שלום לכם...שאלות...

talya22bar

New member
שלום לכם...שאלות...

אולי אתם יודעים מה היה כתוב על הטבעת שפרודו נושא איתו? האם הכיתוב זהה מבפנים ומבחוץ הטבעת? באיזה שפה כתוב? איך אני יכולה ללמוד לדבר אלפית? הבנתי שהוא ממש המציא שפה ויש כמה אנשים שיודעים לדבר בה...?
 

maglor

New member
תשובות לשאלותיך

1) טבעת אחת למשול בכולן, טבעת אחת למצאן, טבעת אחת להשיב את כולן ובאפל לכבלן. 2) הכיתוב זהה 3) הכיתוב נכתב באותיות אלפיות מתקופת העידן השני, אך השפה היא "השפה השחורה" שהיא שפת מורדור 4) לא ידוע לי על מקום בו ניתן ללמוד לדבר בה, אך צדקת כאשר אמרת שהוא המציא שפה, למען האמת הוא המציא יותר מאחת, 2 מהן בשפות האלפים. אני כן יודע כי קיימים אתרים ללימוד קריאה וכתיבה בשפות האלפים, אחד מהם נקרא נומינור, אני לא זוכר את הכתובת שלו, אבל בטוח יש עוד.
 

talya22bar

New member
תודה, אפשר עוד שאלה?...

אולי אתה יודע מה הכיתוב באנגלית? אולי תוכל לספר לי קצת על הטבעת, מה הכוח שלה? יש עוד טבעות? מי יצר אותה?...
 
תשובה....

שלום, אני ממליץ לך פשוט להתחיל לקרוא את הספרים... הם באמת את מתענינת ב"אודות הארץ התיכונה" של טולקין,כדי מאוד לקרוא ולחקור את הספרים מאשר לשאול שאלות בפורום. כמובן שאת מוזמנת לשאול שאלות "גדולות" או "מעמיקות" שלא הבנת.. בהצלחה...
 

talya22bar

New member
קראתי את הספרים אבל

אני לא זוכרת.... קניתי חיקוי של הטבעת ואני מרגישה "חוסר ידיעה" לגבי מה היא מסמלת... אני זוכרת במעורפל ולפעמים כששואלים אותי אני מגמגמת... פשוט חשבתי שאולי כאן אוכל לקבל קצת מידע (ולאו דווקא מעמיק)...
 

אלרוס

New member
תשובות

one ring to rule them all, one ring to find them one ring to bring them all, and in the darkness bind them. הכוח העיקרי של הטבעת הוא בשליטה בטבעות הכוח האחרות- 9 טבעות לבני האדם 7 טבעות לגמדים 3 טבעות לעלפים- שבהן סאורון לא יכול לשלוט ללא הטבעת האחת. הטבעת האחת נוצרה ע"י סאורון שר האופל במטרה לשלוט ולהשיב את כל הטבעות האחרות, שהוא עזר ליצור את חלקן (ישנם ויכוחים האם הוא לא נגע רק בטבעות העלפים, או שמא לא התערב גם באחת מטבעות הגמדים), הוא השקיע בה חלק ניכר מכוחו ומהותו, ובעצם הוא והטבעת הם ישות אחת, התלויה זו בזו, כוחו וחייו של סאורון תלויים בטבעת ולכן כדי להשמיד אותו יש להשמיד אותה. היא תתן כוח לבעלי הכוח שישתמשו בה, אך מידת הכוח שהיא תתן תלויה במידת הכוח של המחזיק בה. לא כל אחד יכול לשלוט בה ולכפוף אותה לרצונו. היא גם מפתה את האנשים הקרובים אליה לאופל, אי אפשר להשתמש בה לטוב, היא מדרדרת את המשתמשים בה. לפחותי הכוח בנוסף לפיתוי ולדרדור לצד האפל היא מאריכה את חייהם ומעניקה להם את הכוח להפוך לבלתי נראים בעת ענידתם את הטבעת.
 

אלרוס

New member
כהות הצבע נמצאת ביחס

הפוך לכמות הזמן, מכיוון שלי אין הרבה זמן, אני רוצה את הצבע הכי כהה- שחור. חוץ מזה, יש לי זמן לענות על שאלות תמימות, אבל אין לי את הזמן לתרום לפורום מעבר לתשובות לשאלות.
 

אלרוס

New member
אכן כך

אבל אלו שתורמים אותה רבים יותר, ומכיוון שאנחנו לא רוצים פורום שנראה כמו חגיגות ה1 במאי, אחכה עד שאוכל לתת תרומה מיוחדת.
 
למעלה