שעון

hada12

Member
שעון

שאלה שהולכת ככה: ישנם 24 שעות לפניך, כמה פעמים בהן המחוג הגדול מצוי על המחוג הקטן? לדעתי 25 פעמים.. מה דעתכם?
 
דעתנו שונה


נסי לספור: - קצת אחרי שעה 1:05, - קצת אחרי 2:10, - קצת אחרי 3:15, - . . . וכן הלאה. שימי לב! ה"קצת" הזה הולך וגדל! אחרי 6 וחצי המחוגים יתלכדו קצת יותר קרוב ל-7, ואחרי 10:50 זה יהיה די קרוב ל-11.
 

עריסטו

Active member
הדרכה

אם השעון היה מקולקל והמחוג הקטן לא היה זז, התשובה היתה כמובן 24. אבל השעון לא מקולקל וכשהמחוג הגדול מנסה להשיג את המחוג הקטן, המחוג הקטן בורח... אז התשובה קטנה מ-24 או גדולה מ-24?
 

hada12

Member
מה זה "בורח"?

קודם כל מיני הוא זכר. המילה בורח לא מובנת לי. אתה אומר שמחוג השעון תמיד מתקדם, לעומת הדקות? ואם כן (או מכאן) עולה השאלה: האם התוצאה הייתה זהה כאשר השעון נע הפןך, כלומר מחוג הדקות מתקדם לפני מחוג השעות. כי אנחנו מדברים על "מוסכמה", אז מה היה קורה אילו היינו מרגישים שנות בצורה כזאת שמחוג השעות הוא יותר קטן בערכו (מתקדם היא לא מילה מתאימה אבל השאירה אותי על מנת להיות פחות מדויק) ממחוג הדקות. - חוץ מזה אפשר לדעתי על שעון הפוך מהסוג שתיארתי אחלה שאלות מתמטיות!!!
 

עריסטו

Active member
קראתי את הודעתך שלש פעמים

הצלחתי להבין את השורה הראשונה (מידע מעניין, אבל לא ברור למה הוא רלוונטי).
 

hada12

Member
אני אסביר למה הכוונתי...

ונראה לי שאוזו הבין תחילה שזו כוונתי, וזה מה שנראה, אבל כשכתב את התוצאה אולי שינה את חשיבתו, בכל מקרה אשמח אם הוא יגיב לאמירה זו. חשבתי לעצמי, הרי אין צורך להתעסק במסלול של מחוג הדקות הנע אחרי שכבר נפגש עם מחוג השעות כהתייחס לסיבוב יחיד). כלומר, אפשר לצמצם את ההתייחסות לא לכל מסלול הסיבוב אלא למסלול שיוצר המחוג מהרגע שהוא עוזב את הספרה 12. זה מה 2 שאלות שהייתי התייחסות: 1. מדוע יש צורך בכלל להתייחס לכל המסלול, כפי שכתבתי את גישתי למעלה כלומר מה אני לא רואה? 2. האם אוזו צודק שזה רק מסרבל את התרגיל, ההצעה שלי להזוז את המחוגים אחרי כלומר מספרה 12 לכיוון 11 וכך הלאה, לחשוב שאלות בנושא..
 
הבט בשעון בראי, ותראה אותו זז הפוך.

בשעה 1:00 מחוג השעות עומד על 1, ומחוג הדקות עומד על 12. מחוג הדקות מתקדם מהר יותר ממחוג השעות. אבל, כאשר מחוג הדקות יגיע ל-1, בדיוק בשעה 1:05, מחוג השעות, למרות שהוא יותר איטי, יספיק "לברוח" קצת קדימה! הוא כבר לא עומד בדיוק על 1. אבל ממש זמן קצר אחרי 1:05, כצפוי, מחוג הדקות משיג אותו והם מתלכדים.
 
חידה: שני תנינים


מאת ניקולאי אָבִילוֹב. שני תנינים: [URL]https://www.diofant.ru/problem/3803/[/URL] שני תנינים מתחילים לבלוע קטע באורך 1, משני הצדדים. בהתחלה, התנין הראשון בולע 1/2 מהקטע. אח"כ, התנין השני בולע 1/3 ממה שנשאר. אח"כ, הראשון בולע 1/4 ממה שנותר. אח"כ, השני בולע 1/5 ממה שנותר. וכן הלאה, עד אינסוף. איזה חלק יבלע סה"כ התנין הראשון?
 

עריסטו

Active member
אם החידה היתה באנגלית היה אפשר לכתוב

Two crocodiles swallow a log
 
שאלת גבול

נניח לשם הפשטות שמדובר ב-12 שעות. בסוף השעה ה-11, המחוגים יתלכדו. כשהשעון בעצם מראה את השעה 12:00. וזו ההתלכדות ה-11. &nbsp אבל - האם באמת ענינו לתנאי של "12 שעות"? האם נקודת הזמן הזו (וההתלכדות) שייכת ליממה "שלנו" או לבאה? האם צריך לנסח אחרת את תנאי השאלה?
 
למעלה