שאלה לאנשים שעושים/עשו תואר שני במתמטיקה

aaaaa139

New member
שאלה לאנשים שעושים/עשו תואר שני במתמטיקה

אשמח לדעת במה תואר שני במתמטיקה שונה מתואר ראשון..
מה יותר קשה/מאתגר ובמה זה בא לידי ביטוי..
ומה זה נותן באופן כללי לעשות תואר שני במתמטיקה
 

אורי769

New member
תשובה

תואר שני שונה מאד מתואר ראשון.
ראשית, עיקר הסיפור בתואר שני זה המחקר. תואר שני במתמטיקה עיונית דורש מחקר אמיתי של בעיה פתוחה. רמת הקושי תלויה במנחה ובסטודנט. לא תמיד זה מחקר שמניב תוצאה ברמה של פרסום מדעי, אבל לעתים כן. כך או כך, צריך לבצע מחקר של שאלה שאין לה תשובה - לא בעמוד האחרון של הספר ולא בראשו של המנחה.
שנית, הקורסים בתואר שני הם ברמה גבוהה יותר. צריך לבא עם בסיס איתן מהתואר הראשון. אתה נדרש למספר קורסי מבוא של תואר שני באלגברה, טופולוגיה ואנליזה. מעבר לזה אתה יכול לבחור קורסים מתקדמים כרצונך. מאידך, עומס הקורסים הוא פחות מבתואר הראשון.

מה זה נותן? זה תלוי בך... מה נותן תואר ראשון? בעיני, תואר ראשון, ובמתמטיקה בפרט, פותח למי שלומד אותו צוהר לרבדים היותר עמוקים של החשיבה האנושית. אני מהנדס תוכנה במקצועי. ברובד הפרקטי, המתמטיקה המתקדמת שלמדתי לא משרתת אותי. אני לא נדרש ביום יום לחשב חבורות קוהומולגיה וגם לא אינטגרל מסילתי מעל שדה וקטורי. מאידך, השפה והחשיבה שהמתמטיקה מביאה איתה מאד עוזרת לי לתרגם רעיונות להגדרות, להוכיח נכונות של הנחות לפיהן אני מפתח ועוד. התואר השני הוסיף נדבך נוסף לכך. בנוסף, לי אישית החוויה של ההתמודדות עם שאלה פתוחה שצריך לחקור אותה היתה מהנה מאד - אם כי הבנתי שפעם אחת מספיקה לי ולא המשכתי לדוקטורט :)
 
למעלה