להשתלב ככה לכביש 5 שם נוסעים מכוניות 90-100 קמ"ש לפחות שלא מבינים מה מי מו . אשתי ואני יושבים באוטו על 15-20 קמ"ש המומים פשוט בשוק . מצליחים עם כולם להשתלשב להיכנס לכביש 5 וגם על כביש 5 למשך 500 מטר על 15 קמ"ש השוטר בניידת צורח : " לא עוקפים אותי אף אחד לא עוקף אותי " . כולם על כביש 5 נוסעים 15-20 קמ"ש בראש ניידת אחת במסלול האמצעי מתוך שלושה נשבע לכם כמעט בכיתי בחיים לא בכל העולם לא שמעתי על דבר כזה . הייתי בטוח שקרה משהו לשוטר בניידת חטף שב. השתגע משהו . אחרי 500 מטר ככה פתאום הוא שובר למסלול הימני וכולם נוסעים רגיל . שמישהו יסביר לי מה היה פה ?! הערכה שלי במסלול האצה לתוך כביש 5 כשעוד היו שני מסלולים מישהו ניסה לעקוף את הניידת והשוטר בפנים התעצבן והחליט פשוט להעניש קולקטיבית את כולם . אני נשבע לכם בחיים לא שמעתי או ראיתי כזה דבר . שוטר באמצע כביש אחד הראשיים שיש רק בגלל שהוא עצבני מחליט לנסוע 15-20 קמ"ש וצועק ברמקול כל 3-4 שניות לא לעקוף אותו . אני אומר לכם הייתי בחו"ל עשרות פעמים בעשרות מקומות ובחיים לא הייתי במצב כל כך מוזר ומפחיד . השוטר לקח על עצמו את החוק לידיים ניצל את הניידת ומעמדו וסיכן מאות נהגים בכביש שעל 15-20 קמ"ש היו צרכים להשתלב לתוך כביש בו נסעו 90-120 קמ"ש . והכל למה ? כי מישהו עיצבן אותו . אני עד עכשיו בהלם ונרגש מהאירוע .
 

creth11

New member
חובה - מיספר ניידת שעה תאריך = תלונה

שהמישטרה תיבדוק האם זה היה במיסגרת מילוי תפקידו או יש לטפל מינהלית. לא כאן המקום לדיון בנושא, כי אין בידי אף אחד כאן פרטים או יכולת ליבדוק ארוע כזה. כל הפירסום כאן מיותר
 
כל מקרה לגופו....

ב"ה אני לא יודע מה היה שם בדיוק, ומה השוטר בניידת עשה ומסתמך רק על מה שאתה כותב פה. מהנסיון שלי, באתי גם לעקוף ניידת משטרה על כביש 1 ממחלף שפירים לירושלים (היה לפני המון זמן), השוטר כרז: "אף אחד לא עוקף אותי" ונסע איטי מאוד. היה פקק גדול - הייתי ממש אחרי הניידת ואכן, איש לא עקף. בדקתי באמצעות המירס על מה ולמה. והסתבר ששיירה של קונדליסה רייס עברה כעת לנתב"ג, והשוטר נותן "מרווח" ביטחון. עד שיכנסו לנתב"ג... ואכן אחרי נתב"ג התנועה זרמה לה יופי. אי אפשר לדעת אם עבר שם אישית כל שהיא, או בחיי שלא יודע. כמו כן יתכן בהחלט שמדובר בשוטר שסתם תפס פוזה... לא שווה לא לבכות, ולא להתעצבן. קח את הכל בקלילות ובחיוך : ) יום טוב.
 

miki69

New member
בטח היה ארוע על 5

והשוטר ביצע האטה בתנועה על מנת לאפשר כניסה בניגוד לכיוון , היה לנו ארוע שם אמש
 
לא יודע מה היה אבל בטח לא "משתולל"-

ערב טוב ע"פ מה שנכתב בראש האשכול הניידת נסעה לאט, מאד לאט, אם אני מבין את הכתוב אזי הרכב היה המצב הפוך מהשתוללות- הוא נסע לאט, יתכן ויש סיבה אמיתית לכך, קשה לי לקבל כי נהג הניידת נהג כך בכוונה ע"מ להציק לציבור הנהגים, להיפך- אני מאמין כי קיבל הוראה. יש סיבה לכך. העניין הוא על כך שלנהג הישראלי הממוצע אין סבלנות בגרוש, הכל במיידי, עכשיו ואם אפשר אתמול.
 

orensaab

New member
אירוע לא נדיר בכלל

וגם לא בטוח שהוא השתולל. השוטר לא לקח לעצמו את החוק לידיים. במקרים רבים מאיטים תנועה על כביש על מנת לאפשר לטפל באירוע כזה או אחר, טוב או רע. האטה נעשית על מנת למנוע עצירה במקום, דבר שלבטח יוביל לתאונות שרשרת רבות. יוצא לי לא אחת להאט תנועה בכביש ראשי (כביש 1, כביש 40) ואף לעצור אותה בעת הצורך במקרים כאלו. לרוב המשתוללים, הם חלק מנהגים שצופרים לחינם, ומנסים בכל זאת לעקוף. מאחר ושוטר או מתנדב הם בני אדם כמו כל אחד אחר, ייתכן ונראה לך שהוא היה אגרסיבי. בברכה, אורן
 

yoni la

New member
ומהצד השני

תחשוב שאתה כרגע הפוך עם רכבך במחלף ירקון מכיוון מחלף התקווה. אתה מת שיגיע כיבוי לחלץ אותך, כי אתה מאבד דם. היא צריכה לעבור דרך מחלף התקווה, נכון? היית מת שיעצרו את כל התנועה בשביל לאפשר לה לעבור. או שהשוטר פשוט חסם את התנועה בשביל להעביר רכבים מתאונה בנתיב השמאלי ימינה, ולכן יש צורך "לחסום" את הכביש (להאט) לא צריך ישר לקפוץ.
 

TheChessMaster

New member
הבעיה שלי עם התנהגות השוטר בניידת היה יכול :

להסביר . באותה מידה שהוא צרח לא אמר אלא צרח על כולם ברמקול לא לעקוף אותו היה יכול גם להוסיף יש אירוע כלשהו . שתי מילים שהיו מרגיעים את כולם . לא צריך לפרט רק להגיד ישנו אירוע כלשהו בבקשה לא לעקוף אותי . בפועל מה שהיה זה שוטר שצורח ברמקול לא לעקוף אותי ואם מישהו התקרב קצת לניידת הוא צרח עליו לא להתקרב אליי אמרתי לא להתקרב ככה כל שניה . הראייה שלי טובה מאוד ולמרות החושך יש פנסי תאורה שם בצדדים ולא היה שום דבר מקדימה שהצריך האטה כזו . גם אני לצערי הייתי נוכח בתאונות דרכים כולל חסימות כבישים בגלל זה כולל מחסומים נגד פיגועים כולל שיירות שעברו וכמו במקרה הזה גם בכל יתר המקרים הייתה לי סבלנות ובמקרה הזה אף אחד לא צפר לניידת כלום . כולם היו ממושמעים . אבל גם בן אדם שנוסע 20 קמ"ש על כביש 5 ואיזה שוטר צורח כל שניה בניידת צורח לא אומר אלא צורח לא לעקוף אותי אמרתי לא לעקוף אותי לא להתקרב אליי . זה מלחיץ מאוד לא היה מזיק אם השוטר היה נותן הסבר או משהו לאירוע . אני הרבה פעמים עמדתי במחסומים גם שעות . אני פשוט לא רגיל ששוטר באמצע הכביש צורח עליי ללא סיבה ברמקול עליי ועל עוד מאות אנשים ללא סיבה . ואם יש סיבה אפשר להסביר ולא להמשיך לצרוח כמו משוגע . מצטער אבל הוא צרח ברמקול כמו משוגע . ועובדה אחרי 300 מטר משהו כזה פתאום הוא סטה ימינה לשוליים וכולם נסעו רגיל ולא היה כלום ולא זכר לשום דבר . ואני לא מתלהם ולא מתעצבן רק מנסה להבין מה גורם לשוטר בניידת להאט את התנועה ולצרוח על כולם כל שניה . לדעתי קצת תמוהה ומוזר . גם אם הוא מדבר ברמקול ומזהיר אפשר לעשות את זה בטון רגוע יותר . ולא כל שתי שניות בממוצע לצרוח על כולם . אני הסתכלתי על נהגים אחרים לידי הם היו אחוזי פלצות לבנים כולם . אני אומר לכם אני על הכבש כמעט 20 שנה ושמעתי לא פעם שוטרים מדברים ברמקול של הניידת . פה זה היה שונה הוא לא דיבר לא הזהיר לא הסביר לא ביקש הוא פשוט היה מעוצבן באופן מפחיד מאוד ופשוט צרח על כולם . יש אירוע ? יש תאונה ? עוברת שיירה ? תאט את התנועה תגיד פעם פעמיים ברמקול לא לעקוף אותך מצידי תצרח גם אבל אחר כך גם תסביר מה קרה מה היה . השוטר היה בהתקפת אמוק אני לא מגזים ולא אומר סתם הוא פשוט קיבל קריזה ואני לא יודע על מה . קצת התחשבות גם בנהגים האחרים מאות מכוניות נוסעות אחרי הניידת על 20 קמ"ש כמו מפגרים בלי להבין למה מה מי והוא מקדימה כל שניה צורח לא לעקוף אותי אל תעקוף אותי לא להתקרב אליי אמרתי לא לעקוף אותי ... אני לא מעוצבן ולא התעצבנתי גם בזמן המקרה אני פשוט מפוחד . אשתי ישבה על ידי והייתה בהלם . הצורה שהוא צעק והתעצבן תאמינו לי זה לא רגיל . אין לי בעיה עם אירועים תאונות מחבלים שיירות כשצריך לחסום כביש להאט תנועה בבקשה יש לי סבלנות תמיד . אבל כשזה נעשה פתאום ככה עם צרחות מוזרות כל שניה בלי להסביר כלום זה פשוט מפחיד . מישהו היה יכול לחטוף שם התקף לב .
 
תתפלא, שוטר צריך כן להסביר!

ב"ה שוטר לא יכול לצרוח עלי ברמקול, ולא לחשוב שהוא בוס. הוא צריך לעשות את תפקידו בנימוס ובדרך-ארץ. שוטר שמתנהג בגסות רוח, יקבל אח"כ גסות-רוח מאזרח. "כמים הפנים אל הפנים" - תתנהג יפה, תשרת את הציבור - תקבל יחס מהציבור. תהיה שחצן, תאלץ לסבול.
 

UTM

New member
אתה צודק, אבל זה עובד בשני הכיוונים

אני נחשב לאדם סבלן ואדיב מעל הממוצע, אבל גם לי (לצערי) נגמרת הסבלנות לפעמים (נדירות) כשאני צריך להתווכח עם אזרחים שלא מוכנים לקבל הוראה של שוטר בלי "אבל". עשרת הראשונים מקבלים הסבר, שמתקצר ביחס ישר לכמות הסרבנים. איך תגיב אם אתה עומד ומכוון את התנועה בצומת של 4-5 נתיבים לכל כיוון אחרי ששיכור דרס את הרמזור,, ומשהו מנסה לבצע פניית פרסה שני מטר ממך, אחרי שסימנת לו לעמוד? אין לי זמן להסביר לכל אחד מה קורה ולמה. יש לי בדיוק 5 שניות לכל רכב בתחילת התור כדי לוודא שהוא עוצר ולא דורס אותי או מתנגש בתנועה חוצה. זה ממש לא אישי. אבל בתנאי לחץ יש צורך לפעיל משמעת חמורה כדי למנוע תאונה / לכוון תנועה / אחר. אז למה לצרוח על נהגים? כי א) אחרת הם מצפצפים על הוראות שוטר ב) אין זמן להסביר ג) הסבלנות אזלה ד) "כשאתה מפחד שמשהו רע יקרה, תפחיד אחרים שלא ינסו" זה מנומס? אופטימלי? תרבותי? ממש לא. אבל יש לך רעיון אחר איך לכפות משמעת? שיטה טובה יותר ל"טירונות והכשרה למשמעת ב15 שניות"? אני ממש אשמח לשמוע.
 
לא תמיד השוטר יכול להסביר באמצע הבלגן

ואם הסיבה לעיכוב היא סודית אז הוא לא יכול להסביר קשה להסביר להרבה אנשים ברכבים באמצע נסיעה כי כל הזמן מגיעים עוד רכבים חדשים וגם לא יבינו את מה שהשוטר מדבר
 

ghost7

New member
ויותר מזה

יותר מפעם אחת נתקלתי ב"מתחכמים"- בזמן שמסביר (בנימוס) לאזרח אחד, השני, ששמע ההסבר לפני רבע דקה, מנסה לעבור מצד הגב שלי... או שכאשר מעמיד ניידת לרוחב הכביש, "מבינים" שהמרווח בינה לבין אי התנועה מיועד למעבר... (ומה לעשות, דוקא ביציאה מצומת מרומזר- שם הכביש הוא הרחב ביותר...ואיך שלא תציב הניידת- תמיד ישאר מעבר לרכב. ולהציבה יותר רחוק- לא תמיד היתן. וגם אם כן- "יילכדו" בקטע הזה נהגים שנכנסו בתום-לב.)
 
לא הייתה במצב הזה, אני הייתי הרבה פעמים,

גם על 5 גם על 20, הצרחות המדוברות הן רמקול+קול תקיף - אין לך מושג כמה אחריות יש אלך לעכב תנועה כשאר בהמשך הדרך תאונה/רכב תקוע והחברים שלך למישמרת מיסתובבים על הכביש, מספיק אדיוט אחד שיחמוק בשביל לדרוס אותם !!!! תחשוב לפני שאתה מדבר
 
יש הבדל בין לעמוד במחסום לבין תנועה זורמת

אני מידנדב במתנ"א ת"א כבר שלוש שנים, ולא פעם ולא פעמיים הייתי צריך לעצור/לעכב תנועה על כבישים מהירים כשאתה עומד במחסום הרכבים רואים אותך ומאיטים, כאשר שוטר מקבל הוראה לעכב תנועה שזורמת במהירות של 90-120 קמש או יותר הוא חייב לקחת את צומת הלב של האנשים בסביבהץ סביר להניח שזה היה שוטר יחיד בניידת. הדבר היחיד שהוא יכול לעשות הוא להישתמש בכריזה ולהוריד מהירות. לא פעם ולא פעמיים קטנועים וסתם חכמולוגים חושבים שלא רואים אותם ומנסים לגנוב את הניידת, ובכך לסכן מאד את אלא שנימצאים בהמשך הדרך וסומכים שאין תנועה. השוטר במיקרה הזה עיכב את התנועה, ואמר מיקי69 שהיה שם ארוע שהצריך נסיעה בניגוד לכיוון - ולכן היה צריך עיכוב ולא עצירת תנועה, ולכן ברגע שהיתאפשר הוא ירד ימינה ופתח את התנועה. יש הבדל לא קטן בין הזרמת תנועה בכבישים מהירים לתנועה מרחבית - האכיפה היא אחרת וההיתנהגות היא אחרת - וגם הסכנות הן בהתאם. אתמול פינינו אני והשותף שלי רכב שעצר בשול השמאלי בנתיבי איילון לפני רוקח, והיתחיל להחליף גלגל בצד השמאלי של הרכב - על פניו כשאתה מעמיד את הרכב שלך ברחוב בצורה כזו אתה חושב שאתה מוגן - במיקרה של כביש מהיר, רכב חולף יתנגש ברכב שלך ויצמיד אותו לקיר - לא יהיה לך סיכויי שלא לדבר על מה שיקרה לרכב הפוגע.
 

קרבינוש

New member
אם היית מצלם ומקליט עם הסלולרי זה היה פשוט נס

לראות ולשמוע דבר כזה
 

השומר

New member
בעבר צילמו מקרה דומה לזה

באתר youtube פירסמו לא מזמן לפני מספר חודשים סרטון כזה אני אנסה לחפש אותו ולהביא קישור לפה. זה אותו הדבר בערך על מה שהוא דיבר בערך אותו מקרה
 

השומר

New member
הנ הסרטון המדובר

זה סירטון שאני לא יודע מי צילם אותו בפלאפון שלו באמצע נתיבי איילון אבל זה משהו גם כן בסגנון של מה שמתואר פה בסיפור http://youtube.com/watch?v=dq79IMRjFto קרדיט למי שצילם את הסרטון הזה
 

קרבינוש

New member
ואין לאף אחד הסבר למה היא והוא עשו ככה ?

אף ידע מהסיבה להאטת הנוסעים לא מגיע למתנדבים ?
 
למעלה