עזרה בהבנת תרגיל

HataVeani

New member
עזרה בהבנת תרגיל

בתרגיל 1, מבקשים למצוא את השיפוע של הצלע BC, כשאין לי עדיין את שיעורי הנקודה C, או ליתר דיוק את שיעור ה-y של קודקוד C.
(הם מגלים שקודקוד C נמצא על ציר ה-Y, מה שמאפשר לי לחלץ את הנתון ששיעור ה-x הוא 0. אבל איך אני אמור למצוא את ה-y של C?)

מה שיותר מתמיה בתרגיל הזה הוא שבסעיף ב' המטלה הוא למצוא את שיעורי הקודקוד C, כאילו שאפשר למצוא את השיפוע של BC בלי שיעורי הקודקוד של C.

אשמח להכוונה
 

maor650

New member
כנראה שהתבלבלת בצילום השאלה כי מדובר בדבר אחר

 

HataVeani

New member
צודק. אגב, אני מסתבך במציאת שיעורי נקודה D

אני מצרף את הצילום של השאלה :)

מצאתי את נקודה C, ועכשיו אני מחפש את שיעורי נקודה D, מה עליי לעשות כדי למצוא אותה?

היות ואני יודע שהשיפוע של מקבילים הוא זהה, לכן בחרתי בשיפוע של BC והצבתי בנוסחה לבניית משוואות (y-y=m(x-x) zz )
וזו התוצאה שיוצאת:
y+3=2x-10
איך אני אמור להסיק מזה מה הוא שיעור הנקודה של D, אין לי מושג...
 

maor650

New member
תגובה

אני מניח שהבנת שהשיפוע של AB הוא (0.5-) והשתמשת בנוסחת משוואת הישר עם שיעורי הנקודה (B(-3,1 כדי למצוא את משוואת הישר BC שהיא y=2x+7 (כאשר השיפוע 2 של BC נובע מכך שמכפלת שיפועי ישרים מאונכים הוא (1-)), ומצאת ששיעורי הנקודה (C(0,7. כעת אתה יודע בנוסף ששיפוע הישר CD הוא (0.5-), ובנוסף לכך יש לך את שיעורי הנקודה (C(0,7 . מזה תמצא את משוואת הישר CD שהיא y= -0.5x+7. בנוסף, תוכל למצוא את משוואת AD ע"י כך שאתה יודע ששיפועו 2 וקיימת עליו הנקודה (A(5,-3. מכאן תמצא שמשוואת הישר AD היא y=2x-13. כעת תשווה בין משוואות הישר של AD ו-CD ומכן תמצא את שיעורי הנקודה D. מקווה שמובן...:)
 

HataVeani

New member
בטח שמובן עכשיו :)

אני לא מאמין שלא שמתי לב לדבר הבסיסי ביותר שיש כאן נקודת חיתוך בין שני ישרים...
Please, accept my deepest thanks
 

HataVeani

New member
שאלה נוספת (תקוע בסעיפון בתרגיל אחר)

אני מתכוון לתרגיל 4, פתרתי את סעיפים א, ב, ואני לא יודע איך לפתור את סעיף ג' "הראה כי זווית CAB שווה ל90 מעלות". איך אני אמור להראות דבר כזה?
 

HataVeani

New member
באמצעות פעולות טריגונומטריות?

צריך להשתמש בפונקציות של קוסינוס סינוס או טאנגנס?
 

אמירמל

New member
אין צורך בטריגונומטריה

A ו-B נתונות לך. את C מצאת קודם. לפי זה חשב את השיפועים. תקבל שאחד הוא 3 והשני הוא 1/3-. מכפלתם היא 1- ולכן הישרים מאונכים אחד לשני כלומר הזווית ביניהם היא 90.
 

HataVeani

New member
לא, סליחה, אני עדיין לא מבין משהו...

מה שאמרת לגבי חישוב השיפועים ומכפלתם, לפי מה שכתוב בספר זה נכון לגבי משולש ישר זווית (זווית CEB), אבל כאן בקשו שאוכיח שזווית ACB היא 90 מעלות, ואם תסתכל גם בציור תראה שזה משולש שווה שוקיים ולא ישר זווית, כך שהעסק כאן לא מובן לי.
 

אמירמל

New member
כמה הבהרות

1. אין סתירה בין כך שמשולש הוא שווה שוקיים לבין זה שהוא ישר זווית. אם תיקח ריבוע ותעביר בו אלכסון תקבל משולשים כאלה.
2. נכון שהמכפלה תביא למסקנה ש ACB הוא משולש ישר זווית - זה בדיוק מה שמבקשים שתראה.
 

HataVeani

New member
תודה

ההבהרות באמת עזרו לי להבין משהו בסיסי שלא שמתי לב אליו עד עכשיו.
Words can't describe how tahksfull I'm

Thank you for your help
 

HataVeani

New member
בקשת כיוון לפיתרון בעיה מילולית

כבר לא זוכר איך פותרים את התרגיל הפשוט הזה...
אני זוכר שהייתה נוסחה שאמרה:
מחיר כפול כמות = סך הכל

היינו מציירים טבלה ותחת כל אחת הקטגוריות הצבנו את הנתונים.

ניסיתי כל מיני אופציות (בערך 4), ולאחר מאמץ של כמה ימים החלטתי להעלות לכאן את השאלה ולבקש עזרה
 
למעלה