היפרדות שליה, מצוקה עוברית ואקוגניות במוח

mamaK1

New member
היפרדות שליה, מצוקה עוברית ואקוגניות במוח

שלום לכם,
מגיעה אליכם מהפורום השכן, לא חשבתי שאמצא את עצמי כאן, אבל מי כן...
לפני עשרה ימים בשבוע 33+6 הופיע פתאום דימום כבד... טסתי לבית החולים, ורבע שעה מרגע שהגעתי התינוק כבר היה בחוץ. 2300 גרם
מסתבר שהיתה לי היפרדות שליה, והתינוק סבל ממחסור בחמצן. הוא היה מונשם במשך יומיים ומאז הולך ומשתפר, ברוך השם.
הרופאים כל הזמן מנסים להרגיע ולומר שהוא נראה ממש בסדר "יחסית למה שהוא עבר" ושאין פגיעות ניכרות לעין או בבדיקות. כמובן שהם מזכירים ואומרים שוב ושוב שאי אפשר להבטיח שום דבר ושהוא יצטרך להיות במעקב נוירולוגי והתפתחותי. הדבר היחיד שהם כן מציינים שבאולטראסאונד של המוח רואים "קצת אקוגניות" אבל" שלא ברור אם יש לזה משמעות או לא...
רציתי לשאול אתכם מה זה "אקוגניות" במוח, מה המשמעות של זה, והאם מישהו כאן קיבל אבחנה כזו ומה היו ההשלכות של זה...

עשרה ימים אחרי הדרמה, אחרי כמעט טרגדיה, אני ממש מרגישה בפוסט טראומה. לא מצליחה להפסיק לבכות. כל הזמן חושבת מה הי קורה אילו, מה עשיתי לא בסדר, וכמה קרוב זה היה... אני יודעת שזה לא מועיל לכלום, אבל זה המצב שלי. בבית יש לי עוד שני ילדים קטנים שלא מבינים למה נולד להם אח, אבל הם לא יכולים לראות אותו...

אשמח לכל התייחסות

תודה
 

פיקוס123

New member
שלום לך


אני מבינה שהחמוד שלך עדין בפגיה, אם הרופאים רוגועים ולא מלחצים, תבררי איתם מזה אקוגניות אני לא זוכרת את המושג הזה, בדרך כלל הפגים נמצאים במעקב נירולוגי והתפחותי. ככה זה גם עם הפג שלי. בקשר לפוסט טראמה שלך דיברת עם העו"ס של הפגיה? ויש את הקן החם של העמותת לה"ב 03-9533935 ויש להם אתר באיטרנט וקבוצה בפיסבוק. ובטח תוכלי לדבר עם הורים אחרים בפגיה.
בקשר לאחים תסברי להם שהתינוק שלך נולד מוקדם מדי ונשאר בבית חולים בפגיה להתבשל קצת ולהשלים פערים. אני זוכרת משהי פעם ספרה שיש איזה ספר שמסביר על הפגיה לילדים. ולצערי לא נותנים לילדים להכנס לפגיה...

את היית 100 אחוז עשית כל מה שיכלת לעשות בשביל התינוק שלך.
אני אצל הפג שלי רק אחרי שעתים נסעתי לבית חולים אחרי ירדית מים והטיסו אותי לניתוח קסרי חרום ואמרו לי שאם הייתי מאחרת ב10 דקות לא היה עם לדבר ומי שתכתוב לך. והשובב בכתה א'.

תהיי חזקה התינוק, הילדים והבעל וכל המשפחה צריכה אותך!!
חזוקים את יכולה למצא כאן בקבוצה בפיסבוק עם יש לך, בפגיה... שבוע 33+6 זה שבוע מצוין. שלי נולד בשבוע 29+4. ודרך אגב באיזה פגיה את נמצאת?? שבוע הבא בטח יגיעו מתנדבים לחלק כרטיסי שנה טובה בפגיות בטח תוכלי לפגוש אותם ולדבר איתם.

בהצלחה!!
 

mamaK1

New member
תודה על התגובה

בינתיים שיחררו אותנו הביתה, וזה מאוד מעודד. אני לא ישנתי דקה בלילה בין הנקה לשאיבה ולדאגות... אבל הילדים כ"כ שמחו!
&nbsp
עדיין חייבת להבין מה זה האקוגניות הזו... אם מישהו יכול לתרום לי מידע בנושא אשמח מאוד.
&nbsp
תודה על התגובה החמה והמעודדת
 

פיקוס123

New member
יופי טוב לשמוע


אין כמו בבית!! אבל תקפדי עם הגדולים שהוא תינוק קטן ועדין, אין לי מושג אגוגנוית אבל אני מוכנה לשאול בקבוצה בפיסובוק. יצאה לך לדבר עם העו"ס של הפגיה בקשר לפוסט טראמה? או לדבר עם הורים אחרים ולהתקשר לקו החם? בטח יפנו אותך למתנדבת באזור שלך שתוכל לעודד אותך.

ואת כמובן חייבת לישון בלילה! אחרת תתמותי ולא תוכלי לטפל בתינוק וגם בבית ובילדים ואוטוטו החגים... תינוק קטן בבית בחגים עם עוד שני ילדים גדולים בבית זה לא פקניק.

בהצלחה ותהני!!
 
למעלה