'רוקדים על אסונות אקלים' - ד"ר גבי אביטל

ר ו פ ן

New member
'רוקדים על אסונות אקלים' - ד"ר גבי אביטל

רוקדים על אסונות אקלים

תחילת שנות ה־70 במאה הקודמת. מלחמות בכל פינה, גם בבנגלדש הענייה, שהתקדמה מאז. אימת המלחמה מותירה בה צלקות עד. ואז בא השיטפון הגדול והוריד כמעט חצי מיליון בני אדם אל המצולות. אפילו ג'ורג' האריסון כתב על כך שיר. בנגלדש שבה ועלתה בשבוע שעבר, בכתבתו של נדב אייל (ערוץ 10) על האסונות האקלימיים "המרובים במיוחד" שאירעו ב־2017.
בכתבה, שכולה ריקוד על אסונות טבע, החזיר אותנו אייל, מבלי משים, לתקופת ה"התקררות גלובלית".
עיתוני ארה"ב, אשר שותפים כיום לתבהלה של "ההתחממות הגלובלית", יצאו אז בכותרות מפחידות על תקופת קרח חדשה. מה שלא הפריע לסופה להכות בחופי בנגלדש. רוקדים על אסונות לא מתאמצים לבדוק נתוני אמת, זה עלול לקלקל את הסיפור.
וכך מתחיל הריקוד: 2017 היתה השנה השלישית הכי חמה בהיסטוריה האנושית, כך קבע ארגון החלל והמחקר האמריקני נאס"א.
בד בד, אירעו כמה מאסונות מזג האוויר החמורים ביותר בצפון אמריקה: הוריקנים, שיטפונות ושריפות - שעלותם הגיעה לשיא של 300 מיליארד דולר בארה"ב לבדה.
מדוע נאס"א לא אומרת בפשטות ששנת 2017 היתה קרה יותר בשליש לעומת 2016? (הממוצע בשנת 2016 היה 0.51 מעלות מעל מידת ייחוס, ובשנת 2017, 0.36 מעלות מעל מידת הייחוס) - הרי ברי למבינים שאחרי שנת סופת "אלניניו" תבוא נפילה בטמפרטורה הגלובלית? זה לא מעניין את תאבי הפרסום. 1934, רק להזכיר, היתה השנה החמה ביותר, ולא 1998, וכך נמשך מסע השקרים.
כיצד מודדים סופות טייפון או הוריקנים? כיצד קובעים ששנת 2017 שברה שיא של כל הזמנים? ההגדרות בסיסיות מאוד: סופה נמדדת לפי מהירותה, ובשום פנים ואופן לא מודדים את עוצמתה לפי מידת ההרס שהותירה.
החלוקה נעשית לפי סולם מ־F1 ועד F5. רבות מהסופות מתחילות במהירות גבוהה ודועכות לקראת כניסתן ליבשה. פרמטר נוסף הוא תדירות הופעתן במשך שנה.
מדידות שנעשו על ידי נאס"א במשך עשרות רבות של שנים, עוד משנות ה־50 המוקדמות, מראות בבירור שלא רק שתדירות הופעת הסופות לא עלתה עם הזמן, גם עוצמתן לא התגברה.
אז מניין למפחידנים הקשר בין התחממות גלובלית (אם יש כזו) לבין הסופה "קתרינה" בשנת 2005 והסופה "סנדי" בשנת 2012? שיקום מדען אקלים אחד ויביא בדל ראיה לקשר נסיבתי מובהק.
ושוב מגיע "מומחה", הקובע נחרצות שטמפרטורה גבוהה מביאה גלים גבוהים. נניח שזה נכון, האם עלייה של 0.12 מעלות במשך עשר שנים היא שתביא לעליית המים ולהפשרת הקרחונים? המדידות לא מתחברות לבדיות: בכל שנה עולים פני המים ב־2.7 מילימטרים. בקושי 3 סנטימטרים בעשור. כולם יודעים את האמת וממלאים פיהם מים.
דניאל מיטלר, המנהל הפוליטי (יש דבר כזה) של גרינפיס, מספר: "אומנם איננו יכולים להגיד עד כמה השפיעו שינויי האקלים על הטייפון המפלצתי הזה; אנו יודעים שתופעות קיצון נעשות קיצוניות יותר ושכיחות יותר בגלל שינויי האקלים".
"אנו יודעים", ללא שום ממצא מדעי! רק משאלות לב מוזרות, הדוחקות את האנושות להוצאת 20 טריליון דולר בניסיון נואל להתערב בטבע. חתן פרס נובל לפיזיקה איוואר גיאוור (Ivar Giaever) כינה את הסוגדים לשמש דת חדשה, דת ההתחממות הגלובלית. אי אפשר שלא להסכים עימו.
---------------------------------------------------

ד"ר גבי אביטל הוא מומחה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל

http://www.israelhayom.co.il/opinion/531293
 

ר ו פ ן

New member
"דת ההתחממות הגלובלית"


 

refael22

Member
צודק. ובכלל עם החורף הקטלני באירופה יש דממת אלחוט

מצד התחממים המחוממים. מצד שני הבחור בריאתני ואם מדענים כאלו אני לא מסתדר.
 

ר ו פ ן

New member
מעניין מה הוא מרסס כעת על תושבי המפרץ...

היו תלונות על 'ירידת הזיהום' ?!

 
כן, זה הגאון

בסוף פוטר בגלל אמירות מפוקפקות על אבולוציה. לא בדיוק מישהו שראוי להסתמך על דעותיו.
 

ר ו פ ן

New member
בצב"ז משובח


תכלת זכה
+ הנחיות משרד החקלאות, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה + המועצה הלאומית למניעת תאונות ..
---------------------------------------------------------------------------------------
קבלת היתר לשריפת חומר צמחי . (מותנה בקבלת אישור ממחוזות משרד החקלאות)

בימים רביעי וחמישי קיים אישור לבצע שריפות יזומות בכל המחוזות החל מהשעה 10:00 בבוקר. כיבויין המוחלט של השריפות יעשה לא יאוחר מהשעה 16:00 בצהריים.
 
למעלה