סיכום המערכת השרבית ביישובנו

guprnds

Active member
סיכום המערכת השרבית ביישובנו

פעם ראשונה שהקיץ בא לכאן "באמת". לילות חמימים (!) אך יבשים. קרינה חזקה ביום... אני יודע שזה לא יפה לדרוך על יבלות אבל כאן אומרים על ימים כאלו: "Cherish the Moment"



 

KingofSnow

New member
26 מע מינימום בצפון רמ"ג??


ויש כאלה שעדיין חיים באשליה, שהעולם לא מתחמם...
 

guprnds

Active member
שיא אין אין זה פייק ניוז

לא מאמין לאף מילה לשלהם. אפילו לא לשעון שמופיע מדי פעם על המסך.
 

ר ו פ ן

New member
בסביבות 7:30... כ4 וחצי טיפות נפלו בעוצמה על פדחתי ואחת..

גם על חוטמי...
מה זה אומר?

זה.. סימן טוב?

שאגיע לירח בגיל 21 ?
 

guprnds

Active member
הקיץ חלף...

חזרנו לרוחות קרירות וערפל כמו בנובעמבר בהרי המרכז.
 

guprnds

Active member


אז קיבלתם את מזג האוויר של יולי בצפון רמה"ג :)
 

guprnds

Active member
נתקל בזה לא מעט

במצב הטבעי אנו קרים בכשלוש מעלות מצומת ווסט (820 מטרים מעל פני הים). עם זאת, בגלי חום כמו זה הטמפרטורה בערבים עולה כשעולים מצומת ווסט ועשוייה להיות גבוהה אפילו בשתי מעלות. עוד דבר מעניין: בלילות קרה עמק החולה קר בשלוש עד חמש מעלות ממורדות הרמה. הטמפרטורה משתווה שוב רק באזור קלע אלון (או מעט נמוך יותר) ורק משם והלאה קר יותר מהעמק.
 

guprnds

Active member
כן, גם אותי זה הפתיע...

אנו יושבים על אגן גבוה עם מפנה לעבר החרמונית (מזרח). זה כנראה מייצר אקלים יבשתי קיצוני יותר. אולי גם הקירבה לחרמון משפיעה.
ד"א, עמק קוניטרה נמצא רק 950 מטרים מעל פני הים ובמרחק של 6-7 ק"מ מזרחה. שם הטמפרטורה בלילה עלולה להיות נמוכה אפילו ב-10 מעלות מזו שבצומת ווסט. בלוע אפילו יותר... אין כללים במזרח הפרוע.
 

guprnds

Active member
דוגמא מאלפת,

אל-רום - גובה התחנה - 1094 מטרים מעל פני הים. טמפרטורה היום לפנות בוקר: 20 מעלות צלזיוס.
לוע - גובה התחנה - 950 מטרים מעל פני הים. טמפרטורה היום לפנות בוקר: 9 מעלות צלזיוס.
 

Thunder Storm1

New member
ההסבר מאוד פשוט

בתנאים הסינופטיים שתיארת, אלרום יושבת מעל לגובה תחילת האינברסיה ככה שבגובה שלכם הטמפרטורה עולה עם הגובה, ומכאן גם היובש הקיצוני. (אין כמעט ערבול עם אוויר ימי נמוך יותר)
המקום הכי קר נמצא מתחתיכם, כנראה אי שם בגובה 500-600 מטר מעל פני הים - מעליו ומתחתיו הטמפרטורה עולה, אבל מתחתיו כלואה כל הלחות.
בנוסף, הלוע ועמק החולה מתקררים יפה באופן קרינתי. אצלכם זה לא קורה כי יש גם הסעה של אוויר חם ויבש שאתם נמצאים בו (חלק מהתנאי ברוב השרבים), ומערבל כל סיכוי להתקררות קרינתית.
אני זוכר שפעם עליתי עם האופניים משלומי (לפני האסון...) מזרחה בלילה קיצי. הטמפרטורה ירדה במהירות עם הגובה עד שבאזור ה-500 מטר נכנסתי לערפל. בגובה 600 מטר הערפל נעלם בבת אחת והטמפרטורה החלה לזנק. זה היה כל כך מוחשי ופתאומי להיכנס לתוך האינברסיה...
 
למעלה