אני מקווה שהפסימיים יאכלו את הכובעון השבוע

haimb100

New member
עופר, אני לא בטוח בזה

הבעיה המרכזית היא שאין הרבה למה להשוות. אם היו 10 תחנות על החרמון...
&nbsp
יש שתי תחנות בסה"כ (ועוד 2 מסביב, חרמונית וכו'), כשזו של החרמון התחתון מראה כמויות חריגות ביחס לכולם באופן עקבי ולא מהיום.
עקב הטופוגרפיה המיוחדת והמיקום המיוחד (כפי שציינת) יכול להיות שבאמת יורד שם הרבה יותר עד כדי כך... אבל יכול להיות גם שלא. זה אולי בגלל הרוח ואולי בגלל השלג, ואולי בגלל מד לא תקין או מדידה לא תקינה. או שלא...
כשאין נק' יחוס קשה לדעת מה האמת.
&nbsp
לי קשה "לקנות" את הכמויות משם ב-100% ולא מהיום
 

guprnds

Active member
אני מקבל את הספקות

יחד עם זאת, פעמים רבות הגולן והעמק שימשיים ומעל חמוקיו של נחל שיאון יושב ענן כבד וממטיר נונ-סטופ; ראיתי זאת כמה וכמה פעמים במו-עיני. השוליים הדרום-מערביים של החרמון מתרוממים בבת אחת (כ-15 ק"מ בקו אווירי) מרום של 100 מטר לרום של 2400. זו מסחטת משקעים... אחרי ככלות הכל, המבועים האדירים שלמרגלות ההר (דן, בניאס, שניר - רק בצד הדרום מערבי) מעידים על כך. עליהם הוסף מבועים עונתיים מרשימים שמקורם בהפשר שלגים (שיאון למשל).
 

haimb100

New member
מה שבטוח,

אתה גר למרגלות אזור מדהים.
אני נזכר בשבועיים במאי כחייל על ההר, כשדיברו על שרב... אנחנו לשעתיים -שלוש התקלפנו מהחרמונית והסוודר (ועדיין היינו לבושים חם) ויצאנו לתפוס מעט שמש... פה ו שם היו עדיין כמה שלוגיות קטנות.
&nbsp
בלילה כבר חזרנו לשכבות...
 

haimb100

New member
אם אצלי ההפרש בין 250-370 לרכס בגובה של 700-1200 עושה

שמח ליושבי הרכס (ומייצר את הפער הידוע ביני לבין העליון), אז הפער שאתה מציין בהחלט מרשים מאוד ומהווה מסחטת משקעים, ועדיין ההסתייגות שלי בעינה, לא כי זה בלתי אפשרי, פשוט כי אין מספיק נתונים משם ואז, הכל יכול להיות
 

guprnds

Active member
אמת

אולי בעתיד אתפנה לבדוק את הדברים במדויק. מאוד מסקרן אותי לפתח כלי לחישת משקעים שאינו מבוסס על איסוף אלא על אינדיקטורים התלויים במשקעים. נראה... הזמן יאמר את שלו.
 

guprnds

Active member
42 מ"מ אצלנו.

פי שלושה-ארבעה מהצפי של המודלים למעט wrf עדין ערב לפני שקלע לא רע.
 
למעלה