שלום רב, אשמח אם תעזרו.

ReSpEcTL

New member
שלום רב, אשמח אם תעזרו.

שלום רב. אני דוד, מנהל פורטל אינטרנט די גדול, בשלבי התפתחות עם מספר גולשים רב. ברצוני לדעת, אם אני יבקש תרומות מהגולשים שלי, בשביל לקנות משו לאתר, לשפר אותו כמובן זוהי עבירה על החוק. אם אני למשל מפרסם לינק באתר שלי לתרומות וכל מי שירצה לתרום לאתר שלי, יתרום יהיה עבירה על החוק ? האם גורם זר ממס הכנסה או משהו דומה יכול לתבוע אותי ? תודה ויום טוב, דוד.
 
שלום רב וחג פורים שמייח

למעשה אתה שואל כאן כמה שאלות. אני אפריד בינהם ואנשא לענות לך. נראה אם הבנתי אותך נכון: שאלה א' האם יש איסור בחוק לבקש תרומות עבור פיתוח ותחזוקת אתר שאני מנהל? תשובה: אין איסור לבקש תרומות לשם פיתוח ניהול ותחזוקת אתר אינטרנט. שאלת אי החוקיות תתעורר במידה ותהיה הטעיה או קבלת דבר במרמה (למשל אם מישהו מבקש תרומות עבור מטרה פלונית, שיכולה להיות הצלת חיים ובריאות או אפילו ניהול אתר אינטרנט אך בפועל משתמש בכספי התרומות נגיד למימון חופשה או לקניות בסופר לעצמו) אילה מאסים פליליים. שאלה ב' האם גורם זר יכול לתבוע אותי על כך שביקשתי תרומות לאתר? תשובה: כפי שהסברתי כאן עשרות פעמים, השאלה אם מישהו יכול לתבוע אותך היא שאלה לא רלוונטית, שכן שערי בתי המשפט פתוחים לרווחה וכל אדם (שאינו פסול דין) וכל תאגיד יכול לתבוע את כל מי שמוצא לנחון, ובלבד שמגיש את התביעה לפי כללי סדר הדין ומשלם את אגרת בית המשפט. השאלה הרלוונטית היא "במידה ומישהו יתבע אותך, האם יש לו סיכוי לזכות?" התשובה לכך היא כי אם אינך מטעה את הגולשים ואוסף תרומות למטרה המוצהרת, אין סיכוי לזכות בתביעה נגדך, אך אם חס וחלילה אתה כן מטעה, יש סיכוי. שאלה ג' האם לאיסוף תרומות לאתר יש השלכות במישור דיני מס הכנסה ואם כן, מהן? התשובה: ובכן, לא נתת מספיק נתונים. האם האתר הוא עסק או חלק מעסק? האם הוא שייך למלכ"ר? כעיקרון, אתר שהוא חלק מעסק הוא נכס עיסקי לכל דבר. מי שמנהל עסק בישראל, חייב להירשם כעוסק מורשה (במקרים מסויימים עוסק זעיר שפטור ממע"מ) וכן להירשם במס הכנסה ובביטוח לאומי. כעוסק יש לו שורה של חובות ובינהן, ניהול ספרים של הכנסות והוצאות, הנפקת קבלות וחשבוניות, דיווחים חדשיים או דו חדשיים כפי שיטל עליו ותשלום מקדמות, הגשת דו"ח שנתי ותשלום מיסים. גם למלכ"רים יש חובות. במידה ואדם עובר על הוראות דיני המיסים החלים עליו, הוא בהחלט צפוי לנקיטת צעדים מינהליים ומשפטיים מצד רשויות המס.
 

ReSpEcTL

New member
אוקיי תודה לך !

עזרת לי מאוד וענית לי על השאלות !
 

ReSpEcTL

New member
יש לי שאלה נוספת בנושא.

אם אני בחור צעיר, קטין אפילו אפשר לומר (מתחת לגיל 18) מתחזקת אתר אינטרנט, ומרוויח ממנו כסף על פרסומות שמפרסמים מציבים בו זה נחשב כעסק ? במידה ואקבל תרומות לאתר או ארוויח ממנו אצטרך להרשם למס הכנסה ? הרי אני קטין, אני לא חושב שזה עסק וזה לא שייך לאף אחד אחר חוץ ממנו והשותף שלי. תודה.
 
כל האמור לעיל חל גם על קטינים

אם זה לא היה ככה, כל בעלי העסקים הי רושמים את עסקיהם על שם הילדים שלהם. אני לא יודע באיזה היקף כספי מדובר ואני גם לא חושב שצריך לפרט את זה בפורום, על מנת לבדוק אם אתה יכול להנות מפטורים ספציפיים, מומלץ להתיעץ עם יועץ מס או רו"ח.
 
למעלה