חשבון נסקני יוצא לדרך, והוא נתקל בחדו"א

aetzbar

New member
אפשר ללמד את יסודות המתמטיקה בדרך המעשה

עם סרגל, עיפרון ומחוגה.
וגם את יסודות הגיאומטריה.
הכל יהיה מוחשי ברור ומובן ( גם מה זה מספר יחס )
גם מה זה סינוס יהיה מובן, בדרך המעשה של ציור זווית ומדידות עם סרגל.

לאחר שהיסודות מוצקים, השמים הם הגבול.

א.עצבר
 

jack4u

New member
ועדיין

אני תלמיד כיתה ז' , הוכחות מוזרות של שטחים לא מעניינות אותי , והרי בינינו , גם ככה אי אפשר למדוד שטחים כמו שצריך עם סרגל , כי זה לא מספיק מדוייק .

אני יודע ש
a(x+y)=(ax)+(ay)
אני יודע ש
x+y+a+a=(x+a)+(y+a)
הידיעה הטבעית שלי אומרת שגם
(x+y)^2=(x^2)+(y^2)
החוק הזה של לקחת מספר ולהכניס אותו לסוגריים עבד בחיבור וכפל , הוא יעבוד גם בחזקה, ואיזה הבדל מהותי יכול להיות בין השניים?!
 

aetzbar

New member
הגישה שלי למתמטיקה היא מעשית

הגישה שלי למתמטיקה היא מעשית

התרגום של א ( ב + ג ) הוא מלבן בעל צלע באורך א , וצלע באורך ( ב+ ג)
לכן, ניתן לחלקו לשני מרובעים, אב + אג

התרגום של א + ב + ג + ג הוא של 4 קטעי אורך – ומה זה משנה איך נחברם ?

התרגום של ( א + ב ) בריבוע הוא שני קטעי אורך מצטברים, היוצרים צלע של ריבוע.
צייר את הריבוע הזה, ותראה שהוא כולל ריבוע אא , ריבוע בב , ושני מלבנים אב

דרך המעשה מבהירה הכל ....כמה זה פשוט

א.עצבר
 

jack4u

New member
ועדיין

זו ידיעה טבעית של תלמידים בשכבות ז׳ וח׳ .. למה אתה צודק והם טועים ? למה כשאתה סותר אותנו עם הידיעה הטבעית שלך אתה צודק ואנחנו טועים ?
 

aetzbar

New member
אם תדבר עם התלמידים בשפת הידיעה הטבעית

שהיא שפת המעשה, הם יראו לך שהם יודעים.

לאחר המעשים , הם ירשמו את החוקים הבסיסיים של המתמטיקה.

א.עצבר
 

jack4u

New member
הו הו! מר פרקטיקה!

זה שאומר שפאי משתנה בכל מעגל , זה שקבע שהטור ההרמוני מתכנס ל-173 , וכהנה וכהנה טענות..
אתה עשית את שפת המעשה ? אתה מדדת מעגלים וראית שפאי משתנה בכל מעגל? אתה חישבת ידנית את סכום הטור ההרמוני ?

אולי , מר פרקטיקה, תעלה לנו סרטון שנראה במו עינינו מעגל שיחס ההיקף לקוטר אינו פאי ? כדי שידיעתינו הטבעית תהיה שלמה יותר!
 

jack4u

New member
לא מעניין , נקסט

אני רוצה סרט עם שנתות של סנטימטר , לא מכשיר לא מדוייק .
אני רוצה חישוב פשוט של היקף\קוטר, לא נוסחאות בשקל.
 

aetzbar

New member
תפעיל את ידיעתך הטבעית...זה ניסוי הסטורי עם

ההיקפן

א.עצבר
 

jack4u

New member
מה כל כך טבעי

במכשיר לא מדוייק, שכל שינוי של מעלת טמפרטורה יגרום לגלגלים בו להתרחב ?
 

jack4u

New member
וחוץ מזה

ידיעה טבעית עלולה להיות הרסנית , כמו הידיעה הטבעית של התלמידים שאמרו את הטענה שלמעלה .
 

נברא

New member
שלא תשלה את עצמך

אין לך שום גישה למתמטיקה. לא מעשית ולא ענינית והאמת חייבת להאמר - אפילו לא טרחנית. הידע שלך במתמטיקה פשוט שואף לאפס והוא עומד ביחס הפוך לשביעות הרצון שלך מעצמך. אתה מדושן עונג מהקישקושים שלך באופן מביך. טוב שלא טרחת לפרסם מי אתה. את אות הקלון שאתה מדביק לעצמך קשה מאוד למחות.
 
אתה לא מסוגל ללמוד מילה אחת בעברית?!

הסמיכות של "שָלוש" (נקבה) היא "שְלוש"!
"שלושת" זו הסמיכות של "שלושה" (זכר).
 

aetzbar

New member
מספרפר, דקלמן , נסקן , דעכן , ריבוגל מספרחד,

ריבו"ז , מספרפם , וכן הלאה

א.עצבר
 
לא ענית על השאלה

לא שאלתי אם אתה מסוגל "לְלַמֵּד", אלא אם אתה מסוגל ללמוד מילה אחת בעברית - את הטיית הסמיכות של המילה "שלוש".

מסתבר, שגם בלשון העברית אתה מתעקש לנסוע נגד כיוון התנועה?
 

aetzbar

New member
הנסקן=פונקציה,הכוללת מראש את נוסחת האינטגרציה

חשבון נסקני הוא חשבון אינטגרלי טבעי.

המתייחס למאמר יבין כי הנסקן הוא פונקציה , הכוללת מראש את נוסחת האינטגרציה

לכן , חשבון נסקני הוא חשבון אינטגרלי טבעי.

א.עצבר
 

אורי769

New member
לכל החברים שהגיבו כאן

אני מניח שאף אחד מהמגיבים כאן לא קרא את ה"מאמר" שצירף עצבר להודעה שפותחת את השירשור. אני קראתי. לקח לי בדיוק 2 דקות. בואו אני אסכם לכם מה כתוב שם במלים שגם אתם מבינים....

עצבר שואל מהו הסכום של הטבעיים עד n. אז הוא נותן את הפתרון n(n+1)/2. אח"כ הוא שואל מה השטח מתחת לגרף y=x ונותן את הפתרון x^2/2. הוא מבחין בדמיון הסטרוקטורייאלי בין שתי הנסחאות ומנסה "להצדיק" את השניה בכך שמותר להזניח את ה +1 בנוסחא הראשונה. אח"כ הוא עושה את אותו הדבר בערך עבור an=n^2 ו-y=x^2. זה הכל.

אמנם המסקנות ידועות למדע מזה מאות (וחלקן אלפי) שנים. כנראה הן חדשות עבורו והגילוי האישי מחייב אותו לנסח את דבריו בשפה שלו. זכותו. בניגוד גמור ל"מאמרים" ההזויים שלו על הפאי המשתנה ועוד כהנה הבלים, דווקא הטקסט הזה כולו מתמטיקה נכונה, שרירה וברירה. אני מקווה שניחוח המחמאה שעולה מדבריי לא ירפה את ידיו של עצבר מלהמשיך לעסוק בנושאים אלו ולא בשטויות.
 

aetzbar

New member
הפורום מתברך במשתתף כמוך, ואני מודה לך על

עצם הסכמתך להגיב למאמר.

ברשותך, אוסיף כמה מלים על הסיכום שהצגת.

הרעיון המרכזי של החשבון הנסקני, הוא להוסיף לכל נסקן בדיד, את הנסקן הרציף שלו, שכיניתי אותו בשם "נסקן האופק"
נסקן רציף כבר מסוגל לחשב שטח חלק , ומכאן חשיבותו. ( הנסקן הבדיד מחשב שטח מדורג )
כדי להשיג נסקן רציף ( של נסקן בדיד נבחר) צריך ללכת אל האופק , אל "סופו של הנסקן הבדיד" ששם נ = אינסוף , ואז אפשר להזניח את 1
אחרי הזנחת 1 , כבר נוצר נסקן חדש - הוא הנסקן הרציף - הוא נסקן האופק.
יכולות נסקן האופק פורטו במאמר, כמו חישוב שטח מתחת לקן ישר משופע, או חישוב שטח מתחת לקו עקום.
יכולות נסקן האופק עוד יתרחבו

א.עצבר
 

מiטקה

New member
מה הטעם?

מה הטעם שעצבר יכתוב את זה במילים משלו אם קיימות לזה מילים שונות?
קשה לו ללמוד את המילים הוא המקובלות אצלנו?

מה הטעם שאנחנו נקרא מילים מוזרות שכל מה שהן מתארות זה דבר ידוע?

מה הטעם שעצבר חושב שאנחנו נקרא את המילים המוזרות שלו?
 
למעלה