שירה: על פני חולות מלבינים

bennyfromabba

New member
הוא עולה חדש, תעזוב אותו

נראה אותך כותב ברוסית הוא כותב בצורה שלא תאמן בשביל עולה חדש
 

yariv71

New member
שמע, אני רחוק מלהיות מומחה לשירה...

אבל תגיד, לא יותר פשוט לכתוב שיירת גמלים ולהשתמש במילים ששכיחותם בשפה הכתובה, שלא לומר בשפה המדוברת, נמוכה מאוד מאוד. הרי אתה לא מצפה מהקורא הממוצע לפתוח מילון כל שורה כדי להבין את השיר. חוצמזה, אומרים "קנאת סופרים תרבה חוכמה" אבל בכל זאת 'יציאות, כמו 'עילג', 'בור בשפה...' וכיוצ"ב מעוררות בי גועל, במיוחד כשהן מופנות כלפי עולים חדשים כישנים. לא מעיד על חוכמתם של המלעיזים.
 
העניין, שלא תמיד

צירופי לשון ארוכים, כמו: שיירת גמלים או גן ירק של עגבניות, מתחרזים. לשם כך, בשפה ספרותית, יש מילים וצורות לשוניות, שמאפשרות לא להאריך.
 

yariv71

New member
חריזה ומשקל אינם הכרחיים...

כפי שנראה בדוגמא שהביא יובל וכמו כן בשיר 'סוף הנפילה' מאת דליה רביקוביץ' אם אדם נופל ממטוס באמצע הלילה, רק אלוהים לבדו יכול להרים אותו. אלוהים מופיע אצלו באמצע הלילה, ונוגע באיש ומפיג את ייסוריו. אלוהים אינו מוחה את דמו, כי הדם אינו הנפש. אלוהים אינו מפנק את איבריו, כי האיש איננו בשר. אלוהים גוחן מעליו, מרים את ראשו ומביט בו. בעיני אלוהים האיש הוא ילד קטן, ילד קטן. הוא קם בכבדות על ארבע ורוצה ללכת, ואז הוא מרגיש שיש לו כנפיים, כנפיים לעוף, כנפיים לעוף. אם אדם נופל ממטוס באמצע הלילה, רק אלוהים לבדו יכול להרים אותו, אלוהים מופיע אצלו באמצע הלילה, ונוגע באיש ומפיג את ייסוריו. עדיין האיש מבולבל ואינו יודע, שנעים יותר לרחף מאשר לזחול. אלוהים מבקש ללטף את ראשו, אבל הוא מתמהמה, הוא אינו רוצה להבהיל את האיש באותות של אהבה. אם אדם נופל ממטוס באמצע הלילה, רק אלוהים מכיר את סוף הנפילה.
 

גל שון

New member
../images/Emo63.gifלא חייבים שיירת גמלים

אפשר גם - אורחת גמלים ועדיין הקורא המתעניין לא יזרוק חצץ יש משוררים שמרכזים תשומת לב יתרה בהצפנת מילות השיר באופן שיהדר ויפאר את יכולת כתיבתם בעיני הקורא הממוצע שישאר משתומם לרוב נוכח מרבית המלים. אבל כאשר יש לעיתים פער גדול בין ה"קישוטים" לתוכן החכם או למסר שעולה מתוך היצירה, קשה מאוד שלא לייחס לכותב חוסר בסיסי שמקבל פיצוי בצורך להרשים ולהתעלות מעל הזולת במידה מוגזמת.
 
לקרס האחד

אני בעצמי לא מבין כל כך, מדוע נוצר פה, כל הוויכוח הזה. הרי, מדובר בשיר טבע תמים ביותר, שאין לא ולו קשר קטן ביותר, לנושאי רוב התגובות.
 

גל שון

New member
../images/Emo2.gifשיר טבע תמים? אתה רציני?

אתה דיברת על חבל בבית התלוי ! ועוד יצאת בזול כי איש האקוויפר עוד טרם נתן דעתו על השירשור שלא לדבר על נהג ה-4 על 4 שעסוק מאוד לאחרונה ועדיין לא ממש נתן את דעתו.
 
זה שירשור אקלקטי במיטבו. חבל

שידידנו האקלקטי לא תורם כאן גם משהו. ואגב, גמלת היא גם מחלת הגמלים הידועה: התפתחות דבשת מדולדלת ויבשה, ונטיה לירוק לכל הכיוונים בקולות חירחור רמים. מי שלא ראה אותה צועדת בישימון, לא ראה דמות יגון כחושה מעודו!
 

איל פורת

New member
מנהל
אהלן גלעדי!../images/Emo24.gif

אז זהו? תם החורף ואנחנו ניאלץ לסבול עד החורף הבא שירשורי הגות, שירה ופוליטיקה בגרוש? העיקר הבריאות
 
למעלה