ביקשתם? קיבלתם. לא ביקשתם? בכל זאת קיבלתם

Fast Kars

New member
ביקשתם? קיבלתם. לא ביקשתם? בכל זאת קיבלתם

בום בום! נמאס לכם מתחזיות אנמיות? האם אי פעם שאלתם את עצמכם כיצד מגדירים את האנרגיה שבאוויר בחורף הישראלי? לא? גם אני לא.
אך למרבה הצער, בימים מבוצב"זים אלה אין פעילות באש"ח ימין. לכן ישבתי והעתקתי בשבילכם את סולם האנרגיה של ווינטער ושלי - הידועים בפורום (ולא רק בו) כשקע ותקע, שלפעמים משתפים גם את בקע.

בידקו את האנרגיה שברשותכם מדי יום חורפי בחורפו וטפסו בסולמנו בתבונה...

מודל CARS מבסס את הערכותיו על CAPE

Cars Assessment of Potential Energy

שלא בדומה לסולם ריכטער, סולם האנרגיה של ק"ו מתאים לשימוש בכל יום, אך לא בכל מייזעג אוויר. הרבה תודה לווינטער על המו"פ המשובח!




אנרגיה בדרגה 0 – השיימעש קופחת, כינים, בטטות, חום, יובש ושיממון. מתאים לתאריכים 1/6-1/9 ופעמים רבות מתחילת מאי עד סוף אוקטובר בואכה נובמבר. שתו מים, קילער וחלב.


שלב 1 – זוועת אלוהים, חום, אובך, אך ענן צירוס נראה פה ושם בשמים לרפואה, ושדות של אלטואים עם זבובים חולפים מעל כפר זבובל. קרס מניח את המזוודה שלו


2 - מעונן חלקית, רוחות קלות. עלה זז. המיילעך פותח חלון, קרס מוציא עוד עוגת פיירעג מהמזווה. בשצ"ג מתחילות שפעקולציות על אורך החורף, גובהו וכמה מילימטרים יירדו בכריסמס בגב ההר.


3 – מעונן ומגניב, אפשרות לטפטוף בצפון הארץ, רוחות מתונות. עטר מפעיל את הנחסן האוטומטי. נועם מנסה לספור ציפורים נודדות אבל בקושי סופר את הגולים שהפועל אכלה ממכבי. צ'וח מוכר מדי גשם במבצע.


4 - גשם מקומי מאוד בצפון, קריר, טפטופים עם אבק במרכז. צ'וח באתר "התחזית": "שני מטר שלג הלילה בחרמון". הקו בתחזית הטלוויזיה מזגזג מעט. דני מבסוט אבל מזהיר שעוד יהיה חם. קרחונים בלוע הר אביטל. רמזורים מתקלקלים.


אנרגיע בדרגה 5 - זה מתחיל להיות נחמד. גשמים בצפון ובמרכז, רוח ערה פה ושם. דופנשמירץ שוקל לעלות צפונה ולשתות הפוך רותח. בשצ"ג: "מבוללללל מטורףףףףף".


6 - תאי CB או ACB מקומיים, גשמים חזקים לפרקים, ברד, ואף אפשרות לעלעול, נד או משפך כלשהו. שפירע צד פוקימונים. שוועייד מציף את הפורום בתמונות שרובן זהות.


7 - תאי CB נרחבים, שלג בחרמון ובפסגות הגולן, זרימה בנחלים, שטפונות מקומיים. מעט פחות זיהום אוויר בניישער. שפירע יוצא למרדף ולא רואה כלום. המיילעך מפגיז מרוב התרגשות. חייבים לסדר מכ"ם כל 5 שניות. חיימון: "שוב הענן פספס אותי".


8 - שלג מעל 800 מטר, גשמי עוז, ענני מגור וברד בתפרוסת נרחבת, רוחות עזות, ס"ר בכל פינה. קרס לובש סוף סוף חולצה. יובל רב עם ילדים על סליט בירושלים. מינחוס מחפש את הזבובים ללא הועיל. אצל פורת - 0.5 מ"מ. עטר רוקד את ההולה-הופ.


9 – סוער, גשום וקר להחריד, שלג מעל 400 מטר, הצפות, עצים נופלים, גגות עפים, גלים של 5 מטר בים, במקומות מסוימים סוגרים 100 מ"מ ביממה, הכיניירעת עולה ב-2 ס"מ בשעה. סטינקי עף מאופניו.
פורת רוקד בתחתונים, אנטי מקבל הצעה ליציאה למרדף ועונה: "איזה כיף לכם, תיהנו".

10 - שלגים בכל רחבי הארץ, האיילון מוצף, ירושלים נצורה, סכר דגניה נפתח, סופות עזות, פרצי טורנדו מקומיים, יענק'ל כמעט נופל מהסולם, פגיעות בנפש, סוף העולם (או לפחות שידור חוזר של חורף 91'-92'). עטר מקפיא חלב, קונה קרואסון ורוקד את הבום-בום.



שימו לב איך התחלנו וסיימנו את הסולם באותה מילה...
 

ר ו פ ן

New member
זיי לא שיר.. זו.. הצהרת הון ! בבא חמסינא - סימן כ"ט

* נדרש איור / צילום מתאים


 

tcu6

New member
לפי שקע ותקע- על פי הסימנים הביומטרים והמשקעים הגאומטרים

מתי שהו הקיץ הזה ייגמר.
 
למעלה