בוקר טוב - אני קונה גשם מקומי כזה כל החורף

ר ו פ ן

New member
2 הזרזופים שלאחר 'המדידה הסופית', הניבו עוד 3 מילימטרים


 

יניב ריז

New member
או שבאמת הלך לך טוב עד כה, או שהמדידה שלך כפולה


אצלי בחוסן, בעין יעקב וכרמיאל ירדו עד כה כ-70 מ"מ.
אצלך 140 מ"מ.
יש לך את אותן המדידות גם במד הידני כמו במד האוטומטי?

אפילו חרשים קיבלה "רק" 120 מ"מ.

אם המד הידני שלך זהה בכמויות, אשריך צדיק.
אם לא, בדוק האם הגדרת מד של 0.02 אינצ ל-0.01 בטעות.
 

מינגוס

New member
אם כבר שאלת

אז הכמויות שאני מביא הן מהמד הידני - מד רשמי של השמ"ט שאליו אני גם מעביר את הכמויות.. המד הזה מודד בחסר וזה ידוע גם לשמ"ט. יש שתי מדידות נוספות, אחת של התחנה האוטומטית ואחת של שכן. שתהן גבוהות מזאת שציינתי....
היה לי השנה פוקס עם שלוש פעמים שענן התיישב ספציפית על תובל... גלגל אחורה, יש עדויות(כולל התלונות של חיים).... ואכן, זה נדיר שאני עוקף את כל הסביבה אבל קרה לפחות פעם אחת מאז שאני פה... חרשים עוד יעקפו אותי דיי מהר.
 

haimb100

New member
אני יכול להעיד, מקרוב, להלן, על רב הפעמים שבהם תובל

"נתנה בראש" ביחס לסביבה.
אירוע א' - ב-16.10 - עמדתי בחוץ בתפן במשך כמעט שעתיים, היו רעמים בלי הפסקה וקונבקציות אדירות. היו מס' מוקדים שלא זזו. נהריה (השיא) תובל (מקום שני) ואיזור מירון צפת. כמעט בכל הזמן הזה, כשהשמיים "התפוצצו" מסביב לא ירד כמעט בכלל גשם בתפן ולא בעין יעקב (וכנראה שגם לא בחוסן) וגם לא בכרמיאל. באותה יממה מדד חברנו 42 מ"מ אם אני זוכר נכון, בעין יעקב- מעילייא אולי 2 מ"מ. מבט באינמציית מכ"מ בצהרי אותה יממה יעיד... וגם המסכים שראו מכאן היו ממוקדים ביותר.
&nbsp
אירוע ב' היה ב-29-30.10 - בלילה של החגיגה בכרמל -קריות - חיפה - גליל מערבי.
בלילה הזה אומנם ירד מבול גם בגליל המערבי, אבל תובל "עקפה" שוב.
&nbsp
אירוע ג' היה השבוע, שוב הייתי בתפן, שוב ראיתי "מסך" ממוקד מול תובל, הפעם לא וויתרתי ומיהרתי לנסוע, בסמוך לצומת לבון נכנסתי ל"קיר" של מבול הסטרי, מלווה ברקים, רעמים וברד לפרקים, עוצמות אדירות. אי אפשר היה לנסוע. שוב ניתן לראות אינמציית מכ"מ משעות אחה"צ ולראות איך הענן היה קטן מאוד וממוקד ונע מאזור תובל לאזור ראמה חרשים (שם לדעתי הגיע לשיא) - כשהמבול בלבון הסתיים רדפתי אחרי הענן ועוד הספקתי לתפוס את ה"זנב" שלו, אלא שאז ראיתי את הפקק הקבוע לראמה וויתרתי על המשך המרדף. אגב, קיבלתי תמונה מדהימה של המסך הממוקד והסמיך הזה, שצולם מחמדת ימים, כשמסביב כלום. לא העלתי את התמונה כי לא ידעתי מי המקור.
אגב, למיטב זכרוני, גם בסוכות (בקטנה) ישבה מעל תובל נק' צהובה קטנה והורידה, 9 מ"מ בכמה דקות, שלא השפיעה על הסביבה.
&nbsp
אגב, ק"מ בודדים מדרום לרכס, ולא רק אצלי, הפער השנה במרחק ק"מ בודדים הוא עצום (למעט ראמה- שזור, בזכות ה"קמר" של הרכס והקרבה להר כמון שיוצרת שם איזור מעניין שגשום מאוד ממה שמערבי וממה שמזרחי לו(

גשום מאוד גם ביחס לגובה (גם בכ-200 מטר גובה). באופן קבוע אני רואה שם דברים מעניינים).
&nbsp
כרמיאל - שתי תחנות און ליין (שבאחת מהן צריך לנטרל שגיאה ב-10 לנובמבר באחת התחנות של 30 מ"מ שלא היו ולא נבראו) - מדדו 50-54 מ"מ עד כה, כנ"ל מכמנים וכנ"ל אשחר וכמובן גם אצלי - 54.
5 ק"מ מצפון על הרכס - תובל, חרשים, ובית ג'אן - הכמויות מוכפלות ומשולשות.
&nbsp
והערה אחרונה לגבי חרשים - כשיגיע הסיכום החודשי, לא יהיו שם 120, להערכתי יהיו שם 140, זה באופן קבוע. כנראה הפרש בין המד האוטומטי (שמשמש את השמ"ט לדיווח היומי) לידני (שמשמש אותם לדיווח החודשי) וחבל שהם ממשיכים לפרסם את שניהם באופן מטעה.
 

tcu6

New member
שמ"ט בעין אפק- היה יום גשום מעל 10 ממ, בכמה מנות.

 

tcu6

New member
גני תקווה 21 ממ, חודשי 28 ממ- כ40% מהממוצע החודשי שלי, 35 ממ

עונתי.
 
למעלה