תשובות
קודם כל, יש פסיקה אוסטראלית (לדעתי הגיונית לגמרי וצפוי שכך ייפסק במדינות רבות) שאומרת שדבר שפורסם באינטרנט, פורסם בכל נקודה בעולם, בה יש מחשב מחובר לאינטרנט ולכן בכל המקומות יש סמכות שיפוט. דבר שני, שוב, חשוב לזכור שהעובדה שאנשים עושים כל מיני דברים, אינה הוכחה שההתנהגות שלהם חוקית. גופים עיסקיים כמו עיתונים גדולים הינם בעלי גב כלכלי חזק ביותר וגם דואגים לביטוח סיכונים, לכן, אנחנו כאנשים פרטיים לא יכולים להרשות לעצמנו, לדעתי, לאמץ דרכי התנהגות בלתי חוקיות של גופים חזקים כי אנחנו אולי נהיה בצרות גדולות אם ניתבע ונחוייב בפיצויים. עוד דבר חשוב: כל תעשיית הפאפרצי היא בעצם תעשייה של לכידת תמונות תוך חדירה לפרטיות ופרסום תוך הפרה, לשם עשיית רווח כלכלי. (תמונה "טובה" של ידוען היא "מכה" עבור הצלם). דבר שלישי. מבחינת דיני הגנת הפרטיות, כמובן שהם לא זהים. ההנחה הראשונית היא שמותר לצלם בפרהסיה ומותר לפרסם תמונות כאלה, ולכך יש סייגים. ראה סעיף 2 לחוק הגנת הפרטיות: ~~~~ 2. פגיעה בפרטיות מהי פגיעה בפרטיות היא אחת מאלה: (1) בילוש או התחקות אחרי אדם, העלולים להטרידו, או הטרדה אחרת; (2) האזנה האסורה על פי חוק; (3) צילום אדם כשהוא ברשות היחיד; (4) פרסום תצלומו של אדם ברבים בנסיבות שבהן עלול הפרסום להשפילו או לבזותו; (5) העתקת תוכן של מכתב או כתב אחר שלא נועד לפרסום, או שימוש בתכנו, בלי רשות מאת הנמען או הכותב, והכל אם אין הכתב בעל ערך היסטורי ולא עברו חמש עשרה שנים ממועד כתיבתו; (6) שימוש בשם אדם, בכינויו, בתמונתו או בקולו, לשם ריווח; (7) הפרה של חובת סודיות שנקבעה בדין לגבי עניניו הפרטיים של אדם; (8) הפרה של חובת סודיות לגבי עניניו הפרטיים של אדם, שנקבעה בהסכם מפורש או משתמע; (9) שימוש בידיעה על עניניו הפרטיים של אדם או מסירתה לאחר, שלא למטרה שלשמה נמסרה; (10) פרסומו או מסירתו של דבר שהושג בדרך פגיעה בפרטיות לפי פסקאות (1) עד (7) או (9); (11) פרסומו של ענין הנוגע לצנעת חייו האישיים של אדם, או למצב בריאותו, או להתנהגותו ברשות היחיד. ~~~~~ שים לב לסעיף 6 שבעצם מתייחס למטרת הפרסום. פרסום של אישה חשופת חזה באפריקה ברשות הרבים, בנסיבות רגילות (כלומר היא חשופת חזה כי זה מנהג המקום) ופרסום תמונות של אנשים שמנים שצולמו ברחוב בנסיבות רגילות, אינו פגיעה בפרטיות אם הפרסום אינו לשם רווח. הסעיף מאד בעייתי, כי גם פרסום תמונות חדשותיות בעיתונים טלוויזיה (או קולות ברדיו) ואינטרנט הוא לרוב לשם רווח. לכאורה, פרסום תמונתו של חבר כנסת בכנסת, במליאה, במסגרת אחד מהעיתונים או תכניות החדשות הוא פגיעה בפרטיות.