תוכנה לפענוח METAR

NadavG

New member
../images/Emo222.gifתוכנה לפענוח METAR

בממשק קליל לכל בר דעת. משקל אפסי בכונן ובזכרון, נוח לתפעול, 5 מקורות מיטאר מובנים, ותצוגה מהירה. לא לשכוח לשנות סיומת מ-TXT ל-ZIP רשימת תחנות עולמית אפשר למצוא כאן: http://www.rap.ucar.edu/weather/surface/stations.txt מוקדש ליעקב המתמיד
 

איל פורת

New member
מנהל
נדב, עשית אותי בנאדם שמח!../images/Emo13.gif

התקנתי ומייד עלה חיוך על פני. איזו פשטות, איזה יופי של דבר. כמו שאתמול ציינו - למה לסבך דברים אם אפשר לפשט אותם. פשוט, מעולה! ורק הערה קטנה - איפה המיטאר של ראש פינה?!!! תודה לך!
 

NadavG

New member
../images/Emo9.gifתודה.. אבל התודות לניר סופר

אבל באמת חסרים שם כמה מיטארים משום מה. בכל אופן, אני מבין קטן מאוד במיטאר, ובכל זאת ברשימה שנתתי אין את ראש פינה ויש 6 נקודות, כלומר גם באר שבע, חיפה (?) וירושלים..
 

eilat11

New member
ואו! תודה נדב....!

תוכנה פשוטה ומעולה... אחלה מציאה אגב, יש תוכנה דומה לפענוח TAF ?
 

eilat11

New member
אוקיי, אבל אם יש תוכנה זה יכול להקל

אני לא יודע את המושגים... (למרות שניתן ללמוד דרך התוכנה לאט לאט)
 

tcu6

New member
בזאת אתה צודק. אגב ראית את הסונדה

הלילה מבית דגן? קיייפ 2200, אינדקס 37 רק לא התממש. האינברסיה מנעה את ההתממשות,נכון?
 

eilat11

New member
../images/Emo45.gif אתה צודק

לא ראיתי את הסונדה אבל ברור שעם חום כזה ב-850 תיהיה אינברסיה משמעותית בשכבות הנמוכות. באיזורים הפנימיים יותר מפלס ההתעבות היה גבוה ולכן שיעור הירידה לפי מפל לח היה קצר וקטן יותר - בשל כך לא הייתה אי יציבות משמעותית מספיק שתיצור עננות מסיבית (גם בעזרת ההרים)
 

drums123

New member
לא בדיוק הצלחתי להוריד

יענו בקישורים למשל של נועה יש בקשה להירשמות או משהו, ואני מסתבך עם היאבקות עם תוכנות כאלו, על איזה מהקישורים ללחוץ?
 

drums123

New member
בכלל לא פתחתי תתוכנה, הורדתי

לרשימה את כל המקורות הישראליים שיש, מאיפה עכשיו להוריד את היתר?
 

NadavG

New member
לא הבנתי אותך, ועל כן הסברים../images/Emo26.gif

אין צורך בהתקנה, רק פתיחת קובץ ה ZIP. אין צורך ברישום. פתח את התוכנה -> לחץ על הכפתור השמאלי העליון (משולש כחול) -> נפתח חלון. השורה הראשונה למעלה היא בחירת האתר ממנו התוכנה תוריד אוטומטית את הטקסט לפענוח. בחר באתר הראשון של NOAA או אם תרצה ארכיון מיטארים ל 24 שע' ביום מסוים בחודש האחרון (24 דווחים ליום) בחר בשלישי - University of Wyoming אין צורך לחפש באמצע מתחת ל Station Search, פשוט רשום בריבוע שליד Add By ICAO את קוד התחנה כאשר במקרה שלנו יש: LLBG LLOV LLET (הראשון מנתב"ג, השני מעובדה, והשלישי מאילת) נניח רשמת LLBG -> לחץ על כפתור ה Add By ICAO -> ודא ששם זה התווסף ברשימה התחתונה מתחת ל-Selected Items הכתוב בכחול. -> לחץ על Get METAR Reports בקצה התחתון של החלון. והרי לך פרוט מזג האויר הנרשם מנתב"ג מונח לפניך. (זה היה תאור מפורט במכוון, למען כלל הגולשים, משום שהשרשור מטוגלן ואין בתוכנה הסברים בעברית) בהצלחה
 

drums123

New member
את אלו הצלחתי אבל מה עם יתר התחנות

בארץ שנותנות מטארים? ראש פינה למשל? אגב, יש דרך יותר מהירה לטעון את שלושת התחנות יחד, אתה לוחץ על המשולש, ווחר למעלה בבחירה לפי מדינה..בוחר ישראל ושלושת התחנות מופיעות מיד.
 

א ס ף ב

New member
נחמד ביותר

נוח מאוד, מאפשר להשוות בין תחנות, חוסך זמן CAVOK לגבות
טיגלנתי
 

NadavG

New member
חיכיתי שמישהו יגיד..../images/Emo13.gif ואגב

באתר הזה אני משוטט כבר ימים, ומוצא שם כמות גדולה מאוד של מיני-אפליקציות פשוטות ובמילה אחת - מעולות. אמנם חלקן למשתמשים מתקדמים (דרושה התמצאות והבנה ברשתות וברכיבי הוינדוס) אך לא מעט מתאימות לכל אחד. מצד שני מקצרות את העבודה לטכנאי, מלומד ככל שיהיה. על תוכנת המיטאר עליתי במקרה. תוכניות אחרות לדוגמא: CurrPorts - מידע רק על פורטים פתוחים והאפליקציות או השרותים שמשתמשים בהן + אפשרות לסגירת פורט, אם הוא נראה חשוד בלחיצת כפתור. Protected Storage PassView - שמפענחת את המידע המוצפן מה registry ומראה סיסמאות, ושם משתמש, לחשבונות דואר, אתרי אינטרנט שמורים בסיסמא, סיסמאות כניסה לוינדוס ועוד. ויש עוד רשימה ארוכה של מיני-תוכניות למציאת סיסמאות מסוגים שונים (איסיקיו ומסנגר למשל). החוכמה היא שכל אלה הם freeware (נראה אתכם מוצאים את המילה העברית לזה), ובנוסף יש מענה לבעיות ספציפיות (שלא כמו תוכנות המאגדות פיצ'רים רבים, אבל כל אחד מהם הוא חלקי), ויש מענה לבעיות לא שגרתיות, שסביר שאין תוכנות רבות אם בכלל, שמתעסקות בהן (למשל בכל הנוגע למערכות ישנות או נדירות win95 , pcAnywhere וכו).
 
למעלה