משחק פורום - הדמות האהובה

משחק פורום - הדמות האהובה

כדי להפיח חיים בפורום, בואו נספר על הדמות האהובה מתוך היצירות של טולקין. הדמות האהובה עלי היא סאם גאמג'י - איך לא? לפי דעתי הגיבור העיקרי של שר הטבעות. מה דעתכם?
 

elina002

New member
שלי דווקא

אראגורן... טוקלין אמר שמבחינתו סם הוא הגיבור אבל המסע של אראגורן מאוד נגע לליבי...
 
לגולס וגימלי

איך שמתארים את היחסים בין הגמדים לאלפים דרך שתי הדמויות האלה...
 

Y. Welis

New member
שאדופאקס

הוא אמנם לא גיבור אמיתי אלא אמצעי, אבל בתור שכזה הוא כליל-השלמות, ממש כמו אחת החרבות הגדולות או סוסי הואלאר (אליהם הוא מושווה - יורש לנאהאר, רמכו של אורומה).
 
../images/Emo6.gif הרגת אותי עכשיו

גם אראגורן הוא כליל השלמות... לא? יש כאלו שיגידו, בהשפעת הסרט, שאורלנדו בלום הוא כליל השלמות
 

Y. Welis

New member
בני אדם (או לילית) תמיד יהיו פגיעים לפיתויים

ומראה חיצוני הוא לא חזות הכל (גם אם מפתה מאוד). שאדופאקס לא פגיע לדברים כאלה ותמיד יהיה נאמן.
 

Dark Muse

New member
יש המון

אבל עכשיו פינורד פלאגונד... הוא היה מלך הנולדור הכי טוב ושקול ומותו היה בעצם עקב נאמנותו לבית ביור. היש דבר יותר אצילי מכך?
 
טוב... אתם תצחקו...

אני מעריך מאוד אורקים. ואני חושב שגם טולקין, בסתר לבו - משהו על זה שהם מתעבים את האדון אותו עליהם לשרת, ושהוא לא יצר אותם, רק סבל יצר עבורם או בסגנון. ובכל זאת הם מצייתים בנאמנות של שור עיוור. טרגדיה. והשורה הזו, "לא ראה אלא גבות כפופים ורגליים עבות וקשויות העולות בלי הפסק, עלה ורדת, כאילו כל גופם עשוי ברזל וקרן, ורגליהם הולמות והעת נגרעת..." והתשובה כמובן היא אוגלוק. אוגלוק שמצליח לשלוט בחבורה הקשה הזו, להחזיק אותם קצר למרות שהנאמנים לו מעטים, לא מתייאש גם כשנודע לו שהרוהירים בעקבותיו וגם כשהוא מוקף מנסה לפרוץ לו דרך, והמאמץ הכביר שמטילים עליו בלא ליידע אותו בשום דבר כי 'אלה אינם משרתים נאמנים'.
 

Y. Welis

New member
טוב ששבת!

אגב אוגלוק, פעם עשיתי השוואה בין הסיגנון שלו לזה של ההוביטים, והגעתי למסקנה שהוא נשמע (במקור האנגלי כמובן) כמו סרג'נט בצבא (יש לי כמה מלים מאוד אנגליות כמו SPLENDID...). יש מקום לשער שטולקין אולי נזכר בימיו כחייל ובאימונים שהוא עבר (למלחמת העולם הראשונה). אני מסכים שיש משהו אנושי מאוד באורקים. שיפי אגב מצא בהם עוד אלמנטים כאלה במאמר שכתב, שהתבסס על השיחה בין גורבאג לשאגראט בכרך ב' (המאמר מופיע באסופת מאמרים על טולקין שיש בספריה המרכזית של אוניב' ת"א, למי שמתעניין) .
 
למעלה