איפה אפשר למצוא

elina002

New member
איפה אפשר למצוא

מידע על נבואת מנדוס השניה? אחרית הימים של טולקין..?
 

maglor

New member
אין הרבה מידע עליה, אבל

יש את הנוסח שלה באתר האינציקלופדיה של ארדה בwww.numenore.com
 

Y. Welis

New member
הנוסח הוא שלי, אגב

והוא גם מובא בפורום בהודעה או שתיים. צריך לחפש.
 

elina002

New member
אמ

לא רשום כלום שם על בני אדם חוץ מטורין... אבל הכוונה שם שטורין יהפוך גם לעלף בסוף?
 

maglor

New member
כתוב שהוא יקבל מקום בין בני הואלאר

מה זה בדיוק אומר אפשר לפרש בהרבה דרכים, בין השאר כי טולקין החליט בסוף שהנבואה הזאת לא נראית לו ולמעשה היא בטלה ולכן אין הרבה מידע עליה, במיוחד לגבי מה משמעותם של חלק מהדברים, במיוחד כל הנושא של טורין, שהרי המעט שידוע על גורל נפש האדם בארדה היא שאחרי מותו של בן אדם נפשו מגיעה אל היכלי מנדוס, שוהה שם לתקופה קצרה ואז ממשיכה אל האפילה, מכאן שמוזר זה שנשמתו של טורין נשתמרה שם במשך כל העידנים, מעבר לכך, היחידים שידועים ככאלה שיכולים לחזור לחיים הם העלפים, וגם אם בן אדם מוחזר לחיים (וזה קרה רק במקרה ברן) מדובר בחזרה למצב של בן תמותה, מה שמוביל לשאלה שלך מה פירוש "מקום בין בני הואלאר" האם זה אומר שהוא פשוט יחזור לעוד תקופת חיים בין הואלאר? האם הוא יחזור כאחד מילדי הואלאר או כמאיא? או כמו שאת הצעת כעלף, זה מאוד פתוח לדיון, אבל כפי שאני רואה את זה התשובה לשאלה היא שהוא יחזור לתקופת חיים נוספת כאשר הוא יחיה בואלינור.
 

Y. Welis

New member
האמת שעל טורין נכתב עוד משהו

בתקופה מאוחרת, אבל לא ידוע אם זה כחלק מהנבואה הזו או במסגרת רעיון אחר. מכל מקום הצורך לכפר בנקמה על קללת מורגות' שבגללה טורין, ואחותו ואביו הגיעו לגורלם, נותר בעינו ואני מאמין שטולקין לא וויתר על הרעיון לסגור את המעגל בצורה כלשהי. מבחינתי הנבואה הזו היא סיום חיוני ובלתי נפרד מהסאגה של טורין.
 

elina002

New member
אבל למה

הוא ויתר על הנבואה? הוא שם משהו אחר במקומה?
 

maglor

New member
הוא לא כתב משהו אחר במקום, ואני גם לא זוכר

למה הוא החליט לוותר עליה, רוב הסיכויים שזה קשור לניסוח שלה, שכן טולקין בהרבה מקרים כתב משהו והחליט להתחיל מחדש, הדבר בולט במיוחד בשר הטבעות, את הפרקים הראשונים הוא כתב מספר פעמים וכל פעם הוא התחיל מההתחלה במקום רק לתקן, יכול להיות שהוא פשוט לא הספיק לחזור לנושא הנבואה השנייה.
 

wolfyy

New member
איי איי

איך אני רוצה כבר לקרוא עוד מהספרים של טולקין.
 
למעלה