אוקי..אבל

mk199090

New member
אוקי..אבל

אני לא יודע האם הסכום שקיבלתי הוא באמת הכי נמוך שהם מוכנים לרדת. בגלל זה אני עוד שוקל את האופציה להליכים בבית המשפט. כי שם עוד אוכל להשמיע את הסיפור שלי.
השאלה היא האם יש מקום לביטוי מול השופט, כי אני בטוח שיש להם ראיות על ביצוע העברה, עד כמה שאני מבין התובעים יכולים לבקש הרבה יותר מ60 אלף במשפט, ולכן אני מפחד ואני רוצה לסגור את זה עם הפשרה של ה20,000 במשא ומתן הנוכחי ליפני ההליכים.

מה אתה אומר?
 

John the Savage

New member
אחזור על ההצעה שלי

רוץ להתייעץ עם עו"ד היום (טוב, היום סוכות, אבל ברגע הראשון שאפשר).

מכל מה שאתה כותב, אני מבין שההבנה המשפטית שלך היא מאד מעטה, ולכן אני חושש שכל דבר שתעשה בכוחות עצמך ללא ייעוץ משפטי מתאים רק יסבך אותך עוד יותר. קח בחשבון שאם תהיה תביעה, היא תתנהל בבית משפט רגיל, במתכונת מלאה, ולא בבית משפט לתביעות קטנות, הן בגלל שמדובר בחברה ולא באדם פרטי, והן בגלל שבמקרה כזה סכום התביעה לא יהיה 20 אלף שקל אלא הרבה יותר מזה. השופט לא ירצה לשמוע מה הצד שלך, אלא מה הם הטיעונים המשפטיים שלך, ומה הטיעונים המשפטיים של הצד השני, ולא מדובר בדיון בודד אלא בשורה של תהליכים, מסמכים, עדים מומחים וכו', בתהליך שיכול לקחת הרבה זמן וכסף.

הקנס על ההפרה יכול להיות כל סכום בין 0 ל-100 אלף ש"ח להפרה ללא צורך בהוכחת נזק, בהתאם לנסיבות ולשיקול הדעת של השופט. ויותר חמור מזה, מכיוון שמכרת את התוכנה, במקרה הגרוע זו עשויה להחשב גם לעבירה פלילית הנושאת עונש מאסר.

מצד שני, יכול להיות שניתן יהיה להפחית את הסכום, אבל זה לא משהו שתדע לעשות לבד, ובהחלט לא על ידי זה ש"תשמיע את הסיפור שלך" לשופט. אם תקבל ייעוץ משפטי, שזה משהו שאי אפשר לעשות בפורום באינטרנט אלא רק בפגישה פנים מול פנים עם עו"ד, הוא יוכל לבחון האם אכן תשלום של 20 אלף שקל זה הגיוני, או שבנסיבות האלו אפשר להפחית את הקנס עוד יותר. אם הוא יחשוב שיש אפשרות להגיע לפשרה נמוכה יותר, הוא יכול לשלוח מכתב מנומק משפטית לחברה המדוברת ואולי לגרום להם להפחית את הסכום, ואולי הוא גם יחשוב על אפיקי פעולה אחרים.

ואגב: האם עורכי הדין ששלחו לך את המכתב הם ישראלים או מחו"ל?

ועוד אגב: כתבת את ההודעה בתור שרשור חדש במקום לשרשר להודעה הקודמת, כניראה בטעות. שים לב שכשפותחים הודעה קיימת, יש כפתור של "הוסף תגובה" שמאפשר לך לשרשר את ההודעה לתגובה הקודמת במקום לפתוח בדיון נפרד.
 

mk199090

New member
תודה רבה

כן בטעות פתחתי שרשור חדש, בכל מקרה, מה זאת אומרת תביעה ללא הוכחת נזיקין?
וגם אני חייב להסתכל על ההוצאות הכלכליות, לכן אין לי אפשרות לדון בנושא עם עורך דין.
לפי מה שכתבת אם אגיע לבית המשפט לשופט יהיה איכפת מטיעונים משפטיים....מה זאת אומרת?

תודה רבה
 

John the Savage

New member
תראה, תשמע

אני לא יכול להגיד לך מה לעשות. זה החיים שלך, זה הכסף שלך, אני רק יכול לומר לך את דעתי. תעשה מה שתחליט. אני רק יכול לומר לך שלפי מה שאני רואה, אתה עלול רק לעשות לעצמך יותר נזק אם תתנהל לא נכון. כפי שכבר כתבתי, אני לא יכול לומר לך מה הסיכויים שתוכל לצמצם אם הסכום שתשלם, אבל אני יכול לומר לך שללא סיוע משפטי הסיכוי שלך לא טוב במיוחד, ואפילו יש סיכון שהסכום שתשלם יהיה עוד גבוה יותר.

כפי שאני רואה את זה, יש לך שתי אפשרויות: או להסכים לשלם את ה-20 אלף שקל ולסגור עניין, או ללכת לעורך דין ולפעול איתו. מה שבפירוש לא הייתי ממליץ לך זה לעשות כל צעד אחד בעצמך. עורך דין זו אכן הוצאה כלכלית (אלא אם תצליח להשיג סיוע משפטי חינם, שווה לנסות לבדוק אבל זה לא מובטח לך שתקבל), אבל זו יכולה להיות הוצאה משתלמת אם אכן עורך דין יוכל לעזור לך לשלם פחות.

ונ.ב. תביעה ללא הוכחת נזק אומרת שהם יכולים לתבוע ממך לשלם להם גם בלי שיצטרכו להוכיח שגרמת להם נזק כלכלי. ולשופט יהיה איכפת מטיעונים משפטיים אומר שבית משפט פועל בהתאם למה שאומר החוק ולמה שאומרים תקדימים משפטיים וכו', ובכדי לשכנע את בית המשפט אתה צריך לדעת לבנות את הטיעונים שלך בהתאם, ולא סתם להציג "את הצד שלך".
 

mk199090

New member
תודה רבה!!!

המידע שלך מאוד עוזר, אני אסיק מסקנות ואני חושב שאסכים למשא ומתן. כי גם אם אגיע למשפט לא בטוח שאקבל פחות.
על טעויות משלמים :(
 
למעלה