לפני שלוש שנים בדיוק, ב-10 בינואר 2014, ירד שלג מופלא ומיוחד

לפני שלוש שנים בדיוק, ב-10 בינואר 2014, ירד שלג מופלא ומיוחד

בירושלים. המיוחד באותו אירוע היה הקור הקיצוני בקרקע. האירוע הסתיים בקור של 2.2- ואף פחות, מה שהביא לשלג אבקתי וסופר-איכותי, שלא טיפטף ולא נמס בכלל עד הבוקר! כך תיארתי אותו אז:

אין לי מילים ואי אפשר להסביר ולתאר את מה שקורה עכשיו בחוץ בירושלים... אבל אני אנסה: שלג אבקתי, כמו אבקת סוכר מנצנצת, שדורכים בו וכמו ענני אבק מתפזרים. מעולם לא חוויתי דבר כזה. הוא לא חורק, שזה היה ההגדרה שלנו לשלג איכותי בעבר, אלא מתפורר. יבש יבש. ומנצנץ.... כמו אבקת זכוכית. מ ד ה י ם ! ואם טועמים אותו - מתפצפצים על השפתיים ועל הלשון כדורי קרח עדינים עדינים ואווריריים. פשוט חלומי וקסום ברמות שלא הכרתי.
מעבר לזה - כל העצים התקשטו בשכבת שלג יפהפייה (ראו את התמונות של שהמי להמחשה ממש טובה) - וכך זה נשאר! כלום לא מטפטף כמובן, אין רוח, והקסם בעינו עומד. אין מילים. אני מקווה שהרבה צלמים מוכשרים מנציחים את הלילה הזה, כי הוא ראשון במעלה מבחינת היופי. עולה על כל האירועים הקודמים.
אני מצרפת כמה תמונות, לא הכי מוצלחות אבל אולי יעבירו משהו. הרבה מראות מופלאים המצלמה לא הצליחה לתפוס לצערי.





 

haimb100

New member
תמונות מדהימות והתיאור המצורף להן מכניס לאווירה
.איזה יופי

 
יופי טופי. אגב, בשנים האחרונות היו לפחות שני אירועים כאלה.

לפחות בצור הדסה..
 

guprnds

Active member
איזה יופי של כתיבה


במקום שני אחרי הכתיבה - התמונות
 

אלון ל 2

New member
ומה היה מרשים יותר מבחינת העוצמה?

פברואר 15 או דצמבר 13?
לא הכוונה לכמות שהצטברה אלא לגודלם של הקרמבואים.
 
אופייני כמעט לכל השלגים בירושלים שהם נפלאים כשהם קורים

הקרמבואים, ההיערמות, העולם שנצבע בלבן... אבל כשהם מסתיימים הטמפרטורה היא גבולית במקרה הטוב, ומעל האפס ברוב המקרים. כך שמיד מתחיל תהליך של טפטוף והינמסות.
השלג הזה היה מדהים לא רק באיכות המסוימת והנדירה שלו, אלא שעד שהשמש עלתה בבוקר, כלומר עד שהקרניים שלה פגעו ממש בשלג, הטמפרטורה נשמרה מתחת לאפס, ככה שגם בשעות האור הראשונות השלג לא טפטף בכלל והכול קפא, תרתי-משמע, ביופיו המושלם והמקורי.
 
למעלה