עניין שקצת מטריד

elina002

New member
עניין שקצת מטריד

טולקין קצת לא עיקבי בדרך שבה הוא מתאר את העלפים למשל בהוביט הוא אומר אמרת עלף אמרת טוב אבל לא כל העלפים טובים או קרובים לזה בכלל... וזה עוד בלי השינוי בהתנהגות שלהם מספר לספר....
 
בעיני זה דווקא טבעי

היצירות של טולקין הן בנימה אחרת ונבדלות מאד זו מזו. ההבדלים בנימה ובנוסח בין ההוביט לשר הטבעות או לסילמריליון מעולם לא הטרידו אותי כי אני יודעת שמדובר ביצירות שונות.
 

elina002

New member
האמת

שאני רואה את זה לפעמים בצורה שהדמויות שלהן עוברות שינוי שבהתחלה כשהם עוד היו צעירים הם היו דומים יותר לבני אדם ואז בהוביט הם שמחים יותר במין תקופת בניים בין רשע אחד לשני ובשר הטבעות הם יותר עצובים ורציניים כי הם נכנסים לדמדומים שלהם ולעליית בני האדם... איך זה נשמע לכם?
 

Y. Welis

New member
ב'הוביט' האלפים קרובים יותר למה שהם באגדות

או במיתולוגיה הנורדית - עליזים, קופצניים, בדחנים וכן חוגגים באמצע הלילה בקרחות יער. הסיפור הלך ונמשך ככל שנבנה לעבר המיתולוגיה הראשית (מהסיל') אבל הם נותרו קלילים הרבה יותר מאשר שם. בשרה"ט אנחנו רואים אותם מבעד לעיני בני אדם (הוביטים בעיקר) והם מופלאים מאוד. בסיל' הם נראים דרך עיני עמיתיהם (ולעיתים בני אדם) וכאן הם תחת השפעות מאוד שונות - מלקור, הסילמארילים ועוד, ואינם מושלמים כלל. זה אגב היה האתגר שציפה לטולקין עם הסיל' המורחב - להראות אותם כנעלים, וגם מושחתים (כמו בורלאס בסיפור על טורין שב'ילדי הורין'). אני חושב שהוא רק החל לנסות למצוא דרך ביניים, אבל לא הגיע לנוסחה מוצלחת לפני שנטש את ההרחבות.
 

Dark Muse

New member
מדובר בתקופות שונות...

אבל באופן כללי אתה צודק, העלפים היו יותר גרועים מבני האדם בהתנהגותם, ולהגיד שעלפים הם איזושהי ישות שהיא יותר טהורה מבני האדם זה פשוט עיוות של ההיסטוריה. הם יותר חכמים ומוכשרים אך מוסרית לא בהרבה יותר טובים...
 
למעלה