קניות ברשת

  • פותח הנושא xguy
  • פורסם בתאריך

xguy

New member
קניות ברשת

יש לי חבר בארה"ב שמעוניין לקנות לי מתנה נגן cdj בעלות של 180$. הוא מעוניין לרכוש את המכשיר באתר אינטרנט אמריקאי שמבצע משלוחים לכל העולם. השאלה היא האם אני אדרש לשלם מכס על המוצר במקרה שהוא יישלח ישר מהחנות, או האם עדיף לחבר שלי לקבל את המכשיר אליו הביתה ואז לשלוח אותו בעצמו ? תודה מראש
 
קניות בחו"ל

כעיקרון, כשאתה מקבל משלוח מחו"ל, אתה צפוי להדרש לשלם מכס ומע"מ ולפעמים אתה גם נאלץ לשלם לעמיל מכס שישחרר לך את החבילה או לבזבז בעצמך יום עבודה במכסני המכס כדי לשחרר. בפועל, כשמדברים על חבילה קטנה (נגן זה דבר די קטן) לא בודקים את כל החבילות וחלק מגיעות ישר הביתה, עניין של מזל. רציתי לבדוק אם בכלל חל על זה מכס, אך משום מה לא מצאתי את הקישורהמכס באתר משרד האוצר, ולא היה לי זמן להמשיך לחפש לך. כי על מכשירים קטנים עד סכום מסויים יש פטור ממכס.
 

nirdagan

New member
מכס ומע"מ

כעיקרון על כל הטובין חל מע"מ ועל מקצתם מכס. החבות במס איננה תלויה כעיקרון אם שולחים לך מהחנות או שולח לך החבר. אבל בפועל מהחנות בטוח יחייבו אותך בכל המיסים החלים, ואם לחילופין החבר שלך יפתח את האריזה המקורית ויארוז אותו בקרטון אחר, ויצהיר שמדובר בנגן משומש ששוה 20 דולר, סביר להניח שהמס יהיה נמוך יותר אם בכלל. חשוב לציין השהחוק דורש מהחבר להצהיר אמת.
 
../images/Emo18.gif למי שחושב לשלוח חדש

ולדווח עליו כמשומש, צריך לקחת בחשבון את עניין הביטוח. כאשר החבר שלך בחו"ל שולח את החבילה, הוא צריל שדווח לשרות המשלוחים מה השווי שלה לצורך ביטוח. אם הוא מדווח שמוצר של 200$ שווה 20$, הביטוח יהיה כמובן לפי 20$ ככה שאם החבילה תאבד אות המוצר ישבר, תקבל פיצוי לפי 20$ (בניקוי השתתפות עצמית).
 

doבי

New member
אם משקל הנגן עד 10 ק"ג - כדאי....

שייובא בדואר. מחיר המשלוח בדואר חבילות זול ממחיר כחבילה במשלוח מטען אויר (שנארזת עם עוד חבילות במארז אחד ואז יש לשחררה בנפרד) וזול יותר השחרור במכס- הן בזמן והן בכסף בפועל. לעובדה של שליחה ע"י החנות או החבר יש משמעות והבדל - רק באשר לעלות התובלה - החישוב של המכס - יהיה אותו הדבר, בין באויר בין כחבילת דואר. מעט נתונים: 1. על מה משולמים המע"מ והמכס- או מהו "המאה אחוז ממנו מחשבים את המס"? - "מחיר הנגן המיובא לצרכי מס"(או מוצר אחר;רק למכס- כי למ.ע.מ. יש תוספת) כולל את מחירו בהתאמה למחיר המקובל לכולם + דמי ההובלה +דמי הסוכן של היצרן/מוכר, אם יש +דימי הביטוח המשולמים, ובין כאלו - מוסיפים אחוז אחד לסכום הקל ממקודם- הכל במטבע ישראלי - כשההמרה בשער הרשמי המתפרסם ע"י בנק ישראל,ועל זה מחושב המכס - באחוזים שלפי "תעריף המכס". המחיר המלא הכולל, עם סכום המיסים למכס - זהו המאה אחוז לצרכי חישוב המ.ע.מ., 2. מה האזרח שמקבל המתנה מחו"ל משלם ומה רק "מוסף לצורכי החישוב"? יש הסדרים עם חנויות בחו"ל , שעושות משלוחים לכל העולם - שמוכרים גם ע"י המכס בישראל. יש מחירון כמו שיש קטלוג ומחירון של הנגן תקליטורים. אם הוא מייצור של חברה מוכרת - סביר שבמכס יש לפקיד המתאים את הקטלוג עם המחיר המדויק - ולפיו כנראה יחשבו את המס. אך הקונה בארץ - ישלם לחברו את מחיר הנגן בחנות - לפי החשבונית, וכן גם את ההובלה לפי החשבונית של שירות הדואר, אם החבר ישלח לו ולא החנות. אז עליו להוסיף כאמור עלות שלו של יום עבודתו - כשעליו להגיע ולשחרר בעצמו. לשם הבהרה - יתכן כי ישלם לחברו בחו"ל בדולרים, סכום שקלי גבוה מזה המחושב במכס והמע"מ. הערת אזהרה: בכל מקרה של משלוח בהצהרה כוזבת מסתכן המקבל בארץ בקנסות ותוספות מחיר + הליך משפטי שעלול גם לגרום למאסרו. זו עבירה פלילית להצהיר דבר לא נכון בפני רשויות דואר וחברות תובלת אויר, שאין עליה "כל הנחות". זוהי עבירה נוספת - להשתתף בעבירה של הונאת המכס. בהיתפס המוצר - ע"י המכס בהצהרה על ערך כוזב - עשויה הרשות גם "לתפוס(חזקה, אחיזה)" את המוצר ולא להשיבו כלל לקונה בארץ. אך קשה עוד יותר הדבר - כשצריך לשלם קנס + המס(כפל מס לרוב)ועוד תשלום ככ"כופר נפש במקום מאסר". החיסכון במחיר - צריך כאן להישקל בסיכון של עלות בעת תקלה - ומחיר תיקון. לדוגמא - "להסתכל בתוך המכשיר ורק לומר מה לא בסדר" במכשיר מבית טושיה כזה - מתחיל ב 60 דולר כיום , בלוס אנג´לס. חשוב ורצוי שתהא אחריות לתיקון כלולה במחיר מהחנות, מודגשת בניירת ,שתוחתם ע"י המכס בעת קבלת המכשיר .
 
למעלה