שירה: על פני חולות מלבינים

גל שון

New member
משום שהשירות הצבאי הוא

בעל אופי מאוד מסויים שבו אנו נאלצים לשלם מחירים יקרים ביותר: בסדיר , במילואים וחלילה בשדה הקרב. וכאשר יש אנשים שאף מוסרים את חייהם במסגרת אותו שירות (שהוא איננו על בסיס התנדבותי) וגוזרים על היקרים להם מכול אובדן קשה מנשוא , אז לא ניתן לנופף בדגל רעיונות נשגבים ולשלוח את האחרים להיהרג, זה נוגד עקרון שמאפיל על כל הרעיונות האחרים וזה וודאי נוגד את קיומנו שמבוסס על היכולת להתגונן בפני אותם איומים שכל פעם מחדש קמים עלינו. וגם הסרבנים לסוגיהם (למעט החרדים) לא חושבים שייתכן מצב בו כולם יסרבו וכתוצאה מכך לא יהיה צבא לישראל וישראל תשכון לבטח.
 

barakbl

New member
אתה לא מדייק לדעתי.

ראשית, חלק מהסרבנים מאמינים שלא צריך אף חייל, נקודה. זו השקפה תמימה ולא מציאותית (אני בטוח שלא רק לתפיסתי), אבל היא קיימת. מעבר לזה, הידיד הסרבן שלי אמור להכנס בקרוב לכלא. הוא יכל להוציא פטור (לא בעיה להשתחרר אצל הקב"ן, זה לוקח 5 דקות לכל היותר...), אבל הוא בחר שלא, כי הוא רוצה שיהיה ברור למה הוא מתנגד לשירות בצבא, על פי השקפת עולמו. זה לא שהוא הולך לפיקניק, כמו שאתה מצייר את זה. הוא הולך לסבול קשות בכלא (והוא, בחור כל כך עדין, אינטלגנט ורגיש, שלא נראה לי שיש מצב שתראה אותו בכלא אי פעם בנסיבות אחרות). בכלל, כשמעל ל 20 אחוז (לא יודע מה המספרים המדויקים כיום) לא עושים צבא, לנפנף בזה שזה לא בסדר שהם שולחים אחרים לההרג, זה איך לאמר, די לא רציני לדעתי. כמו שכבר ציינתי בעבר, אני באופן אישי עשיתי שירות התנדבותי בן שנתיים, לאחר שהצבא לא רצה לקבל אותי (מסיבות רפואיות). ככה שאני חושב שדי ברור שלא צריך לשכנע אותי אישית בחשיבות של הצבא לקיומה של המדינה, ובחשיבות של השירות בצבא.... אני מכיר את הנתונים הללו יופי, אבל אני עדיין לא מבין, למה אנחנו לא יכולים לקבל דיעות שונות, שחורגות מהקונצנזוס הנעים והחמים, אבל שמבוססות על אידיאולוגיה מוסרית שבסה"כ הכוונות מאחוריה טובות וטהורות. לסיכום, אני חושב, שהאחרונים שצריך לבוא אליהם בתלונות הם סרבני המצפון. נגמרו כל המשתמטים שבאמת משתמטים מסיבות של עצלנות ונצלנות שרק הסרבנים מפריעים לכולנו? יש ערימות של אנשים שלא משרתים בצבא, ובמקביל, בוחרים ותומכים במפלגות ובארגונים פוליטיים מהצד הימני הקיצוני של המפה, ושולחים אחרים לההרג ולהפגע בשל האידיאולוגיה המיליטנטית שלהם, כשהם בעצמם, מעולם לא שירתו דקה אחת בצבא.... זו ממש מציאות מעוותת :-\
 

גל שון

New member
הם הראשונים ומהם מתחילה הסכנה

הגדולה ביותר למדינה וכמו שכתבתי עשרות פעמים בהתכתבויות שלי איתם בשנת 2000 כך אכן קרה והימין הקיצוני אימץ את דרכם דרך שחלילה עלולה להיות בעלת תוצאות מרחיקות לכת. אני לא מדבר על ה-20 אחוז שהצבא גם לא ממש רוצה אותם ולא ממש צריך אותם (זה עניין לדיון אחר), אלא על אלו שיכולים ולא רוצים והאסון הגדול ביותר הוא זה ארוך הטווח והוא הפגיעה של סרבנות הקצוות באמצע, זה מתחיל להתרחש כי אנשי האמצע משלמים את המחירים הגבוהים ביותר בחברה שלנו ואלו מאבדים את הרצון שלהם לעשות משהו עבור מדינה שמכל צד יש מי שמסרב. אגב אני לא מרחם על החבר שלך שיושב בכלא, זה כסף קטן לעומת להיות מוצב במקום בו אתה עלול להמיט על עצמך, על משפחתך ועל כל מה שבנית את האסון הנורא מכל. בכלא לכל היותר הוא ישמע משרוקיות של שוטרות צבאיות בשטחים השריקות אחרות. אגב, לאותו קול סרבני יש חשיבות מכרעת דווקא בשדה הקרב, אם הם היו בוחרים בדרך הקשה יותר שהיא להשפיע תוך כדי שירות התמורה של זה היתה גבוהה ביותר למדינה ולרעיונות שלהם, אבל דרכם היא קשה לכאורה ופופוליסטית במהותה : "מכתב ה- קצינים" ה- טייסים ה- עורכי דין וכו' היפים והאמיצים!!!!
 

barakbl

New member
אתה מתעלם בכוונה מהמציאות

ככה לפחות זה נראה לי :-\ אני מדבר על 20 אחוז שלא משרתים ולא בגלל שהם לא יכולים אלא בגלל שהם לא רוצים... אני מדבר על אנשים בריאים לחלוטין, שחלק גדול ממנו גם מצליח מבחינות שונות בין אם בלימודים, מבחינה כלכלית ועוד,אבל פשוט לא רוצה "לבזבז שנתיים" או שלוש בצבא... גם נושא המוות הוא די דמגוגי ולא מחובר לקרקע המציאות. מרבית החיילים בצה"ל אינם נמצאים תחת סכנת מוות יומיומית. רוב החיילים משרתים בתפקידים עורפיים, ללא כל סכנה. לשרת כל יום בין 9 בבוקר ל 5 בערב בקריה, זה בטח הרבה יותר קל ונוח מלהיות סרבן. אתה צריך לצאת מתוך נקודת הנחה שהם לא מסרבים בגלל שהם מפונקים, כמו שאתה מצייר את זה (ואז אתה הופך אותם לאיזה חבורה של עלוקות, אבל חוטא לאמת), אלא בגלל שזו השקפת העולם שלהם, שלפיה שירות בצבע אינו מוסרי ואינו ערכי. שוב, הם יכלו לצאת מהצבא בלי לשלם את מחיר הכלא די בקלות, כמו שחלק מחבריי ומחבריך סביר להניח כבר עשו. אני אגב מסכים איתך שחשוב שאותם סרבנים כן ישרתו, ובטח שתרומתם כשומרי מוסר ואף כמלשנים (זה בהחלט לא מגונה כשמדובר בהלשנה על מעשים פסולים), יכולה להיות גבוהה, משמעותית ובעיני גם נכונה יותר מתרומתם כסרבנים, אבל הם חושבים אחרת ולא בוחרים בדרך הזאת (חלק מהם לפחות). זה לא משנה את העובדה, שהדרך שבה הם בוחרים נובעת ממניעים מוסריים, ומתוך כוונות טובות ושלא מדובר באוייבי האנושות.
 

אלון ל

New member
ישנם הרבה מאד משטמתים

גם מהציבור החילוני אשכנזי (הצפוני) ואני אישית מכיר גם כמה חברים שלי (בזה אני מסכים איתכם) מהציבור הדתי לאומי וגם מהחרדי אבל כרגיל טרף קל זה החרדים.
 

גל שון

New member
אתה מצייר את המציאות באופן מוטה

הרי זה מגוחך לחשוב שטבח שבוע שבוע שיסרב ינהיג את סרבנות השמאל הקיצוני. כל העניין הוא שהם השתמשו במיטב הבנים הלוחמים הקצינים והטייסים בקמפיין הסרבנות שלהם. אין לי מושג איזה צבא לוחם אתה מכיר אבל הצבא שאני מכיר הורג! ובתקופה שהייתי בסדיר היינו מבלים דרך קבע בכל יציאה הביתה בבית של חבר או מכר שנהרג במסגרת כזאת או אחרת אני גם לצערי יכול לספר לך על צוות מקביל כמעט שלם שנמחק בשנים בלבנון ואחד מהם שיצא לקצונה נהרג בחומת מגן מאש כוחותינו. תקרא לזה דמגוגיה אני קורא לזה מוות של לוחמים ובעיני זאת בהחלט סכנת חיים והקרבה גדולה להיות במערך הלוחם של הצבא גם בלי קשר לשחול ולאבדן. והבעיה עם הסרבנות הזאת היא שהיא יוצאת בדיוק מן "הארזים" שביננו ואותם 20 אחוזים (ותמיד היו במדינה חלשים שהצבא ויתר עליהם) ילכו ויתרחבו בעתיד גם בגלל האפקט השלילי שהסרבנות יוצרת. כי אם לטייסים מותר אז גם לאחרים מותר לעשות לביתם. לא התעלמתי מה-20 אחוז אני פשוט סבור שהם שייכים לדיון אחר ושהשורש של הרעה החולה הזו קשור בהרבה גורמים שהם לא רלוונטים לדיון הנוכחי.
 

barakbl

New member
אני מדבר על סרבנות שירות

לא על סרבנות של טייסים. יש לי בעיה עם סרבנות של טייסים וקצינים, במובן שהם מנצלים את מעמדם כדי להביע דיעות פוליטיות, בעיני בצורה לא לגיטימית במיוחד. יש מספיק כלים להביע דיעה פוליטית, וניצול מעמדם בצבא אינו אחד מאותם כלים, לדעתי. אני מדבר על כאלה שלא מוכנים לשרת בצבא בכלל. רק הבוקר התבשרנו על מכתב השמניסטים (שזה שיזם אותו הוא ידיד שלי). למה אנחנו לא מוכנים לקבל את דעתם כלגטימית? אני אגב קראתי דמגוגיה לכך שרואים את זה כשחור או לבן, שכל חיילי צה"ל מסתכנים ושכל המשתמטים הם אנשים לא איכפתיים שבסה"כ רוצים להנות על חשבון הלוחמים. למיטב ידיעתי המערך העורפי של צה"ל גדול יותר מהמערכת הלוחם ותומך הלחימה. אנשים בריאים מאוד, לעיתים מאוד ימניים ופטריוטיים, בסה"כ משרתים בתפקידים מאוד עורפיים וזניחים, ואף אחד לא רואה בזה שום בעיה.... אבל קם לו סרבן שאומר שהוא לא רוצה לשרת בצבא, בגלל א' ב' ג' והמדינה רועשת, והופכת אותו לבוגד נוראי.
 

אלון ל

New member
זו הניגודיות שמצאת?

הניגודיות בין הסרבנות על רקע של שחיתות מידות היא סרבנות על רקע לאומני. אם כוונתך לסרבנות של הימין אז היא גם באה על רקע של מצפון לא פחות משל סרבני השמאל אלא שלסרבני הימין הם החליטו שמדובר בפגיעה בחייהם , בכבודם וברכושם של אחינו המתנחלים בניגוד לסרבני השמאל שמגנים על כבודם של אויבינו. מה גם שבדיוק כמו שסרבני המצפון מסרבים לשרת בשטחים משום שהם לא מסוגלים לעשות כן לערבים, הרי שסרבני הימין לא מסוגלים לעשות כן לעם שלהם. זה הולך להחריב את עולמם של אלפי משפחות. הם לא יתאקלמו מזה והנזק הנפשי שזה עשוי לגרום להם הוא טראומה לכל החיים. הם לא ישובו להיות מה שהם היו, ובוודאי שלא כאשר יעמדו להם 20 שוטרים על הבית ויגררו אותם בין אם מדובר באמהות שמחבקות ילדים ובין אם קשישים או נכים והם חסרי אונים , ולא רק זה אלא שאם הם יעזו להתנגד (לדבר שאין לגיטימי ממנו) אז הם ישבו במעצר או במאסר. ואיך שכחתי, כבר פוליטיקאים ועיתונאים דיברו על כך שהם צופים שימוש חוזר בתותח הקדוש. אני עדיין מחכה לתוצאות התביעה שהוגשה נגדם. ואם אתה שואל אותי, לדעתי סרבנות זה לא פיתרון לאף אחד משני הצדדים למרות שיותר קל לי להבין (בדיוק כמו לך) סרבנות של צד אחד על פני הצד השני.
 

יובל 42

New member
שירה על פני פארקטים עגומים

הפארקט מתלכסן אל מולי צחנת גרבי הכדורסלנים נישאת באויר העומד טבעת הסל ביגונה הסוחף ורשת הסל ממנה מדלדלת כסרח עודף מלפני עומד דורון והילתו זוהרת הצ'אקרות אולי נפתחו לו אך את דרכו אל הסל לא ימצא גם אם לידו יעמוד באין שומר הקהל מערסל בקולו אל כיוון המאמן שירתו כשירת הימים הנוראים כשליח הציבור העובר אל מול התיבה "שרון דרוקר לך הבייתה, רחם עלינו".
 

ihtiyar

New member
../images/Emo6.gif "מתערסל" זה מלשון "ערס"?

יובל, הכוונה לא ל-Ars poetica אלא ל-ars gurmetica
 

גל שון

New member
שיר יפה, רק יש בעיה קטנה עם הניקוד

של המילה "צ'אקרות" חוצמיזה גם אתה קורא למרד ולסרבנות ודינך להיות מוחרם!
 
שירה במדבר הגאז

בוקר טללים הירווני ולפני דיירעך מיילעך פלוץ וכתר חיברוני לשיר מעלות עוד מעיי הומים בי ולטיפת קרן שיימעש חוט סרפיי גדעה באחת אני מביט, סוסי יפה, הוא על גבו אותי נושא אל דיירעך המיילעך דיירעך המיילעך היא לי דרכי היחידה נייבעל המיילעך הוא שירתי דיירעך המיילעך היא לי חלום, היא לי חידה פורום 442 אהבתי היחידה מערכת שנולדה עם שחר, כמו מחזור שבטבע באה וצומחת ולפתע גוועת בלאט ובתוכי נוצרת שירת זהב נהדרת אל היקום אשא אז תפילה אני מביט, אין מילימטרים, יובש וציה זו דיירעך המיילעך דרך המלך היא לי דרכי היחידה...
 

א ס ף ב

New member
../images/Emo12.gif

ת'ם לא נורמליים
גילי וגלית, צמד זבי חוטם מעצבנים.
 
למעלה