דחוף!

yariv71

New member
../images/Emo6.gifאצל כמה אנשים שמשום מה לא...

פעילים במיוחד בפורום בשבועות האחרונים, ההפרכה מלווה לעיתים קרובות בהפרחה
 

DustMan

New member
אם כך,

מישהו שערך את האנציקלופדיה המלומדת הנ"ל - שכח לעשות שיעורי בית... כמה חבל :(
 

DustMan

New member
אוקיי, מצאתי את ההסבר לשטויות שלהם!

מסתבר שכל אחד בעולם יכול לכתוב שם מה שהוא רוצה. הנה, לפני 3 דקות באתי ופשוט מחקתי את המשפט הדבילי שהיה שם. ומחר למישהו יתחשק למחוק את כל ההסברים המלומדים שישנם שם, ולכתוב שטורנדו זה בעצם סוג של עוגת קצפת - ואין עם זה שום בעיה! ואני שואל אתכם - ככה בונים אנציקלופדיה?
 

יניב ריז

New member
כוח קוריוליס ונגזרותיו-

כוח קוריוליס תמיד קיים,ולכן הוא מורגש בכל מערכת-גדולה כקטנה. אם כך מדוע ככל שסקאלת המערכת קטנה,קטנה גם הההשפעה של כוח זה? משום שכוח זה הוא יחסית חלש בקנ"מ קטן,ולכן כוחות אחרים,כגון:חיכוך,כיוון רוח מקורי וכו' מפעילים כוח חזק בגודלם מכוח קוריוליס,ובהתאמה יקבע סיבוב הטורנדו/המערבולת באמבטיה. לכן ככל שיורדים בקנ"מ כוחו של כוח קוריוליס קטן,וכיוון הסיבוב מושפע יותר ויותר מהכוחות האחרים שבמערת (שלרוב הם אקראיים),ולכן ההסתברות לסיבוב לפי כוח קוריוליס יורדת לקראת ה-50% ככל שקנ"מ קטן.
 

DustMan

New member
מאיפה המספר הזה 50%?

במערכות כמו האמבטיה - ספק אם לקוריוליס יש השבעה העולה על 1%... בטורנדו זה איזון בין הצנטריפוגלי מצד אחד, וגרדיינט הלחץ מצד שני, וגם אז הקוריוליס זניח ביותר.
 

DrunkGoat

New member
לא...

עדיף שתשתמשו בעברית, כדי שהיא תהפוך לאמינה יותר. ככל שיותר אנשים קוראים ומתקנים את האנציקלופדיה, ככה היא הופכת לטובה יותר.
 
../images/Emo32.gifאמינותה של הויקיפדיה

ההשחתה שבוצעה בערך "טורנדו" בויקיפדיה, בעקבות הדיון שנערך כאן, תוקנה תוך זמן סביר של 3 דקות. מה תאמרו על זה? בכל זאת, לא כל כך רעים. כולכם מוזמנים בהחלט לעבור על הערכים הקשורים ללבכם בויקיפדיה ולתרום להם (ולכולם זוהי אנציקלופדיה חופשית). תרומות מידע רציניות יתקבלו בשמחה ובאהבה.
 

ipo18

New member
למישהו יש תמונות מהסופרסל שהיה

באוקטובר 2002
(או מאירועים אחרים אם בכלל)
 

יניב ריז

New member
50% מסמל את גבול האקראיות.

כשההסתברות של מאורע נתון היא 50%=הוא לא ניתן לחיזוי,שכן הוא נתון להשפעת כוחות רנדומליים. כוחות כמו רוח,חיכוך וכו' משתנים מטורנדו לטורנדו,או מאמבטיה א' לאמבטיה ב',ולכן אם נבצע ניסוי על מדגם מייצג של אמבטיות נקבל 50% סיבוב לצד ימין ו-50% לצד שמאל=התפלגות אקראי תקנית. אך ברגע שכוח דומיננטי שמשפיע על הכיוון נוסף למערכת,האחוזים עולים/יורדים מטווח ה-50% לקראת כיוון מועדף מסוים.
 
למעלה