שירה: על פני חולות מלבינים

גל שון

New member
ראית מה קורה למי

ששר לנו על שרב ודורך לנו על העצבים הרגישים ממילא החורף, ועוד מפחיד אותנו בזה שהוא סֲלֲבּ כשמסייעים לו בסה"כ לנקד נכון (ניקדתי נכון סלב??)
 

יובל 42

New member
ירושלמי שמואל אתה צודק!

על השיר שלי הוא אמר שזה שיר של ערסים! רק בגלל שהוא לא מבין עברית של משוררים! ולא מכיר את הפועל להתערסל (כל קלונו התערטל) גם אני תובע התנצלות! ויפה שעה אחת קודם.
 

ihtiyar

New member
../images/Emo52.gif../images/Emo92.gif ../images/Emo6.gif

יובל, אני מתנצל - כבקשתך - שעה יפה אחת קודם. מתי עוברים לשעון קיץ?
 

גל שון

New member
כוונתי היא

שקראתי חלק מהשירים שלך ושקשה מאוד להתעלם מהפער בין הקריאה שלך לדגל בכל הנוגע למלחמות של המעצמה הסובייטית, לבין הקריאה שלך למרד בכל הנוגע למלחמות ההישרדות שלנו בארצנו. בעיני זה נראה ניכור בולט מידי! אתה מתעלם מכך שאותם "חיילי ניצחון" ביצעו פשעי מלחמה בסדר גודל חולני באותם השנים שאתה כותב עליהם ובשנים שאח"כ. ומתעלם מכך שיילנו מגינים על ערי הבירה שלנו בדיוק באותה מידה (וראייה לכך היא הפיגוע האחרון שהתרחש בדיוק שרוחות השלום בסביבה) אתה גם מתעלם מכך שאותה סרבנות שאתה קורא לה היא חרב הפיפיות שעלולה לפרק את המרקם השברירי של החברה הישראלית. אותו השיר הסרבני יכול להיות שיר מצויין גם לקמפיין הימני קיצוני שמשתולל סביבנו היום.
 
ראשית כל

השיר הנ"ל, אינו עוסק בסרבנות, אלא בטבע נטו, אלא אם כן, כוונתך לשיריי אחרים. דבר שני, אני מכחיש, שבין החיילים הסובייטיים, שלחמו במלחמה נגד הנאצים, היו גם כאלה, שעשו מעשי ביזה והתנהגו בצורה פרועה. עם זאת, אין ספק, שרוב רובם של חיילים, בכנות ויושר, לחמו למען לשחרר את העולם מהדבר הנאצי, שאיים להמיט כלייה על האנושות; ושאחוז של אלה שעשו מעשי ביזה ופשעים אחרים, הרבה יותר נמוך, מערכו של הניצחון שהם הביאו.
 

גל שון

New member
אתה מתנסח יפה

קח את הפיסקה האחרונה ותחליף את המילה נאצי במילה "האיסלם הפונדמנטליסטי" והחלף את המילה "הביאו" במילה "יביאו". אתה באמת חושב שהחיילים הרוסיים יותר ערכיים מאיתנו??
 
לדעתי, אין מלחמות ערכיות

כל מלחמה, היא דבר נוראי ומסב סבל וכאב. עם זאת, אתה לא יכול לומר, שאין נצחונות ערכיים. ואחד הניצחונות הללו, היה ללא ספק נצחונה של ברית המועצות ובעלות בריתה, בקרבות נגד הפולש הנאצי. הניצחון הזה, בלי כל קשר לשגיאות, שנעשו בידי ברית המועצות במהלכו ומיד אחריו, היה ניצחון ערכי ביותר, שהודותיו, הובס אחד האוייבים המסוכנים ביותר, שקמו אי-פעם, לאורך ההיסטוריה האנושית. לכן, אני רוצה לסכם, אין מלחמות ערכיות, אך בהחלט, יש חיילים ונצחונות ערכיים.
 
ידעתי שהשיר המופלא שלך ירושלמי,

יזמן לנו את אחד השירשורים היותר הזויים, שכולנו עוד נחזור אליו בשקיקה, בשממון יובשו החרב והמחורבן של הקיץ. לא העזתי להתנבא על כך מוקדם מדי, כדי לא להרוג את הרך הנולד בדמי ימיו.
 

גל שון

New member
אני מקווה שירושלמי

מבין שאנחנו חבורת צברים סברסיים ועוקצנים מבחוץ אך אין בכך בכדי להעיד על הבפנים. ושיבין שההומור הסרקסטי שלנו הוא מעוקר שינאה והוא גם הומור עצמי ברוב המיקרים.
 
גל, התכוונת שלא בטוח שכולנו מתוקים

מבפנים. האין זאת? אגב, מן הראוי לדעתי לחבר שיר לכבודו של האדון ירושלמי. אני הולך לתקן כמה עבודות של סטודנטים, ותיכף מתישב להקדיש לו משהו מלבב.
 

גל שון

New member
גלעד

חכה לאריות הלילה שיקחו את שאריות השירשור המתפתח הזה ויעשו ממנו ריבה ואח"כ תניני הבוקר יאכלו את זה בפיתה עם סחוג
 

צפר1

New member
הרוםים +הסוביטים

הנ"ל עשו הרבה פשעים תוך כדי המלחמה בנאצים ימ"ש ולכן צריכה ההסטוריה לחון אותם. אנחנו כצופים נשאיר אותם למשפט ההםטוריה. וכולכם תפסיקו עם ההסטריה.
 

barakbl

New member
למה המדינה לא יכולה להתמודד עם קומץ

סרבנים אידיאולוגיים שלא מאמינים במלחמה ובצבא כאמצעים לגיטימיים, בלי לראות בהם את אוייבי האנושות. בעוונותיי, יש לי ידיד טוב אחד שהוא במקרה גם סרבן מצפון, מהצד השמאלי של המפה הפוליטית. יש לי איתו מחלוקת די מהותית בנושא, אבל אני בהחלט מכבד אותו על דרכו, ומההיכרות איתו, אני יודע שהוא עושה את זה מתוך אמונה טהורה ולגיטימית, ששירות בצבא, משרת את מה שבעיניו נראה כבלתי מוסרי בעליל. למעשה, למרות שאני חלוק עליו אני חושב שיש משהו נפלא, גם אם בעיני במקרים מסוימים תמים או שגוי, בכך שאנשים הולכים עם דיעות שהם כל כך לא מיינסטימיות מתוך אמונה שהם אלו שיביאו את השלום הנכסף וישיבו את הצדק... בטח שזה מכובד וראוי יותר מדיעות פאשיסטיות שמבוססות על שנאה על רקע לאומני, לא? למה אנחנו, כחברה, מתקשים לקבל את זה כמשהו לגיטימי? ונושא החוק פחות מעניין אותי, היות, ואני בטוח שהאנטגוניזם שמעוררות עבירות אחרות על החוק, כולל עבירות שקשורות לנושאים מדיניים ופוליטיים (כמו בניה בלתי חוקית במקומות שונים) היא נמוכה בהרבה...
 
למעלה