שאלה בנוגע לחוקיות פעולת תוסף לדפדפן

שאלה בנוגע לחוקיות פעולת תוסף לדפדפן

שלום חברים. יש לי שאלה בנוגע לחוקיות של פעולה באינטרנט. זה מרגיש לי לא חוקי ואני רוצה להבין האם אני צודק.
מדוע בעייתי לייצר תוסף לדפדפן שמשתמשים יתקינו במחשב, שמה שהוא יעשה זה בעצם שילוב פרסומות משלי בכל עמוד אינטרנט בו הם גולשים? יכול להיות עצם זה שאני משנה את התוכן של האתר צד שלישי ללא אישורו? אבל יש למשל תוספים כאלו שמשדרגים את חווית הגלישה בפייסבוק ומשנים כפתורים ותכנים בו וכו..

חשוב לי להבין ברמת העיקרון את הבעייתיות. תודה.
 
תוסך לדפדפן

אתה מפתח לכן אתה אמור להבין איך התוסף מותקן ואיך היא עובד.
קודם כל, האם הוא מותקן אצל המשטמש בהסכמה מדעת, או במרמוה?
שנית, אתה אמור לדעת שדפדפן או תוסך של דפדן לר יכול לשומות אתר. הוא בסך הכל שולח הזמנה לדף ולאחר שמקבל אישור, מקבל את הדף ומציג אותו.
אם הוא משנה את ההצגה של בנתונים בצורה מטעה, ללא אישור המשתמש, מדובר על תוכנה מזיקה ולכן, קרוב לודאי שמי שמפיץ אותו עובר עבירה לפי חוק המחשבים.
באשר אתר, הוא להפריע לגשת לאתר, אז מי זמפיץ אותו עלול לבצע עוולה של הפרעה לגישה לעסק. אבל לא בהכרח.
כמו כן, המשתמש עלול להפר את תקנון האתר. אשר על כן, המפיץ עלול להיות מי שעושה עוולה של גרם הפרת חוזה, אבל שוב, זה לא בטוח. תלוי בנסיבות.
 

John the Savage

New member
אני משער שמבקרים מסויימים

יכולה להיות גם עבירה של גניבת עין ואולי גם עוולות מסחריות אחרות.
 
אני מבין. ובנוגע למרמה בהתקנה

כמובן שלא. ההתקנה היא בהסכמת המשתמש (לא משנה כרגע מה יכול להיות המניע). נגיד תוסף שהמשתמש מתקין במודע והוא יודע, מסכים ומאשר שיוצגו לו פרסומות שישתלבו בכל עמוד אינטרנט בו הוא גולש (אני בכוונה מקצין בשביל לתאר את הבעייתיות).
אז מבחינת המשתמש לדעתי הכל בסדר, אבל אתה אומר שיכולה להעלות בעייתיות מבחינת מנהלי אתרי האינטרנט?
אני לא לגמרי מבין בטכנולוגיה הזו של תוספי אינטרנט , במידה ואני אצליח להוכיח היתכנות לרעיון אני אקח מתכנת.

תודה.
 
והערה קטנה בנוגע לשינוי עמוד אינטרנט

יש שותפים עיסקיים שאני עובד איתם שהסכימו להוסיף שורת קוד שלי באתר שלהם (במסגרת פרוייקט אחר שלא קשור לרעיון הנ"ל). שורת הקוד הזאת יודעת לעשות כל שינוי אפשרי באתר שלהם בזמן אמת לפי בחירה שלי - במקרה הזה אני עוזר להם להעלות אחוזי המרה של מכירות בדרך הזו. עם Javascript אפשר לעשות כל שינוי שרוצים. לא מכיר פשוט נושא של addons וכו'
 
תלוי בפעולה הספציפית ובטכנולוגיה שתאמץ

מה שאתה מתאר אינו הפרה או אי הפרה מראש. מאוד חשוב שתתייעץ מול עו"ד ספציפית אילו פעולות מותר ואילו אסור, אבל מראש אני יכול להגיד לך שאין כאן שחור-לבן.
נשמע לי כמו פעולה שעלולה להיות בעייתית, ועלולה להיות מוגשת בעקבותיה תביעה, אם כי הסיכון בתביעה (מעבר לניהולה) אינו בהכרח עצום אלא קיים.
התביעה הזו נשמעת לי כמו חלק מהמנגנון העסקי-מסחרי שאתה צריך להתכונן אליו כי לא תוכל לנטרל אותה אלא רק להקטין את הסיכונים.
הטכנולוגיה שתבחר לשם ביצוע המיזם שלך יכולה להשפיע על סיכויי או סיכוני התביעה ולכן ההתייעצות המוקדמת עם עו"ד (לא ככה על רגל אחת בעצות חינמיות שאינן יכולות להתייחס לטכנטלוגיה בספציפית שלך) - חשובה.
 
למעלה